Η κ. Δόμνα Μιχαηλίδου αρνήθηκε να αναθεωρήσει την ρύθμιση Γαβρόγλου, με την οποία η Αριστερά κατήργησε τον «Ύμνο εις την Ελευθερίαν» και την έπαρση του εθνικού συμβόλου στα σχολεία!
– Η υφυπουργός Παιδείας χαρακτήρισε το αίτημα της «Νίκης» «επιστροφή στο χθές» και είπε «ότι η αποδοχή της διαφορετικότητος καλλιεργεί την εθνική συνείδηση».
«ΔΕΝ ΞΕΡΩ αν θέλετε να την γυρίσετε την χώρα μας στο χθές, ο καθένας έχει τις προτεραιότητές του, και εμείς θέλουμε να πάει η Ελλάδα μπροστά.» Αυτά ήταν χθές η κατακλείς της απαντήσεως της υφυπουργού Παιδείας κ. Δόμνας Μιχαηλίδου, στην επίκαιρη ερώτηση του Προέδρου της «Νίκης» κ. Δημήτρη Νατσιού για την επαναφορά της επάρσεως της ελληνικής σημαίας και της ανακρούσεως του εθνικού ύμνου στα σχολεία, όπου εγένοντο μία φορά τον μήνα, μέχρις ότου το 2017 τις καταργήσει η κυβέρνησις του ΣΥΡΙΖΑ. Η κ. Μιχαηλίδου είπε με λίγες λέξεις ότι θεωρεί πως η έπαρσις της σημαίας και η ανάκρουσις του εθνικού ύμνου στα σχολεία συνιστούν επιστροφή στο χθές!
Αμφισβήτησε ακόμη τις διαχρονικές αξίες του ελληνισμού όπως τις έθεσε ο κ. Νατσιός, λέγοντας ότι «οι στυλοβάτες της πατρίδας μας είναι η φιλοπατρία, είναι η πίστη, είναι η ακεραιότητα του χαρακτήρα και το φιλότιμο.» Σε αυτό η κ. Μιχαηλίδου απήντησε: «Θα διαφωνήσω μαζί σας. Ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα είναι αξία της πατρίδας μας, η καταπολέμηση των διακρίσεων είναι αξία της πατρίδας μας, η εδραίωση της πίστης στη δημοκρατία και τους θεσμούς της είναι πρωταρχική αξία της πατρίδας μας».
Το 2017 η Νέα Δημοκρατία είχε ασκήσει έντονη κριτική στην τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος του 1998 από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και συγκεκριμένα από τον τότε υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου. Το διάταγμα του 1998, που είχε φέρει ο επί ΠΑΟΚ υπουργός Παιδείας Γεράσιμος Αρσένης, περιόριζε την έπαρση σημαίας στα σχολεία, από κάθε ημέρα, σε μία φορά τον μήνα. Γιά την Αριστερά όμως και μία φροά τον μήνα ήταν πολύ. Στην ίδια γραμμή όμως συντάσσεται τώρα και η Νέα Δημοκρατία, παρά το γεγονός ότι το 2017 στον αγώνα κατά της καταργήσεως της επάρσεως της σημαίας και της ανακρούσεως του εθνικού ύμνου είχαν πρωτοστατήσει οι βουλευτές Νικήτας Κακλαμάνης, Άδωνις Γεωργιάδης και Γιώργος Κουμουτσάκος.
Όλα αυτά όμως ελησμονήθησαν μόλις η ΝΔ ανήλθε στην Κυβέρνηση. Και τώρα η κ. Δόμνα Μιχαηλίδου το μόνο που βρήκε να απαντήσει ήταν ότι την ίδια ερώτηση είχε θέσει και κατά την προηγουμένη θητεία της Βουλής ο κ. Κυριάκος Βελόπουλος. Και είπε πως και τότε είχε δοθεί η απάντησις ότι… άλλαξαν τα κριτήρια επιλογής των σημαιοφόρων και των παραστατών. Γιά την σημαία και τον εθνικό ύμνο όμως ούτε λέξις. Προτίμησε να απεραντολογήσει παραθέτοντας διάφορα άσχετα στοιχεία. Είπε συγκεκριμένως: «Επειδή συνδέετε την έπαρση της σημαίας με τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών και των μαθητριών, θα ήθελα να κάνω μια μικρή αναφορά. Η ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης είναι μία διαρκής διαδικασία. Ξεκινά από το νηπιαγωγείο όταν τα παιδιά μαθαίνουν να ζωγραφίζουν την ελληνική σημαία, μαθαίνουν την ιστορία της και τον συμβολισμό των χρωμάτων της και συνεχίζεται καθ’ όλη την διάρκεια της μαθητικής τους ζωής, όταν μαθαίνουν, όταν μαθαίνουμε όλοι να αγαπούμε την πατρίδα μας μέσα από την ιστορία και μέσα από τον πολιτισμό μας. Εθνική συνείδηση σημαίνει πρώτα απ’ όλα αυτογνωσία, σημαίνει γνώση και κατανόηση της ιστορικής αλήθειας πέρα από εξωραϊσμούς η όποιες εθνικιστικές εξάρσεις. Καλλιεργείται όμως και με την εδραίωση της πίστης μας στην δημοκρατία, στους θεσμούς της, στον σεβασμό στα ανθρώπινα δικααιώματα, την καταπολέμηση διακρίσεων και κοινωνικών ανισοτήτων, την στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης, την αποδοχή της διαφορετικότητας, τον σεβασμό προς τον άλλον. Αν η σημαία μας είναι το σύμβολο της ενότητας του λαού μας, τότε η παιδεία μας είναι το όχημα που θα τη σφυρηλατεί. Ως πολιτικοί και ως πολίτες έχομε υποχρέωση ένα ανοιχτό, ένα συμπεριληπτικό σχολείο πάνω στις διαχρονικές αξίες του ελληνικού πολιτισμού, την ελεύθερη σκέψη, την αναζήτηση της ιστορικής και της επιστημονικής αλήθειας, την αξία του επιχειρήματος και του ορθολογισμού».
Σε κάποια στιγμή μάλιστα είπε: «Οι μαθητές την κρατάνε ψηλά (τήν σημαία) και την τιμούν όταν ψέλνουν τον εθνικό μας ύμνο». Πότε γίνεται αυτό δεν είπε όμως, και ηρκέσθη σε μιάν αόριστη αναφορά στις εθνικές επετείους.
estianews.gr