Δημοσιεύουμε αυτούσια επιστολή, η οποία παραδόθηκε ιδιοχείρως στο Διευθυντή Δημοσίου εκπαιδευτηρίου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με σκοπό την προώθηση -προφανώς για λόγους «ευζωίας», όπως αναφέρεται στο σχετικό κείμενο- του Ζοχάρ -βιβλίου του Καμπαλισμού, του αποκρυφιστικού αυτού ακραίου Ιουδαϊσμού.
Την ευθύνη της έκδοσης φέρει το «Kabbalah Centre», οργάνωση την οποία απορρίπτει ακόμη κι ο «Ορθόδοξος Ιουδαϊσμός» ως σέκτα.
Η επιστολή προέρχεται από το «Kabbalah Centre Αθηνών».
Ακολουθεί το κείμενο:
«Αγαπητοί μου,
με μεγάλη μας χαρά σας προσφέρουμε το βιβλίο αυτό, το Ζοχάρ, ως δώρο προς τον οργανισμό σας από το Kabbalah Centre.
Δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα έχουν γίνει δωρεά σε οργανισμούς και ιδιώτες, όπως επίσης σε αστυνομικά τμήματα, σε νοσοκομειακές μονάδες επειγόντων περιστατικών, σε πυροσβεστικά τμήματα, σε σιδηροδρομικούς σταθμούς και νοσοκομεία ανά τον κόσμο.
Ανά τους αιώνες, μερικά από τα σπουδαιότερα μυαλά της ιστορίας, από τον Πλάτωνα και τον Πυθαγόρα έως τον Σαίξπηρ, τον Σερ Ισαάκ Νιούτον και τον Φρόιντ μεταξύ άλλων, έχουν μελετήσει το Ζοχάρ. Αντίγραφο του αυθεντικού τόμου του Ζοχάρ, που ανήκε στον Σερ Ισαάκ Νιούτον φυλάσσεται στην βιβλιοθήκη του Trinity College του πανεπιστημίου Cambridge. Σήμερα, ο δύο χιλιάδων χρόνων όγκος σοφίας, που εμπεριέχεται στο Ζοχάρ συνεχίζει να εμπνέει κόσμο από όλα τα κοινωνικά στρώματα και όλες τις θρησκείες ανά τον κόσμο.
To Kabbalah Centre είναι επίσης μέλος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών και αποτελεί έναν μη κερδοσκοπικό, φιλανθρωπικό οργανισμό αφιερωμένο στην διαρκή ειρήνη, την πληρότητα και ενότητα των λαών μέσα από την διδασκαλία του και μέσα από αγαθοεργά έργα. Οι βασικές πανανθρώπινες αξίες της ανεκτικότητας, του σεβασμού και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας προβάλλονται μέσα στο Ζοχάρ, το Βιβλίο της Λαμπρότητας όπως μεταφράζεται, και αποτελεί το κύριο κείμενο της Καμπαλά.
Ευχή μας είναι το παρόν αντίγραφο του Ζοχάρ να αποτελέσει πηγή ευζωίας γι’ εσάς. Θα είμαστε πολύ ευτυχείς να μάθουμε ότι έχετε λάβει το παρόν αντίγραφο και είμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνηση ή απορία.
Μετά τιμής David Zakin Kabbalah Centre Greece»
Έχουμε ήδη αναφερθεί και άλλοτε στην συγκεκριμένη πολυεθνική αποκρυφιστική οργάνωση και τη δράση της στο εξωτερικό[1]. Είναι εμφανές ότι ήλθε πλέον η ώρα να στοχοποιηθεί και η χώρα μας από το Kabbalah Centre με τη δημιουργία παραρτήματος και στην Ελλάδα, εμπλέκοντας μάλιστα και τον Πλάτωνα. Για την πληρέστερη όμως ενημέρωση των αναγνωστών μας, παραθέτουμε λίγα συνοπτικά στοιχεία επί του τι είναι η παραδοσιακή Καμπαλά (Kabbalah).
