Οι… τυχεροί που θα πάρουν 200 ευρώ αύξηση στις ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ! ΕΦΚΑ (efka.gov.gr), ΔΕΚΟ, ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΝΑΤ- ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ 2022 – Τελευταίες εξελίξεις!
NEWS: Συντάξεις πολλών ταχυτήτων παίρνουν οι ασφαλισμένοι, που διαμορφώνονται ανάλογα με τις αποδοχές και τα έτη ασφάλισης.
Το πιθανότερο είναι η διαφορά να ενσωματωθεί στις αποδοχές Μαρτίου και θα καταβληθούν αναδρομικά τέλη Φεβρουαρίου
Εξαιρετικά απίθανο είναι να καταφέρει η κυβέρνηση να προχωρήσει στην καταβολή των αυξήσεων στις συντάξεις από το νέο έτος. Ο λόγος είναι ότι για τον καθορισμό του ποσοστού της αύξησης, βάσει του νόμου Κατρούγκαλου, θα πρέπει πρώτα να οριστικοποιηθούν από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. αφενός μεν το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού και αφετέρου δε το ετήσιο ποσοστό της ανάπτυξης.
Κερδισμένοι με αυξήσεις σε σύγκριση με τα ποσά που θα είχαν με τoυς παλιούς συντελεστές υπολογισμού συντάξεων είναι όσοι αποχωρούν μετά την 30ετία και κυρίως όσοι βγαίνουν με 40ετία, καθώς το κέρδος στη σύνταξη φτάνει ως 200 ευρώ το μήνα, δηλαδή ως 2.400 ευρώ επιπλέον το χρόνο!
Το ποσό αυτό ισοδυναμεί με τα Δώρα που κόπηκαν από τις κύριες συντάξεις.Τα κέρδη είναι μικρότερα για όσους βγαίνουν με λιγότερα έτη και χαμηλούς μισθούς, πλην όμως σε όλες τις περιπτώσεις οι συνταξιούχοι παίρνουν καλύτερη σύνταξη μετά τα 30 έτη, καθώς εφαρμόζονται οι βελτιωμένοι συντελεστές αναπλήρωσης του νόμου 4670 (νόμος Βρούτση), που αντικατέστησαν τους συντελεστές του νόμου 4387 (νόμος Κατρούγκαλου).
Αντίθετα, ως τα 30 έτη οι συντελεστές είναι αμετάβλητοι (όπως είχαν διαμορφωθεί από το νόμο 4387) και ευνοούν τους χαμηλόμισθους. Για παράδειγμα, με 20 έτη ασφάλισης και μισθό 713 ευρώ η πλήρης σύνταξη είναι 497,15 ευρώ, δηλαδή αντιπροσωπεύει το 69,7% του μισθού. Με τον ίδιο μισθό και 29 έτη, η σύνταξη βγαίνει στα 563,40 ευρώ και αντιπροσωπεύει το 79% του μισθού. Αν, όμως, ο ασφαλισμένος έχει μισθό 1.000 ευρώ και 29 έτη, τότε η σύναξη βγαίνει στα 637 ευρώ και η αναπλήρωση του μισθού πέφτει στο 63,7%.
- Το κέρδος στα λίγα έτη είναι συνάρτηση των αποδοχών, καθώς οι χαμηλοί μισθοί παίρνουν μεγαλύτερη σύνταξη, που πριμοδοτείται από το ποσό της εθνικής σύνταξης, το οποίο ξεκινά από τα 364 ευρώ στα 15 έτη και φτάνει στα 384 ευρώ από τα 20 έτη και άνω.
-
Το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» παρουσιάζει σήμερα, με πίνακες και αναλυτικά παραδείγματα, τα μυστικά που καθορίζουν το ύψος των συντάξεων, ώστε να ξέρουν οι ασφαλισμένοι τι πρέπει να κάνουν για να πάρουν μεγαλύτερη σύνταξη.
