Συνηθισμένη πρακτική και τακτική της εταιρείας Σκοπιά είναι η απόρριψη κάθε χριστιανικής εορτής η η κακοποίηση και διαστρέβλωση του θεολογικού περιεχομένου της. Από την πρακτική αυτή δεν εξαιρέθηκε ούτε η εορτή του Πάσχα, που την απέρριψαν καθώς αρνούνται την Ανάσταση του Χριστού.
Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ
Αντιθέτως, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά γιορτάζουν στη θέση του Πάσχα «τήν τήρηση της Ανάμνησης του θανάτου του Ιησού»1. Η Ανάμνηση του θανάτου του Χριστού, κατά την εταιρεία Σκοπιά, «η μόνη ημέρα κάθε χρόνο, που πρέπει να τηρούν με ειδικό τρόπο»3.
Γι᾽ αυτό το λόγο οι Μάρτυρες του Ιεχωβά γιορτάζουν πάντα την ανάμνηση κάθε χρόνο «τό βράδυ που αντιστοιχεί στις 14 Νισσάν του αρχαίου Ιουδαϊκού ημερολογίου» 4.
Την λεγόμενη ανάμνηση τη γιορτάζουν κυρίως στις Αίθουσες Βασιλείας η και σε άλλους χώρους, π.χ. ξενοδοχεία, μετά τη δύση του ηλίου.
Σε κάθε χώρο, που συγκεντρώνονται, τοποθετούν ένα τραπέζι. Πάνω στο τραπέζι τοποθετούν άζυμο ψωμί, καθώς ισχυρίζονται ότι ο Χριστός χρησιμοποίησε άζυμο άρτο και κόκκινο κρασί. Το άζυμο ψωμί και το κρασί θεωρούνται απλώς σύμβολα της θυσίας του και στη χιλιαστική ορολογία ονομάζονται «εμβλήματα».
Προηγείται ομιλία σχετική με το γεγονός. Στην ομιλία επαναλαμβάνονται οι χιλιαστικές πλάνες σχετικά με την προσέγγιση και κατανόηση των γεγονότων. Ύστερα περιφέρονται τα εμβλήματα, πρώτα το ψωμί και ύστερα το κρασί, μεταξύ των παρόντων στη συνάθροιση.
Σχετικά, ακριβώς με το θέμα των «εμβλημάτων», η εταιρεία Σκοπιά, εδώ και πολλά χρόνια, στην προσπάθειά της, να διαχειριστεί αδιέξοδα, που προκύπτουν από τις κακοδοξίες της, εφαρμόζει ένα τέχνασμα. Ποιο είναι αυτό;
Τα εμβλήματα μπορούν να τα πάρουν κατά τους χιλιαστικούς ισχυρισμούς, μόνο όσοι ανήκουν στους 144.000, που θα ζήσουν στον ουρανό και θα είναι συγκυβερνήτες μαζί με το Χριστό.
Αυτοί, στη χιλιαστική ορολογία έχουν «ουράνια ελπίδα» και ονομάζονται «μικρό ποίμνιο»5.
Κανείς άλλος Μάρτυρας του Ιεχωβά δεν επιτρέπεται να πάρει από τα εμβλήματα. Σε όλους τους άλλους Μάρτυρες του Ιεχωβά, που κατά τη χιλιαστική ορολογία ονομάζονται «πολύς όχλος η μεγάλος πλήθος», η εταιρεία Σκοπιά τους υπόσχεται ότι θα έχουν «επίγεια ελπίδα».
Αυτοί εάν μείνουν πιστοί στην εταιρεία και εργάζονται αόκνως να υπηρετούν τους σκοπούς της, οι οποίοι σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, εκφράζουν το θέλημα του Ιεχωβά, θα ζήσουν για χίλια χρόνια σ’ ένα επίγειο παράδεισο κάτω από θεοκρατική διακυβέρνηση.
Αυτοί που υποτίθεται ότι ανήκουν στους 144.000, και δικαιούνται να παίρνουν τα εμβλήματα, λέγει η εταιρεία Σκοπιά έχουν ήδη επιλεγεί. Ο αριθμός αυτός έχει κλείσει, έχει ήδη συμπληρωθεί6.