Πρόκειται για την απόκρυφη εβραϊκή διδασκαλία, που εξελίσσεται μέσα στα πλαίσια των μυστικιστικών εβραϊκών διδασκαλιών για το Θεό και το Σύμπαν. Αν και ισχυρίζεται ότι έχει τις ρίζες της στην Τορά, δηλαδή την Πεντάτευχο -τα 5 πρώτα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης- και στο Ταλμούδ[2], όμως παραφράζει και ερμηνεύει αποκρυφιστικά την Τορά, βασίζεται δε κυρίως και περιλαμβάνει στοιχεία προφορικών παραδόσεων πολλών αιώνων, μεταξύ των οποίων, του νεοπλατωνισμού και του γνωστικισμού.
Οι ιδέες της Καμπαλά αναπτύσσονται στο «Σεφέρ Γετζιρά» (το βιβλίο της δημιουργίας) και στο «Σεφέρ χα Ζοχάρ» (το βιβλίο της λαμπρότητας).
Το Ζοχάρ, γραμμένο στη γλώσσα των ραββίνων του μεσαίωνα, αναλύει μία μυστική θεωρία, που ισχυρίζονται ότι περιέχεται στην Πεντάτευχο και που αποκαλυπτόταν «σε όσους μπορούσαν να αποδώσουν σε κάθε στοιχείο του αλφάβητου ένα θείο και μυστικό νόημα».
Βασικό χαρακτηριστικό της Καμπαλά αποτελεί το «καββαλιστικό δένδρο» ή Δένδρο της Ζωής, που αποτελείται από 10 βασικά Σεφιρώθ ή κύκλους εκπόρευσης, από το θεϊκό προς το ανθρώπινο.
Καββαλιστικά κέντρα εμφανίστηκαν το 13° αιώνα στην Προβηγγία και το 16° αιώνα στην Παλαιστίνη. Η διδασκαλία αυτή άσκησε μεγάλη επίδραση στο θεοσοφικό κίνημα της Έ. Π. Μπλαβάτσκυ και των διαδόχων της.
Η Καμπαλά συμπορεύεται με την ανάπτυξη της μαγείας γύρω στον 16° αιώνα, ενώ δείχνει να ευδοκιμεί στις μέρες μας.
Επανερχόμενοι στη δωρεάν διάθεση του Ζοχάρ σε σχολεία και Δημόσιες Υπηρεσίες από την οργάνωση Kabbalah Centre, διαπιστώνουμε για μία εισέτι φορά, ότι το όλο θέμα προώθησης των διδασκαλιών της «Νέας Εποχής», κατά την προσφιλή μέθοδο του αποκρυφιστικού χώρου, λανσάρεται τεχνηέντως μέσα από ένα ήδη διαμορφωμένο πλαίσιο διάβρωσης κρατικών και κοινωνικών υποδομών, το οποίο καλλιεργήθηκε από τους θιασώτες του χώρου εδώ και πολύ καιρό, αλλά σήμερα εκδηλώνεται πλέον σαν χιονοστοιβάδα.
[1] Στο ίδιο.
[2] Ταλμούδ: Eξω-βιβλική συλλογή εβραϊκών κειμένων, προϊόν τού μεσαιωνικού Ιουδαϊσμού, πού αποτελεί τη συνέχεια της Ιουδαϊκής Βίβλου και περιλαμβάνει κείμενα, πού αφορούν την ερμηνεία τού μωσαϊκού Νόμου, αλλά και νομικό, θεολογικό, ηθικό, επιστημονικό, ιστορικό και λαογραφικό υλικό. Ερμηνεύεται ως μελέτη ή διδασκαλία τού μωσαϊκού Νόμου και ήταν έργο μορφωμένων ραβίνων. Θεωρείται ως το έργο πού επέδρασε όσο κανένα άλλο στη ζωή και τη σκέψη τού ιουδαϊσμού μετά τον μωσαϊκό Νόμο. Αποτελείται από τη Μισνά (μελέτη) και τη Γκεμαρά (ολοκλήρωση). H διαμόρφωσή του άρχισε μετά τη δεύτερη καταστροφή τού Ναού τού Σολομώντα, το 70 μ.Χ. Περιλαμβάνει και υβριστικά σχόλια περί τού προσώπου τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Από το περιοδικό «ΔΙΑΛΟΓΟΣ» τεύχος 71