Σημασίες τού ρήματος «κρίνω»
«Καί έκρινεν Ιεφθάε τόν Ισραήλ έξ έτη» (Κρίτ. 12:7). Τί σημαίνει εδώ το «έκρινε»; Εδώ το «έκρινε» σημαίνει «κυβέρνησε». Ο ιεφθάε κυβέρνησε τόν Ισραηλιτικό λαό έξι έτη.
«Επί τού βήματος Καίσαρος εστώς είμι, ού μέ δεί κρίνεσθαι», είπε ο Παύλος (Πράξ. 25:10). Τί σημαίνει εδώ το ρήμα «κρίνω», «κρίνομαι»; Σημαίνει «δικάζω», «δικάζομαι». Αυτή είνε άλλη έννοια τού ρήματος «κρίνω». Στό δικαστήριο τού Καίσαρος στέκομαι, καί εδώ πρέπει νά δικασθώ.
«Κρίνον μέ, Κύριε, ότι εγώ έν ακακία μου επορεύθην», λέγει ο Ψαλμωδός (Ψάλμ. 25 (26):1). Τί σημαίνει εδώ το «κρίνω»; Εδώ το ρήμα έχει άλλη έννοια. Σημαίνει «δικαιώνω, αθωώνω». Κύριε, δικαίωσε μέ, διότι εγώ βάδισα μέ ακακία, χωρίς δόλο, μέ αθωότητα τής καρδιάς μου.
«Κρίνον αυτούς, ο Θεός, αποπεσάτωσαν από τών διαβουλιών αυτών», λέγει πάλι ο Ψαλμωδός γιά τούς εχθρούς του (Ψάλμ. 5:11). Τί σημαίνει εδώ το «κρίνω»; Σημαίνει «τιμωρώ». Θεέ μου, τιμώρησε αυτούς (τούς εχθρούς μου), καί άς αποτύχουν στά σχέδιά τους.
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι στή μία περίπτωσι τό «κρίνω» σημαίνει «δικαιώνω, αθωώνω», ενώ στήν άλλη σημαίνει «τιμωρώ». Η ίδια λέξι εμφανίζεται μέ δύο εντελώς αντίθετες έννοιες.
«Ού γάρ απέστειλεν ο Θεός τόν Υιόν αυτού είς τόν κόσμον ίνα κρίνη τόν κόσμον, αλλ ίνα σωθή ο κόσμος δί αυτού», είπεν ο Χριστός στό Νικόδημο (Ιωάν. 3:17). Τί σημαίνει εδώ το «κρίνω»; Σημαίνει «δικάζω, καταδικάζω, τιμωρώ». Δέν απέστειλε ο Θεός τόν Υιό του στόν κόσμο γιά νά τιμωρήση τόν κόσμο, αλλά γιά νά σωθή ο κόσμος δί αυτού.
Γεννάται όμως μία εύλογη απορία. Ενώ ο Χριστός λέγει, ότι δέν ήλθε γιά νά καταδικάση καί νά τιμωρήση τόν κόσμο, οι προφήτες στήν Παλαιά Διαθήκη κήρυτταν, ότι θά έλθη ο Μεσσίας γιά νά κρίνη μέ δικαιοσύνη έθνη καί λαούς. Τί συμβαίνει; Έχει ή Αγία Γραφή αντιφάσεις;
Αδελφοί μου, καμμία πραγματική αντίφασι δέν έχει η Αγία Γραφή. Όταν οι προφήτες κήρυτταν, ότι θά έλθη ο Μεσσίας γιά νά κρίνη έθνη καί λαούς, εννοούσαν, ότι θά έλθη γιά νά κυβερνήση πνευματικώς τά έθνη καί τούς λαούς, πού θά πιστεύσουν σ αυτόν. Απεναντίας, όταν λέγη ο Μεσσίας, ότι δέν ήλθε γιά νά κρίνη τόν κόσμο, εννοεί, όπως είπαμε, ότι δέν ήλθε γιά νά δικάση καί νά τιμωρήση τόν αμαρτωλό κόσμο. Αυτό θά συμβή στή δεύτερη έλευσί του, στή Δευτέρα Παρουσία.
Από το βιβλίο του Νικόλαου Σωτηρόπουλου (Επιτρέπεται να κρίνωμε;)