Για τις αλλαγές στο λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μίλησε χθες, Τρίτη, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε χθες την ανάγκη σύγκλισης και συναίνεσης με τους πολιτικούς και τους κοινωνικούς φορείς. Ανέφερε δε ότι μέσα στον Μάρτιο θα αρχίσει να συζητείται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η σχετική πρόταση του υπουργείου, που θα έχει λάβει υπόψη της τις προτάσεις των φορέων που έχουν ήδη περάσει από την Επιτροπή.
Μάλιστα, για το θέμα της συναίνεσης, ο υπουργός είπε ότι ο ίδιος δεν έχει πρόβλημα να υπάρξει συναίνεση με τη Νέα Δημοκρατία στο ποια είναι τα προβλήματα, ποιες είναι οι δυνατές λύσεις.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι η ΝΔ πρέπει να απεμπολήσει το δικαίωμά της για ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλίμονο. Αλλά έχει πολύ μεγάλη σημασία να μπορέσει να γίνει κάτι τέτοιο. Και υπάρχουν πολλές ενδείξεις, και αυτό πρέπει κανείς να το αναγνωρίσει στα κόμματα της αντιπολίτευσης, ότι κάθε κυβέρνηση να ζητάει συναίνεση είναι το εύκολο, η αντιπολίτευση {…} και ξέρετε εδώ και η αριστερά έχει κι αυτή τις δικές της αμαρτίες».
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι «δεν είναι κανείς πάνω από όλα αυτά», εκφράζοντας την άποψη ότι από συζητήσεις που κάνει και μάλιστα επίσημες, βρίσκει ένα κλίμα συνεννόησης που θεωρεί ότι θα έχει και δημόσιες εκδηλώσεις.
Στη συνέχεια, ο υπουργός είπε ότι «μέχρι τέλος Μαΐου, θα μπορούν να υπάρχουν συνεννοήσεις, ώστε τα παιδιά που θα πάνε πρώτη λυκείου να ξέρουν το σχέδιο, το οποίο εγώ νομίζω ότι πρέπει αν είναι τουλάχιστον τριετές. Δεν μπορεί να είναι κάτι νωρίτερο από αυτό».
[irp posts=”336937″ name=”Ο ΣΥΡΙΖΑ σχεδιάζει «ξήλωμα» των βιβλίων Ιστορίας! – Γαβρόγλου: Τα Θρησκευτικά δεν ήταν τίποτα…”]
Όσον αφορά τη μείωση των μαθημάτων και το νέο Λύκειο, ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε συγκεκριμένα: «Το λύκειο “μαράθηκε”, έχει τελειώσει. Δεν υπάρχει πια κανένα περιθώριο να βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση, πρέπει να δούμε το πρόβλημα από την αρχή, δεν υπάρχει λύκειο». Πρόσθεσε πως «ουσιαστικά, η Β’ και η Γ’ Λυκείου, είναι ακυρωμένη, για την ακύρωση της οποίας, υπάρχει μια συλλογική ευθύνη στην κοινωνία. Δεν μπορεί ένα παιδί, στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, να μαθαίνει από τόσες γνωσιακές περιοχές, και με τόση λίγη ώρα για το καθένα. Άρα πρώτος στόχος, είναι μία δραστική μείωση των μαθημάτων. Και περισσότερος χρόνος για το κάθε μάθημα, για να μπορούμε να εμβαθύνουμε. Λύκειο είναι».
Για τις Πανελλαδικές, ο υπουργός επεσήμανε: «Το ιδανικό θα ήταν αν μπορούσαμε αύριο να πούμε ότι τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με το βαθμό απολυτηρίου τους. Θα πηγαίνουν στο σχολείο, όπως είναι σε άπειρα μέρη του κόσμου. Αυτό δεν μπορεί να γίνει αύριο. Δεν μπορεί να γίνει αύριο, για πολλούς λόγους. Π.χ. πολλά μέλη της κοινωνίας μας, έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Οι Πανελλαδικές εξετάσεις, είναι αδιάβλητες, αλλά δεν είναι αξιόπιστες».
Ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι το σύστημα των Πανελλαδικών είναι «το μόνο που κατοχυρώθηκε ιστορικά να είναι αδιάβλητο» και πρόσθεσε: «Το 25% των φοιτητών μας μόνο, πάει στις 5 πρώτες επιλογές που έχει επιλέξει. Δεν είναι καλά πράγματα αυτά, δεν δείχνουν αξιοπιστία της εξέτασης, αλλά το αδιάβλητο, αδιάβλητο. Άρα αυτό που λέμε εμείς είναι, προοπτικά, θέλουμε να μπει κανείς με το βαθμό του Λυκείου. Συνήθως υπάρχει το αντεπιχείρημα, ωραία, και αν όλοι θελήσουν να γίνουν γιατροί; Πρώτον, όλοι δεν θέλουν να γίνουν γιατροί, και δεύτερον, εκεί ας βάλουμε και εξετάσεις για τα επόμενα «x» χρόνια, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας. Το θέμα είναι πώς θα καταφέρουμε μία κανονικότητα. Κι εγώ νομίζω ότι πρέπει να έχουμε έναν ορίζοντα τουλάχιστον τριών ετών και μία συνεννόηση με τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις, διότι αν δεν υπάρχει συνεννόηση δεν γίνεται τίποτα».