Πότε συμπληρώθηκε ο αριθμός; Το 1935 απαντά η Σκοπιά7. Μάλιστα στη Σκοπιά της 15-32-1995 αναφέρεται χαρακτηριστικά «Οι περισσότεροι από εκείνους, που ανήκουν στο μικρό ποίμνιο και βρίσκονται ακόμη στη γη διανύουν τώρα τη δεκαετία των 70, των 80, η των 90 ετών της ηλικίας τους. Μερικοί από αυτούς έχουν περάσει το 100ο έτος της ζωής τους» (σ. 20).
Λαμβάνοντας υπόψη τις ηλικίες, που ήταν ήδη τόσο μεγάλες το 1995, καθώς περνούν τα χρόνια, φυσική εξέλιξη των πραγμάτων είναι η μείωση του αριθμού κάθε χρόνο αυτών, που παίρνουν τα εμβλήματα. Συμβαίνει όμως κάτι τέτοιο; Όχι.
Γιά μία ακόμα φορά η εταιρεία Σκοπιά καταφεύγει σε τεχνάσματα σε βάρος της νοημοσύνης των ανθρώπων, της φυσικής τάξης των πραγμάτων και επιπλέον αποδεικνύεται αντιφατική και ασυνεπής και ως προς τις ψευδοδιδασκαλίες της. Πως φαίνεται αυτό;
Από το γεγονός, ότι κατά διαστήματα αυξάνει, αντί να μειώνει, τον αριθμό των συμμετεχόντων στα εμβλήματα. Έτσι βλέπουμε το 1994 να αναφέρουν ότι έλαβαν τα εμβλήματα 8.617 Χιλιαστές8, αντιθέτως το 2000 αντί να μειωθεί ο αριθμός αυξάνεται και γράφουν ότι τα έλαβαν 8.661 9.
Το 2006 αυξάνεται πάλι ο αριθμός και γίνεται 8.758.
Όσο περνούν τα χρόνια, όπως βλέπουμε στα βιβλία του Έτους, που εκδίδει η εταιρεία, ο αριθμός όσων λαμβάνουν τα εμβλήματα, αυξάνει ακόμα περισσότερο. Το 2007 ο αριθμός γίνεται 9.105, το 2008 ο αριθμός γίνεται 9.986, το 2009 ο αριθμός γίνεται 10.857, ενώ το 2010 ο αριθμός γίνεται 11.202!
Και οι διαβεβαιώσεις της Σκοπιάς ότι οι περισσότεροι είναι προχωρημένης ηλικίας, ότι ο αριθμός είναι ήδη κλειστός, αλλά και το γεγονός ότι η φυσική συνέπεια των πραγμάτων είναι ο αριθμός να μειώνεται;
Αυτά δεν την απασχολούν την Σκοπιά. Σημασία γιʼ αυτή έχει μόνο να αυξάνεται η πώληση των προϊόντων της, αυτό δηλαδή, που το χαρακτηρίζει αγνή λατρεία του Ιεχωβά.
Εν προκειμένω όμως έχει εφαρμογή ο λόγος του Κυρίου «εκ του στόματός σου κρινώ σε πονηρέ δούλε» (Λουκ.19, 22 ).
Υποσημειώσεις
1. Βλ. Ξύπνα, Μάρτιος 2006, εξώφυλλο.
2. Βλ. Σκοπιά 15-2-2006, σ.16. Ξύπνα, Μάρτιος 2006, εξώφυλλο.
3. Βλ. Γνώση, που οδηγεί στην Αιώνια Ζωή, εκδ. Μ.τ.Ι,1995, σ. 127.
4. Βλ. Γνώση, που οδηγεί στην Αιώνια Ζωή, εκδ. Μ.τ.Ι 1995, σ. 127. Πρβλ. Σκοπιά 15-2-1985.
5. Βλ. Σκοπιά 15-4-1995, σ.31. Σκοπιά 15-12-2004, σ.30. K.Hutten, Seher- Grübler- Enthusiasten, 196610, σσ. 102.
6. Βλ. Σκοπιά 15-4-1995, σ.31.
7. Βλ. Σκοπιά 15-6-1992, σ. 23. Σκοπιά 15-4-1995, σ.19. R. Hauth, Kleiner Sekten – Katechismus, 20047, σσ. 108- 110.
8. Βλ. Σκοπιά 1-11995, σ.15.
9. Βλ. Σκοπιά 1-1-2001, σ.21. R. Hauth, Κleiner Sekten -Katechismus, 20047, σσ. 99 – 104.
10. Βλ. Σκοπιά 15-12-2005, σ.22
ag-therapon-zografou.gr