Της Θείας Λειτουργίας την Κυριακή των Αγίων Πάντων, στις 7 Ιουνίου 2015, τέλεσε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Μετοχίου του ἐν Μόσχα Πατριαρχείου Αλεξανδρείας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας. Επίσης συλλειτούργησαν ο Μητροπολίτης Κυρήνης Αθανάσιος, εκπρόσωπος του Πατριάρχου Αλεξανδρείς παρά τον Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών και Προϊστάμενος του Μετοχίου, κληρικοί του Ναού.
Μετά το πέρας της Θείας Συνάξεως, η οποία ετελέσθη Σλαβονιστί και Ελληνιστί, τον Μητροπολίτη Ιλαρίωνα προσφώνησε ο Μητροπολίτης Κυρήνης Αθανάσιος, ο οποίος τόνισε τις αγαστές σχέσεις μεταξύ των Πατριαρχείων Αλεξανδρείας και Μόσχας, κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται με την αποδοχή από τον Μητροπολίτη Ιλαρίωνα της προσκλήσεως να τελέσει από κοινού με τον Μητροπολίτη Αθανάσιο το μεγάλο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, όλοι οι χριστιανοί είναι πολύτιμα μέλη του Παναγίου Σώματος του Χριστού, είναι κύτταρά του, είναι σύναιμα και σύσσωμα του Χριστού και είναι εκλεκτοί Του για να υπηρετήσουν μια κοινή υπόθεση την σωτηρία του σύμπαντος κόσμου. Η Εκκλησία είναι μια και αδιαίρετη, μελιζόμενη αλλά μη διαιρούμενη ενώ η ορατή διαίρεση αυτής σε κατά τόπους Εκκλησίες είναι ένας εξωτερικός τύπος προς διευκόλυνση της διοικήσεως προκειμένου να τελεσιουργηθεί στον κόσμο το μυστήριο της Θείας Αποκαλύψεως.
Αντιφωνώντας ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Σεβασμιώτατε, θέλω κατ΄αρχάς να διαβιβάσω στο πρόσωπό Σας και το ποίμνιό Σας την ευλογία και τις ευχές του Αγιωτάτου Πατριάρχου Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κυρίλλου.
Η Ημέρα των Αγίων Πάντων είναι μια εορτή κατά την οποία φέρνουμε στη μνήμη μας χιλιάδες, δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους οι οποίοι ακολουθόντες τον Χριστόν επέλεξαν την οδό της αγιότητος. Φωτισμένοι με τη Χάρη του Παναγίου Πνεύματος αναδείχθησαν ως Ισαπόστολοι, Ιεράρχες, Όσιοι, Μάρτυρες, Ομολογητές κα.
Όταν ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός κατέβη στη γη στον περιούσιο λαό Του, ο τελευταίος είχε ήδη ορισμένες ιδέες περί αγιότητος και ευλάβειας. Ολόκληρους καταλόγους συνέταξαν οι Φαρισαίοι και οι Γραμματείς με τους Νομικούς διά των οποίων επέβαλαν στους ανθρώπους αποχές ορισμένων επαφών, ποτών και φαγητών για να αποφύγουν την μόλυνση. Και επειδή εξ απόψεως των Φαρισαΐων ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός μαζί με τους μαθητές του δεν ακολούθησε αυστηρά αυτές τις προδιαγραφές, οι Φαρισαΐοι τον επέπλητταν. Απαντώντας ο Κύριος έλεγε: «Οὐ τὸ εἰσερχόμενον εἰς τὸ στόμα κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον, ἀλλὰ τὸ ἐκπορευόμενον ἐκ τοῦ στόματος τοῦτο κοινοῖ τὸν ἄνθρωπον» (Ματθ. 15. 11)…
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός τάχθηκε κατά της κατανοήσεως της αγιότητας ως χωρισμού από την κοινωνία, ως αποχής επαφής με κάτι και ανάγκης τηρήσεως ενός ολοκλήρου καταλόγου προδιαγραφών και διαταγών. Η αγιότητα δεν εξαρτάται από τον άνθρωπο καθόλου, είτε από τα ποτά και φαγητά, είτε από τις επαφές του ή μη με κάτι ή επικοινωνία και η συναναστροφή του με κάποιον. Ένας άγιος άνθρωπος είναι αδύνατο να μολυνθεί από την επικοινωνία με αμαρτωλό όπως είναι αδύνατο για έναν καθαρό άνθρωπο να μιανθεί από τις επαφές με κάτι το ακάθαρτο, διότι οι έννοιες αγιότητος και καθαρότητος αφορούν τον ίδιο τον άνθρωπο.
