Θρησκευτικά: Η δημοσίευση των Φακέλων Μαθήματος για τα Θρησκευτικά επιβεβαίωσε, όπως ήταν αναμενόμενο, την μεγάλη αλλαγή του μαθήματος των Θρησκευτικών που οδηγεί σε σύγχυση και ανατρέπει εκ βάθρων το περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος.
Οι Φάκελοι Μαθήματος, με υπερβολικό αριθμό σελίδων ο καθένας, είναι συλλογές υλικού (κείμενα, ποιήματα, τραγούδια, φωτογραφίες, κ.α.) που έχει συνταχθεί από ποικίλους συγγραφείς και παρατίθεται χωρίς συνοχή και λογική σειρά. Τα κείμενα της Αγίας Γραφής και των Αγίων Πατέρων διαδέχονται κείμενα και τραγούδια κοσμικών συγγραφέων και καλλιτεχνών, άγευστα της ορθόδοξης θεολογίας και ζωής.
Η πνευματική ζωή συγχέεται με τις κοσμικές αντιλήψεις για όλα τα ζητήματα, οι θρησκείες της πλάνης αντιμετωπίζονται εξισωτικά με την αποκαλυφθείσα Αλήθεια του Τριαδικού Θεού.
Πέραν όμως του πλήθους προβληματικών στοιχείων των Φακέλων Μαθήματος υπάρχει μία σοβαρότατη δομική και ουσιαστική αλλαγή όλου του περιεχομένου του. Την είχε περιγράψει πολύ εύστοχα ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος και τώρα επιβεβαιώνεται πλήρως.
[irp posts=”354168″ name=”Προκαλεί ο Φίλης: Εγώ έφυγα, τα νέα Θρησκευτικά όμως έμειναν””]
Έγραφε ο Μητροπολίτης Ιερόθεος: «Πρέπει να υπογραμμισθεί ότι το προηγούμενο Πρόγραμμα ήταν Αναλυτικό, όπως ίσχυε, κατά τους ειδικούς, εδώ και 2.500 χρόνια στον χώρο μας, δηλαδή σε αυτό το Πρόγραμμα υπάρχει μια ιστορική δόμηση της ύλης των μαθημάτων από την αρχαία εποχή μέχρι σήμερα.
Για παράδειγμα, για το μάθημα των Θρησκευτικών αρχίζει η διδασκαλία από την Παλαιά Διαθήκη, προχωρεί στην ίδρυση της Εκκλησίας, καταγράφει όλα τα εκκλησιαστικά γεγονότα, αντιμετωπίζει τις άλλες Ομολογίες και Θρησκείες και φθάνει μέχρι την αντιμετώπιση συγχρόνων θεμάτων.
Όμως, το Πρόγραμμα Σπουδών που εισήχθη στα Σχολεία με υπουργική απόφαση, τον Σεπτέμβριο του 2016, ανατρέπει αυτήν την αναλυτική μεθοδολογία και εισάγει την θεματική μεθοδολογία, σύμφωνα με την οποία το μάθημα διδάσκεται κατά θέματα, για παράδειγμα, τι είναι η προσευχή και πως προσεύχονται οι οπαδοί διαφόρων θρησκειών. Πρόκειται για μια μεγάλη αλλαγή που επιφέρει την σύγχυση και ανατρέπει τον τρόπο διδασκαλίας στο μάθημα των Θρησκευτικών».