ΟΙ 3 ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
- Για τις τρεις αυξήσεις που θα γίνουν στις συντάξεις από 1η Ιανουαρίου 2023, μίλησε σε συνέντευξή του, ο εκπρόσωπος του ΕΦΚΑ, Όμηρος Τσάπαλος.Όπως υποστήριξε, μιλώντας στην ΕΡΤ, το ποσοστό της αύξησης θα έχει σχέση με την τελική διαμόρφωση του πληθωρισμού και την αύξηση του ΑΕΠ, ενώ αύξηση από 50 έως και 300 ευρώ το χρόνο θα προκύψει και σε κάποιους συνταξιούχους από την κατάργηση της φορολογικής εισφοράς αλληλεγγύης (για όσους έχουν εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ).
Σύνταξη: Το ύψος της καθορίζεται:
- Από τα ποσοστά αναπλήρωσης και κυρίως την προσαύξηση των συντελεστών για κάθε έτος παραμονής στην εργασία. Με το σύνολο των ετών βγαίνει ένα συνολικό ποσοστό αναπλήρωσης. Οι νέοι συντελεστές από τα 30 έτη και άνω υπερτερούν έναντι των παλαιών και δίνουν αυξήσεις στις συντάξεις.
- Για παράδειγμα, στα 35 έτη ο συντελεστής είναι 37,31%. Από τα 35 ως τα 36 έτη δίδεται ετήσια προσαύξηση 2,5% και ο συντελεστής από 37,31% ανεβαίνει στο 39,81%.
- Αυτές οι 2,5 ποσοστιαίες μονάδες ισοδυναμούν με αύξηση του ποσού της ανταποδοτικής σύνταξης κατά 6,7%! Με ένα έτος παραμονής δηλαδή (από τα 35 στα 36) ο ασφαλισμένος κερδίζει 6,7% αύξηση σύνταξης.
- Με μισθό 1.000 ευρώ, τα 35 έτη δίνουν ανταποδοτική σύνταξη 373 ευρώ και με 36 έτη, η σύνταξη ανεβαίνει στα 398 ευρώ, με μόνιμη αύξηση κατά 25 ευρώ το μήνα ή 300 ευρώ ετησίως.
- Από το μισθό που είχαν οι ασφαλισμένοι και τις εισφορές που κατέβαλαν μετά το 2002, καθώς αυτές οι αποδοχές βγάζουν τον μέσο όρο του μισθού βάσει του οποίου υπολογίζεται η σύνταξη. Στον ιδιωτικό τομέα υπάρχει το πριμ των 14 μισθών ετησίως λόγω των Δώρων, που σημαίνει ότι ο μέσος όρος βγαίνει ενισχυμένος, απ’ ό,τι στο Δημόσιο, που μετά το 2012 έχει 12 μισθούς. Για παράδειγμα, μισθωτός ιδιωτικού τομέα με μηνιαίες αποδοχές 1.200 ευρώ από το 2002 ως το 2022 βγάζει μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών 1.400 ευρώ λόγω των δύο επιπλέον καταβολών από τα Δώρα. Ενώ ο αντίστοιχος (με 1.200 ευρώ) μισθωτός του Δημοσίου, που είχε δύο μισθούς από τα Δώρα μέχρι το 2010, που έγιναν στη συνέχεια 1.000 ευρώ ετησίως ως το 2012 και έκτοτε καταργήθηκαν, βγάζει μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών 1.288 ευρώ. Ο μισθωτός του ιδιωτικού τομέα θα πάρει επομένως μεγαλύτερη σύνταξη, αν έχει τα ίδια έτη ασφάλισης με τον υπάλληλο του Δημοσίου.