Αυτή ακριβώς την ιδέα προσπάθησε να περάσει στους Φαρισαΐους και Γραμματείς ο Κύριος, αλλά αυτοί αδυνατούσαν να Τον κατανοήσουν.
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός άνοιξε νέα οδό για τους οπαδούς Του και είναι εκείνη της ομολογίας, του μαρτυρίου και της εσωτερικής καθάρσεως. Αυτή την οδό την ακολούθησαν δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι πολλών γενιών. Η πρώτη ήδη γενιά των χριστιανών ανέδειξε νέφος μαρτύρων. Η δεύτερη, η τρίτη και η τέταρτη γενιά πολλαπλασίασε τον αριθμό των μαρτύρων. Με τους ευνοϊκούς για την Εκκλησία καιρούς εμφανίζονται εκούσιοι μάρτυρες, οι οποίοι απορρίπτουν τα επίγεια αγαθά και εγκαταλείπουν τις πόλεις για να εγκατασταθούν στις ερήμους, καθιστώντας έτσι τις ερήμους πόλεις. Έτσι αναδεικνύεται ο μοναχισμός ο οποίος ήκμασε ιδιαίτερα στην παλαίφατη των Αλεξανδρέων Εκκλησία, στην Αιγυπτιακή έρημο με τους μεγάλους ασκητές της αρχαίας χριστιανικής Αιγύπτου, τους οποίους τιμάμε μέχρι σήμερα: τον Μέγα Αντώνιο, τον Μέγα Μακάρια κα.
Η ζωή της Εκκλησίας συνεχίζεται. Η Εκκλησία υπέστη διωγμούς και πάλι με την επίθεση αλλοφύλων, οι οποίοι κατέκτησαν τα χριστιανικά εδάφη.
Και σήμερα σε πολλούς τόπους η Εκκλησία υφίσταται διώξεις όπως στην κοιτίδα του χριστιανισμού τη Μέση Ανατολή και στη Βόρεια Αφρική, όπου οι χριστιανοί σήμερα αποτελούν την υπό διώξη μειοψηφία. Καθημερινώς κατά τη Θεία Λειτουργία δεόμεθα του Κυρίου όπως χαρίσει στην Εκκλησία «καιρούς ειρηνικούς», προσευχόμαστε για όλες τις κατά τόπους Εκκλησίες και ιδιαιτέρως μνημονεύουμε λειτουργικά τις παλαίφατες Εκκλησίες, όπως το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας με τον ιδρυτή του Άγιο Απόστολο Μάρκο, ικετεύοντας τον Θεό να φυλάσσει και να κραταιώνει την χριστιανική πίστη σε χώρες όπου αυτή σήμερα διώκεται και καταπιέζεται».
Ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ επίσης αναφέρθηκε στο πρόσωπο του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ.κ. Θεοδώρου του οποίου εξήρε την προσφορά στην Ορθοδοξία και ο οποίος με επιτυχία δραστηριοποιείται ιεραποστολικώς στις χώρες της Αφρικής. Εν κατακλείδι ο Ρώσος Ιεράρχης τόνισε:
«Σας εύχομαι Σεβασμιώτατε Άγιε Κυρήνης, υγεία αδιάπτωτο, ευλογημένη βοήθεια θέοθεν στη διακονία, την οποία ασκείται κατόπιν ευλογίας του Προκαθημένου και της Ιεράς Συνόδου της των Αλεξανδρέων Εκκλησίας. Επίσης σε όλους σας, αγαπητοί αδελφοί, εύχομαι ο Θεός να σας ενδυναμώνει και να χαρίζει βοήθεια, ειρήνη και χαρά πνευματική. Ο Θεός φυλάξοι όλους εμάς για πολλά και αγαθά έτη».