Μια εικόνα, η οποία θεωρείται από τους Τραχωνίτες ως αποτέλεσμα θαυμαστού γεγονότος, είναι κλεμμένη από βιβλίο αμερικανού μεθοδιστή!
Αυτό είναι ένα κλεμμένο σκίτσο ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΕΘΟΔΙΣΤΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΥ Jesse Lyman Hurlbut με τίτλο Hurlbut’s Story of the Bible ΜΕ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟ 1904 το οποίο και έχει προβληθεί ως φωτογραφία, «σήμα κατατεθέν» του Τραχωνίου, είναι η (δήθεν), φωτογραφία του Χριστού με τον προφήτη Ηλία, τον αρχάγγελο Μιχαήλ και τον Απόστολο Παύλο, οι οποίοι περπατάνε συνομιλώντας κάπου στην έρημο του Σινά.
Κατά τον ισχυρισμό τους, τα πρόσωπα αυτά, τα φωτογράφησε η «προσκυνήτρια των αγίων τόπων Ελπίδα» (άνευ επωνύμου), από το λεωφορείο με το οποίο έκανε θρησκευτικό τουρισμό, ως εξής: από το παράθυρο του λεωφορείου έβλεπε σκέτη έρημο, φωτογράφησε την έρημο και, κατά την εμφάνιση, εμφανίστηκαν τα συγκεκριμένα πρόσωπα τα οποία ήταν, όπως είπε ο Άγιος Γεώργιος Χοζεβίτης στον κ. Ι. Ιωάννου, σε μια από τις κατ’ ιδίαν συνεντεύξεις τους ήταν η φωτογραφία του Χριστού (δήθεν), με τον προφήτη Ηλία, τον αρχάγγελο Μιχαήλ και τον Απόστολο Παύλο, οι οποίοι περπατάνε συνομιλώντας κάπου στην έρημο του Σινά.
Τον Άγιο Γεώργιο Χοζεβίτη όσιο του έβδομου μ.Χ. αιώνα, (η μνήμη του τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 8 Ιανουαρίου), έχει οικειοποιηθεί η συγκεκριμένη οργάνωση, θεωρώντας τον, περίπου, ως ζωντανό καθοδηγητή της, ο οποίος εμφανίζεται στον Ιωάννη Ιωάννου, στο σπίτι του στο Τραχώνι, ή σε μια σπηλιά εκεί κοντά, και του δίνει οδηγίες και εξηγήσεις, τις οποίες ο τελευταίος διαβιβάζει στα άλλα μέλη της οργάνωσης.
Μια συνοπτική παρουσίαση των στοιχείων της συγκεκριμένης οργάνωσης κρίνεται εδώ απαραίτητη.
Σήμερα, η συγκεκριμένη οργάνωση ονομάζεται «Αντιεωσφορικοαιρετική Ιεραποστολή Τραχωνίου». Άλλες ονομασίες που συναντώνται στα έγγραφά της είναι «Ιεραποστολή και Αντιεοσφωρικοαιρετική Ομάδα», «Αντιεωσφορικοαιρετική Αποστολή», «Ιεραποστολή Α.Γ.Χ.» (Αγίου Γεωργίου Χοζεβίτου), «Θεόκλητος Ιεραποστολή», «Θεοσύστατος Ιεραποστολή εν Τραχώνι», «αντιεοσφορικοαιρετική ορθόδοξος ομάδα» ή και απλώς «Ιεραποστολή».
Ως χρόνος ίδρυσης της θεωρείται το 1997, συγκεκριμένα, η 13/4/1997. Ιδρυτής της είναι ένας Κύπριος λαϊκός, κάτοικος Τραχωνίου Λεμεσού Κύπρου.
