«Τα ζητήματα της παιδείας είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα της ΝΔ και προσωπικά του προέδρου της Κυριάκου Μητσοτάκη.
Με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουμε στην παιδεία μια αντιμεταρρύθμιση σε εξέλιξη, και την Τετάρτη είναι μια ευκαιρία να αναδειχθούν “τα έργα και οι ημέρες” του κ. Μπαλτά, του κ. Φίλη και συνολικά της κυβέρνησης». Τα παραπάνω δήλωσε ο υπεύθυνος Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος ενόψει της προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων στη βουλή για την παιδεία (σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ΒΗΜΑ FM και τον δημοσιογράφο κ. Διονύση Νασόπουλο).
Ο κ. Χαρακόπουλος τόνισε ότι «όλες οι πράξεις τους, όλες οι πρωτοβουλίες και οι ενέργειες τους από τη μέρα που ανέλαβαν τη διακυβέρνηση της χώρας» μας πάνε «πίσω ολοταχώς στις παθογένειες της δεκαετίας του ’80:
Τα πρότυπα σχολεία καταργήθηκαν, γιατί “η αριστεία είναι ρετσινιά”, και “η καριέρα είναι χολέρα” κατά το “καρανίκειο” δόγμα.
Τα ολοήμερα σχολεία υποβαθμίστηκαν, τα “κοντύνανε”, μειώσανε τις ώρες, τα γνωστικά αντικείμενα, ουσιαστικά τα μετατρέπουν σε “παιδοφυλακτήρια”.
Θύματα τα παιδιά αδύναμων οικογενειών…
Το σχολείο της ήσσονος προσπάθειας προβλέπει να περνούν πιο εύκολα τα μαθήματα, με τις εξετάσεις στο Γυμνάσιο μόνο σε 4 μαθήματα. Ακόμη και 8 να γράψεις στα βασικά μαθήματα, αν έχεις 12 στο σύνολο των μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή της γυμναστικής, των καλλιτεχνικών, περνάς την τάξη».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι «αυτή η προαγωγή τελικά στρέφεται εναντίον των παιδιών που προέρχονται από αδύναμες οικονομικά οικογένειες. Γιατί αυτοί που έχουν την οικονομική δυνατότητα θα αναζητήσουν τη μόρφωση και τη γνώση από αλλού. Το να δίνουμε χαρτιά χωρίς κανένα αντίκρισμα, να μπαίνουν τα παιδιά απλά στο πανεπιστήμιο και να μην τελειώνουν ποτέ, να είναι “λιμνάζοντες, αιώνιοι φοιτητές”, τελικά θίγει τα παιδιά των αδύναμων οικογενειών, της μεσαίας τάξης. Αυτοί είναι τα θύματα αυτής της πολιτικής».
Σχετικά με τους κομπασμούς, του κ. Φίλη, για τα κενά, ο κ. Χαρακόπουλος είπε πως «αν μέτρο σύγκρισης για τον κ. Φίλη, είναι ο προκάτοχός του υπουργός και σύντροφός του κ. Μπαλτάς, τότε εν μέρει μπορώ να πω ότι δικαιούται να κομπάζει και να υπερηφανεύεται. Αλλά οι εκπαιδευτικοί που μας ακούνε και οι γονείς ξέρουν ότι από το 2008 και εντεύθεν, με εξαίρεση το 2011, τα βιβλία ήταν πάντοτε στην ώρα τους».
Ο τομεάρχης παιδείας της ΝΔ καυτηρίασε την μείωση των ωρών διδασκαλίας στα αρχαία και την εξαίρεσή τους από τις εξετάσεις στο γυμνάσιο, επικαλούμενος και διαμαρτυρίες από διεθνείς οργανισμούς που υπηρετούν τις κλασικές σπουδές.
Ιδεοληπτικές εμμονές για Θρησκευτικά…
Για την αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών υπογράμμισε ότι «κανείς δεν θα είχε αντίρρηση να ξαναδούμε την αναμόρφωση της διδασκαλίας του μαθήματος, προκειμένου να είναι πιο ελκυστικό στα παιδιά. Δεν μπορεί, όμως, να γίνεται με υποβάθμιση της διδασκαλίας της ορθόδοξης πίστης, την οποία ασπάζεται η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, ούτε να δημιουργείται σύγχυση στους μαθητές.
Όλη αυτή η συζήτηση θα πρέπει να είναι σε συνεννόηση προφανώς με την Εκκλησία, γιατί το σύνταγμα λέει ότι η παιδεία οφείλει να καλλιεργεί την εθνική και θρησκευτική συνείδηση. Γι’ αυτό θεωρώ ότι είναι τελείως άστοχη η προσπάθεια της κυβέρνησης να δημιουργεί εντάσεις, και δεν μένει μόνο στο μάθημα των θρησκευτικών. Ο υπουργός εκτοξεύει και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς προς τη Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Όλα αυτά, βεβαίως και δεν βοηθούν και δείχνουν από τη μια τις ιδεοληπτικές εμμονές της κυβέρνησης -κάποιων που ηγούνται αυτή την ώρα στο υπουργείο παιδείας- αλλά και την αδυναμία συνεννόησης σε τέτοια κρίσιμα ζητήματα».