- 3. Από τις αναγνωρίσεις πλασματικών ετών και κυρίως το αν οι αιτήσεις για την εξαγορά χρόνου που χρησιμοποιείται για να θεμελιωθεί δικαίωμα σύνταξης υποβλήθηκαν πριν ή μετά τις 13 Μαΐου 2016. Με το νόμο 4387/2016 οι εξαγορές πλασματικού χρόνου από 13/5/2016 και μετά υπολογίζονται με εισφορά σύνταξης 20% επί του ονομαστικού μισθού, δηλαδή του πραγματικού μισθού των ασφαλισμένων. Ενώ για τις ήδη υποβληθείσες ως το 2016 αιτήσεις τα πλασματικά έτη υπολογίστηκαν όχι με βάση τους ονομαστικούς μισθούς αλλά με βάση το μισθό που αντιστοιχεί στο ποσό της εξαγοράς. Στον ιδιωτικό τομέα, οι αναγνωρίσεις έγιναν με 167 ευρώ το μήνα, που αντιστοιχεί σε μισθό 835 ευρώ. Στο Δημόσιο, για τις αναγνωρίσεις με αιτήσεις πριν το νόμο Κατρούγκαλου, οι υπάλληλοι πληρώνουν μόνον τη δική τους εισφορά σύνταξης, που είναι 6,67% του μισθού. Στα 1.000 ευρώ μισθού δηλαδή η εξαγορά κόστιζε 67 ευρώ το μήνα. Το ποσό αυτό αναγόμενο σε εισφορά 20% αντιστοιχεί σε μισθό 335 ευρώ, που θα προστεθεί στις αποδοχές και θα χαμηλώσει τον μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών, με συνέπεια να βγει και μικρότερη σύνταξη κατά 10 ως 50 ευρώ, ή και πιο πάνω, αν είναι πολλά τα έτη που αναγνωρίστηκαν με εισφορά 6,67%. Ο τρόπος για να αποφύγουν την παγίδα οι υπάλληλοι είναι, αν δεν έχουν πληρώσει, να ακυρώσουν την παλιά αίτηση και να υποβάλουν νέα με εισφορά 20% για τις εξαγορές πλασματικών ετών.
- 4. Από τις πρόσθετες αποδοχές, ή τις επιπλέον εισφορές που είχαν οι ασφαλισμένοι στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου από παράλληλη ασφάλιση, ή από δύο μισθούς για την ίδια ή άλλη απασχόληση (π.χ. μισθωτοί με δύο δουλειές στον ιδιωτικό τομέα), ή αν λόγω ειδικού καθεστώτος καταβλήθηκαν εισφορές σύνταξης (εργαζομένου και εργοδότη) υψηλότερες από το 20% που ήταν για το ΙΚΑ.
Συντάξεις: Μισθοί και ποσά με 15 ως 30 έτη ασφάλισης
Μισθός (*) | Σύνταξη στα 15 έτη |
Σύνταξη στα 17 έτη |
Σύνταξη στα 19 έτη | Σύνταξη στα 20 έτη | Σύνταξη στα 21 έτη | Σύνταξη στα 23 έτη | Σύνταξη στα 25 έτη | Σύνταξη στα 27 έτη | Σύνταξη στα 29 έτη | Σύνταξη στα 30 έτη |
750 | 432 | 460 | 489 | 503 | 510 | 524 | 539 | 555 | 573 | 582 |
787 | 436 | 465 | 494 | 509 | 516 | 531 | 547 | 563 | 582 | 592 |
824 | 441 | 470 | 500 | 515 | 522 | 538 | 554 | 571 | 591 | 601 |
861 | 445 | 475 | 505 | 521 | 528 | 545 | 562 | 580 | 601 | 611 |
898 | 449 | 480 | 511 | 527 | 535 | 552 | 570 | 588 | 610 | 621 |
935 | 454 | 485 | 516 | 532 | 541 | 559 | 577 | 597 | 619 | 631 |
972 | 458 | 490 | 522 | 538 | 547 | 566 | 585 | 605 | 629 | 640 |
1.009 | 462 | 494 | 527 | 544 | 553 | 573 | 593 | 613 | 638 | 650 |
1.046 | 466 | 499 | 533 | 550 | 559 | 579 | 600 | 622 | 647 | 660 |
1.083 | 471 | 504 | 538 | 556 | 566 | 586 | 608 | 630 | 656 | 670 |
1.120 | 475 | 509 | 544 | 562 | 572 | 593 | 616 | 639 | 666 | 679 |
1.157 | 479 | 514 | 550 | 568 | 578 | 600 | 623 | 647 | 675 | 689 |
1.194 | 484 | 519 | 555 | 573 | 584 | 607 | 631 | 656 | 684 | 699 |
1.259 | 491 | 528 | 565 | 584 | 595 | 619 | 644 | 670 | 701 | 716 |
1.324 | 499 | 536 | 575 | 594 | 606 | 631 | 658 | 685 | 717 | 733 |
(*) Μισθός: Μέσος όρος μικτών μηνιαίων αποδοχών από το 2002 ως τη συνταξιοδότηση.
