Τέλος από σήμερα στον κίνδυνο αλλά και στην ταλαιπωρία της παλιάς Εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι με τη νέα χάραξη μειώνεται η απόσταση χρονικά, το μέγα ζήτημα είναι η ασφάλεια καθώς οι οδηγοί θα απαλλαγούν από την επικινδυνότητα του παλιού δρόμου.
Με την παράδοση του έργου στα Τέμπτη οι οδηγοί θα μπορούν να καλύψουν την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 15 λεπτά.
Το έργο περιλαμβάνει τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών μήκους 6 χλμ. αλλά και τις δύο άλλες (μία στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα). Οι 3 μεγάλες Σήραγγες αντικαθιστούν το σημερινό επικίνδυνο πέρασμα της Κοιλάδας των Τεμπών αλλά και των στροφών του Πλαταμώνα.
Το τμήμα κατασκευής περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, ενώ οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η σήραγγα των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.
[irp posts=”340925″ name=”Πυρά κατά Τσίπρα και Μπελογιάννη από Καλαβρύτων Αμβρόσιο”]
Η σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.