Πριν από δυο εβδομάδες με αφορμή τον σάλο από την ψήφιση του νομοθετήματος για την αλλαγή φύλου από τα 15 είχε ανοίξει μια επιμέρους συζήτηση για την σχετική ευχή που έχει η Εκκλησία.
Σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος πραδέχτηκε πως υπάρχει ευχή στην Εκκλησία για την αλλαγή φύλου.
Επειδή όμως το θέμα έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και πληθαίνουν οι ειρωνείες και οι σαρκασμοί επιβάλλονται κάποιες διευκρινίσεις!
Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία αντικρούει τους ισχυρισμούς ότι έχει μια ευχή για τους ανθρώπους που αλλάζουν φύλο.
Κύκλοι της ΛΟΑΤ κοινότητας επικαλούνται το Εγκόλπιον-Ευχολόγιο, Β’ Έκδοση 1985, του Τιμόθεου Ματθαιάκη, Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας όπου υπάρχει η ευχή της Ορθοδόξου Εκκλησίας «Εις ονοματοθεσίαν νέαν επί αλλαγή φύλου».
Ωστόσο, ανώτεροι ορθόδοξοι αξιωματούχοι απορρίπτουν τους ισχυρισμούς υποστηρίζοντας ότι η προσευχή αναφέρεται σε σπάνιες περιπτώσεις όταν τα παιδιά γεννήθηκαν χωρίς πλήρη όργανα του φύλου τους ή για τα γεννηθέντα ερμαφρόδιτα. Δεν ήταν, όπως πολλοί επικρίνουν, μια προσευχή για τα άτομα που αλλάζουν φύλο.
Ο πατήρ Πέτρος Χιρς, καθηγητής στο Ορθόδοξο Θρησκευτικό Κέντρο της Αγίας Τριάδας στη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι η προσευχή «συντίθεται για την αντιμετώπιση των παιδιών που έχουν γεννηθεί με αμφιβολία ή για σύγχυση ως προς τα σεξουαλικά όργανα και μετά από ιατρική αξιολόγηση θεωρήθηκε ότι έχουν διαγνωστεί εσφαλμένα και ήταν ιατρικά «διορθωμένα» στο πιο κυρίαρχο από τα δύο φύλα τους”.
Μιλώντας στο ιστολόγιο christiantoday τόνισε : “Εάν σε έναν άνθρωπο αφαιρέθηκε λάθος όργανο κατά τη γέννησή του και ανατράφηκε ως λάθος φύλο από την οικογένειά του, δεν είναι ακατάλληλο να έχεις μια προσευχή που όχι μόνο αναφέρει την επιτυχία της αποκαταστατικής χειρουργικής επέμβασης αλλά και τον ψυχολογικό αντίκτυπο της «αλλαγής» στο βιολογικό φύλο και την ταυτότητά του”.
[irp posts=”379226″ name=”Η αλλαγή φύλου αλλάζει πολιτικό φύλλο;”]
«Εάν αυτή είναι η πρόθεση, δεν υπάρχει πρόβλημα. Πράγματι, αυτό θα ήταν το αντίθετο από όσα επεξεργάζονται οι υποστηρικτές των αλλαγών φύλου » συμπληρώνει.
Επίσης ο σημερινός μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνα Γεώργιος, έγραψε στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ότι η προσευχή αφορούσε «τις πολύ σπάνιες περιπτώσεις παιδιών που γεννήθηκαν με βιολογική σεξουαλική σύγχυση, με ατελές ή διπλά φυλετικά όργανα»και «αφορά μόνο τα βρέφη μετά την αποκατάσταση μιας σεξουαλικής επιπλοκής», σύμφωνα με το ιστολόγιο, Orthodox Christian.
Εις ονοματοθεσίαν νέαν επί αλλαγή φύλου
Πανάγαθε και Πολυεύσπλαχνε Κύριε, υπερούσιε και υπέρθεε, ο μόνος αναλλοιώτως και αιδίως υπάρχων, ο ων εις τους αιώνας, Ου η δόξα ακατάληπτος και το έλεος αμέτρητον, ο κατασκευάσας παν γένος ανθρώπων, κατοικείν επί παν το πρόσωπον της γης και τη Ση εικόνι τιμήσας τον άνθρωπον και αναμορφώσας εις είδος και κάλλος, εκ ψυχής λογικής και σώματος ευπρεπούς, ο ποιήσας άρσεν και θήλυ και θέμενος εκάστω ιδίαν μορφήν και υπόστασιν, ο γινώσκων το ασθενές της ημετέρας φύσεως και ειδώς την ηλικίαν και προσηγορίαν εκάστου, ο διδούς πάσιν ονόματα προς διάκρισιν, τω οικείω γένει προσήκοντα και την προσωπικότητα και αξίαν επισημαίνοντα.
Αυτός, Δέσποτα, ο τη σωτηριώδει Σου οικονομία το ασθενές ημών και πτωχόν περιβαλλόμενος φύραμα, πρόσδεξαι εν τη ώρα ταύτη τον δούλόν Σου (δείνα ή την δούλην Σου), ως προσεδέξω Πέτρον την πρωτοκορυφαίον, τον ποτέ Κηφάν, υιόν Ιωνά, τας κλείς αυτώ δούς της των ουρανών βασιλείας, Παύλον δε τον αοίδιμον, τον ποτέ Σαούλ, δι’ αποκαλύψεως κήρυκα του Ευαγγελίου και σκεύος εκλογής αναδείξας. Και κατάπεμψον αυτώ (αυτή) την χάριν Σου την επουράνιον, επί τη επελθούση οργανική μεταλλαγή του φύλου, ότι η της φύσεως βιολογική αλλοίωσις έργον θαυμαστόν εστί της πανσεθνούς δεξιάς Σου και της ανεξιχνιάστου βουλής Σου, ημείς δε, το καινόν τούτο και παράδοξον εκπληττόμενοι, ομολογούμεν την χάριν, κηρύττομεν τον έλεον και, τα μεγαλείά Σου διηγούμενοι, την Σην άφατον φιλανθρωπίαν δοξάζομεν.
Χαρίτωσον τον δούλον Σου (δείνα ή την δούλην Σου …) εν τω Σω αγιασμώ και αξίωσον αυτόν (αυτήν) τηρείν το ίδιον σκεύος άσπιλον και αμώμητον και φυλάττειν τον αρραβώνα του βαπτίσματος άσυλον και αμόλυντον, όπως προκόπτη, ως τέκνον Φωτός, εν τοις παραγγέλμασί Σου και εν ευσεβεία και πίστει τελέση τον υπόλοιπον της ζωής χρόνον, δόξαν Σοι αναπέμπων (αναπέμπουσα) πάσας τας ημέρας της ζωής αυτού (αυτής).
Πρεσβείαις της Παναχράντου Μητρός Σου, των φωτοειδών Αρχαγγέλων, του Τιμίου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, των αγίων ενδόξων και πανευφήμων Αποστόλων και πάντων Σου των Αγίων. Αμήν.
ΤΙΜΟΘΕΟΥ ΜΑΤΘΑΙΑΚΗ
ΜΗΤΡΟΠ. Ν. ΙΩΝΙΑΣ & ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ
ΕΥΧΟΛΟΓΙΟΝ
ΕΚΔΟΣΙΣ Β’
ΑΘΗΝΑΙ 1985