Υπενθυμίζουμε στους αναγνώστες μας ότι η Εκκλησία της Κύπρου έχει αποφανθεί σχετικώς για την περίπτωση του Τραχωνίου ως εξής:
Η Ιερά Σύνοδος έχοντας υπόψη τις απόψεις μελών της που εκφράστηκαν από καιρό, καθώς και την έκθεση της Επιτροπής, που ορίστηκε για εξέταση της εμφάνισης “σημείων”, σε οικία στο Τραχώνι, αποδέχεται χωρίς καμμιά επιφύλαξη το πόρισμα της Επιτροπής ότι τα κακότεχνα σχεδιάσματα, τα γράμματα και οι ημερομηνίες στην πιο πάνω οικία είναι “ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΠΑΤΗΣ” και “ασυνάρτητον συνονθύλευμα φαντασιών πασχούσης και απατώσης προσωπικότητος”.Η Ιερά Σύνοδος καλεί το λαό να επιδείξει νηφαλιότητα, ακράδαντη πίστη στο Θεό και εμμονή στη διδασκαλία του Ευαγγελίου και της Εκκλησίας, χωρίς να παρασύρεται από ανθρώπους που πλανώνται και από άλλες αφελείς διαδόσεις, οράματα και προφητείες.Η αστάθεια και η ακαταστασία των καιρών μας, η αβεβαιότητα για το μέλλον και η ανατροπή των αξιών στη σύγχρονη κοινωνία είναι φυσικό να ωθούν πολλούς σε αναζήτηση νοήματος ζωής. Δεν θα πρέπει όμως αυτοί να παγιδεύονται σε διδασκαλίες και πράξεις ανθρώπων, που δρουν για το δικό τους προσωπικό συμφέρον, διδασκαλίες που είναι ξένες προς την ορθόδοξη πίστη μας. Αντίθετα θα πρέπει περισσότερον να στρέφονται προς την Εκκλησία και την αυθεντική διδασκαλία Της.Αναφορικά με τις διάφορες “προφητείες” που διαδίδονται για συντέλεια του κόσμου, η διδασκαλία του Χριστού είναι ξεκάθαρη. “Περί της ημέρας εκείνης και της ώρας ουδείς οίδεν…” (Ματθ. ΚΔ’ , 36). Εξ ίσου σαφής ήταν και η σύστασή Του προς αυτούς τούς ίδιους τούς Αποστόλους: “Ουχ υμών εστί γνώναι χρόνους η καιρούς ους ο Πατήρ έθετο εν ιδία εξουσία” (Πράξ. Α’ ,6-7).Η Ιερά Σύνοδος καλεί τούς πιστούς να μην παρασύρονται από όσους, είτε εσκεμμένα είτε από άγνοια ή αφέλεια επιχειρούν να τούς παραπλανήσουν. Ας εντείνουμε όλοι τις προσπάθειές μας για μια συνειδητή χριστιανική ζωή μέσα στην Εκκλησία και τα Μυστήριά της, κι ας μην ξεχνούμε ότι: “ Θεμέλιον άλλον ουδείς δύναται θείναι παρά τον κείμενον, ος εστιν Ιησούς Χριστός”. (Α’ Κορ. Γ’ 11)
Παρ’ ό,τι ιδρυμένη από λαϊκό, η συγκεκριμένη οργάνωση περιλαμβάνει, παραδόξως, αρκετούς κληρικούς. Προς τα έξω (αλλά και στα γραπτά της, προς τα μέσα), παρουσιάζεται σαν μια φονταμενταλιστική υπερ-ορθοδοξία, ως μια οιονεί «εξειδίκευση» της ορθόδοξης πίστης, πράγμα που δηλώνει και την θέληση των μελών και καθοδηγητών της, να παρουσιαστούν ως «ορθοδοξότεροι των ορθοδόξων». Έτσι, κοινοί τύποι του ορθόδοξου τυπικού, όπως η εξομολόγηση, η Θ.κοινωνία, η νηστεία και η προσευχή, ενσωματώνονται στον τρόπο ζωής της οργάνωσης, και μάλιστα σε υπερβολικό βαθμό.
Ωστόσο, τα πιο σημαντικά στοιχεία της οργάνωσης δεν εντοπίζονται σ’ αυτή την «θρησκοληψία», ούτε σε κάποια προτίμηση σε ορισμένους (αναγνωρισμένους) Αγίους, οι οποίοι προσφέρουν την κάλυψη, άλλως «παραλλαγή» των σεναρίων της.
Επίσης, η στρατολόγηση των μελών της οργάνωσης γίνεται μέσα από τους πιστούς της ορθοδοξίας, και συνεπώς προσοχή δίδεται στο να πειστούν οι τελευταίοι ότι δεν απομακρύνονται από την πίστη τους, αλλά αντίθετα, γίνονται οι «εκλεκτοί» της.
Το πιο σημαντικό στοιχείο της είναι το γεγονός ότι ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ στα τυπικώς και επισήμως γενόμενα δεκτά από την ορθόδοξη εκκλησία, στοιχεία τα οποία είναι Χιλιαστικής αποκλίσεως, και με αρκετά πρωτότυπα στοιχεία, τα οποία, εφόσον ελκύσουν την δέουσα προσοχή των αρμοδίων, θα πρέπει να αξιολογηθούν κατά την εκτίμησή πολλών, ως ασυμβίβαστα με την Ορθόδοξη πίστη.