- Ποσά συντάξεων μικτά.
Συντάξεις: Ποσά σύνταξης και αυξήσεις μετά τα 30 έτη ασφάλισης
Μισθός (1) | Σύνταξη με 31 έτη και 6 μήνες | Σύνταξη με 33 έτη | ||||
Νέο ποσό (2) | Παλιό ποσό (3) | Αύξηση | Νέο ποσό | Παλιό ποσό | Αύξηση | |
950 | 663 | 655 | 8 | 691 | 675 | 16 |
995 | 676 | 668 | 8 | 705 | 689 | 17 |
1.040 | 689 | 680 | 9 | 720 | 703 | 17 |
1.085 | 702 | 693 | 9 | 735 | 716 | 18 |
1.130 | 716 | 706 | 9 | 749 | 730 | 19 |
1.175 | 729 | 719 | 10 | 764 | 744 | 20 |
1.220 | 742 | 732 | 10 | 778 | 758 | 20 |
1.265 | 755 | 745 | 11 | 793 | 771 | 21 |
1.310 | 768 | 757 | 11 | 807 | 785 | 22 |
1.355 | 782 | 770 | 11 | 822 | 799 | 23 |
1.400 | 795 | 783 | 12 | 836 | 813 | 24 |
1.445 | 808 | 796 | 12 | 851 | 827 | 24 |
1.490 | 821 | 809 | 13 | 865 | 840 | 25 |
1.535 | 834 | 821 | 13 | 880 | 854 | 26 |
- Μισθός: Μέσος όρος μικτών μηνιαίων αποδοχών από το 2002 ως τη συνταξιοδότηση.
- Νέο ποσό με συντελεστές νόμου 4670 (νόμος Βρούτση).
- Παλιό ποσό με συντελεστές νόμου 4387 (νόμος Κατρούγκαλου).
Ποσά συντάξεων μικτά.
Οι τυχεροί που θα πάρουν 200 ευρώ αύξηση στις ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ! ΕΦΚΑ, ΔΕΚΟ, ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΝΑΤ- ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ 2022 – Τι ισχύει!
Τη μετάθεση η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων 2022 μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, ζητά ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας, με νέα του επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
- Μέχρι τις 29 Αυγούστου, εκκρεμούν περίπου 150.000 δηλώσεις, ενώ, σύμφωνα με το ΟΕΕ, η πλατφόρμα υπολειτουργεί με μεγάλες καθυστερήσεις.
- Επιπλέον, οι λογιστές – φοροτεχνικοί, το τελευταίο δεκαήμερο, ζητούν συνεχώς από το ΟΕΕ, τον φορέα που τους εκπροσωπεί, την παρέμβασή του για μετάθεση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους και να υποβληθούν οι δηλώσεις χωρίς λάθη.
Υπενθυμίζεται ότι το ΟΕΕ είχε ζητήσει, με αντίστοιχη επιστολή, από τις 20 Ιουλίου, τη μετάθεση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2022.
Σκληροί έλεγχοι ΟΠΕΚΕΠΕ – Πως θα γίνουν και το πρέπει να γνωρίζουν οι ΑΓΡΟΤΕΣ 2022-2023