ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ -Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, με εντολή του Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, ο Γενικός Γραμματέας, Θεμιστοκλής Δεμίρης, πραγματοποίησε διάβημα στον Ουκρανό Πρέσβη στην Αθήνα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς για την φύση του φορτίου του ουκρανικού αεροσκάφους που κατέπεσε πλησίον της Καβάλας το βράδυ του Σαββάτου (16.07.2022).
Κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επισημαίνουν ότι ο κυβερνήτης έχασε πολύτιμο χρόνο κάνοντας «κύκλο» αντί να προσγειωθεί στο κοντινότερο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης – Στο σημείο της συντριβής παραμένει ο ειδικός λόχος βιολογικής άμυνας – Ιπτάμενο «φέρετρο» το σοβιετικής κατασκευής αεροσκάφος, έχουν συντριβεί 134 από τα 1.248 αεροπλάνα
Συντριβή αεροσκάφους στην Καβάλα: Η μυστηριώδης καθυστέρηση του πιλότου που οδήγησε στην πτώση
Το ενδεχόμενο η συντριβή του Antonov (An-12) που κατέπεσε το βράδυ του Σαββάτου κοντά στην Καβάλα, να οφείλεται σε λάθος του πιλότου, εξετάζουν οι αρμόδιες αρχές.
Σύμφωνα με κύκλους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους έχασε πολύτιμο χρόνο, αφού αντί να κατευθυνθεί αμέσως προς το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, το οποίο είχε ενημερωθεί για τη βλάβη που αντιμετώπιζε και τον περίμενε, κινήθηκε αρχικά προς τη θάλασσα φθάνοντας σχεδόν μέχρι την άκρη του όρους Άθως στη Χαλκιδική και εν συνεχεία έκανε στροφή 180 μοιρών προς την Καβάλα, χωρίς ποτέ ωστόσο να φτάσει εκεί, αφού κατέπεσε λίγο έξω από το Παλαιοχώρι.
Ο πιλότος είχε στη διάθεσή του 12 λεπτά και του πήρε σχεδόν 20 να κάνει αναστροφή
«Με βάση τον κατασκευαστή, το συγκεκριμένο αεροσκάφος από τη στιγμή που θα παρουσιάσει βλάβη στον κινητήρα του, ο πιλότος έχει στη διάθεσή του περίπου 12 λεπτά για να κατευθυνθεί στο κοντινότερο αεροδρόμιο και να το προσγειώσει. Στη προκειμένη περίπτωση όμως ο κυβερνήτης του Antonov, παρά το γεγονός ότι όταν του παρουσιάστηκε η βλάβη ήταν εντός των χρονικών ορίων για να κατεβάσει το αεροσκάφος στη Χρυσούπολη, επέλεξε να κάνει ένα σχετικά μεγάλο κύκλο με αποτέλεσμα να μην φτάσει ποτέ στο αεροδρόμιο και να συντριβεί. Εκτιμάται ότι ο κύκλος αυτός του κόστισε σε χρόνο, αφού από τη στιγμή που παρουσιάστηκε η βλάβη στον κινητήρα, του πήρε σχεδόν 20 λεπτά μέχρι να κάνει αναστροφή στην πορεία του για μπορέσει να προσεγγίσει την περιοχή του αεροδρομίου, κάτι το οποίο τελικά δεν κατάφερε να κάνει» τονίζουν χαρακτηριστικά οι ίδιοι κύκλοι.
Από την άλλη πλευρά πάντως, έμπειροι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας επισημαίνουν πως το πλήρωμα του αεροσκάφους, έχοντας επίγνωση της έκτακτης κατάστασης που αντιμετώπιζε, δεν θα μπορούσε να λάβει μία τόσο άκαιρη απόφαση, να κατευθυνθεί δηλαδή προς τη θάλασσα και όχι προς το αεροδρόμιο, εκτός και εάν «μετέφερε κάτι το οποίο επειδή ίσως δεν είχε δηλωθεί, θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να το πετάξει κάπου που δεν θα βρισκόταν ποτέ, δεδομένου ότι μετά την προσγείωσή του οι αρμόδιες αρχές θα έλεγχαν το φορτίου του…».