ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ -Όσο βρισκόμαστε σε αναμονή για το άνοιγμα των εκκλησιών και το ξεκίνημα των Λειτουργιών στις 17 Μαΐου, αρχίζουν να αναδύονται στην επιφάνεια της επικαιρότητας διάφορες τοποθετήσεις πολιτικών που δείχνουν διάθεση να (ξανά) στοχοποιήσουν τη Θεία Κοινωνία.
Διάφοροι πολιτικοί οι οποίοι δεν έχουν καμία επαφή, καμία σχέση και καμία ουσιαστική γνώση, σχετικά με την εκκλησιαστική ζωή, ξεκινούν να δείχνουν με το δάχτυλο το ιερό Μυστήριο και κατασκευάζουν ένα επικοινωνιακό περιβάλλον, που ίσως προμηνύει έναν δεύτερο «γύρο», παράλογων και αντισυνταγματικών διώξεων εναντίον της Θείας Μετάληψης.
Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου, Ηλίας Μόσιαλος, τοποθετήθηκε σχετικά με το θέμα της Θείας Κοινωνίας, σε πρόσφατη του συνέντευξη, δηλώνοντας :
«Η γνώμη μου είναι πως θα πρέπει να αποφευχθεί (σ.σ. η Θεία Κοινωνία) με τη σημερινή της μορφή, μέχρι να έχουμε ασφαλές εμβόλιο. Θα πρέπει να εξεταστεί εάν μπορεί να γίνει με διαφορετικό και ασφαλή τρόπο. Να τονίσω εδώ πως ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος έχει καλέσει τους πιστούς να γίνουν οι ίδιοι Κοινωνία και να γίνουν δωρητές αίματος και πλάσματος. Αυτή είναι μια έμπρακτη απόδειξη αγάπης για τον συνάνθρωπό μας».
Η πρώτη επισήμανση που μπορούμε να κάνουμε πάνω στη δήλωση του κυρίου Μόσιαλου, είναι πως όσο και να προσπαθούμε, αδυνατούμε να θυμηθούμε το πότε του ζητήσαμε να μας δημοσιοποιήσει τη γνώμη του, για κάτι που δεν τον αφορά. Κάτι που δεν είναι δικό του θέμα και δεν επαφίεται στις αρμοδιότητες του. Για ένα θέμα τόσο ιερό για μια τεράστια μερίδα Ελλήνων, για το οποίο και η ίδια η ηγεσία της Εκκλησίας δηλώνει ξεκάθαρα πως είναι αδιαπραγμάτευτο.
Το δεύτερο και πιο δυσοίωνο στοιχείο στα λεγόμενα του, είναι πως συνδέει άμεσα (στο μυαλό του), τη δυνατότητα του να μεταλαμβάνει κάποιος, με το (μελλοντικό) εμβόλιο. Αυτό και μόνο, δείχνει τη συγκατάθεση και την πρόθεση του, στο να εφαρμοστεί υποχρεωτικός εμβολιασμός.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του, μόνο όταν εμβολιαστούν όλοι οι χριστιανοί πολίτες (υποχρεωτικά), θα ξαναγίνει ασφαλής ο παραδοσιακός τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας. Μέχρι τότε, θα πρέπει να εξεταστεί «ένας διαφορετικός» τρόπος μετάδοσης.
Δηλαδή, ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, επί πρωθυπουργίας του θιασώτη της παγκόσμιας διακυβέρνησης, Γεωργίου Α. Παπανδρέου, και σύμβουλος της σημερινής κυβέρνησης, με τη στάση του αυτή υπερέβη τα εσκαμμένα και ξεκίνησε να προωθεί ξεκάθαρα τη χρήση πλαστικών κουταλιών μιας χρήσης στις εκκλησίες.
Ελπίζουμε να χαίρεται ο πρωθυπουργός μας, να έχει τέτοιους συμβούλους δίπλα του, που δεν διστάζουν να προσβάλουν δημόσια το θρησκευτικό αίσθημα εκατομμυρίων Χριστιανών!
Ένας επιστημονικός σύμβουλος που τολμά με έμμεσο τρόπο να υποβάλλει στον θρησκευόμενο λαό ένα ψευδοδίλημμα που ουσιαστικά σημαίνει : « Ή θα κάνετε το «άγιο» εμβόλιο (ακόμα και αν αυτό περιέχει μικροτσίπ) ή να ξεχάσετε τη Θεία Κοινωνία όπως την γνωρίζατε έως τώρα»!
Ας ενημερώσει κάποιος τον κύριο Μόσιαλο, πως τα πλαστικά κουταλάκια στις εκκλησίες, χρησιμοποιούνται (και θα χρησιμοποιούνται) ΜΟΝΟ για την κατανάλωση κολλύβων και για τίποτε άλλο. Ευχαρίστως να σας κεράσει μερικά κόλλυβα κάποιος ιερέας που θα τα έχει ευλογήσει, μήπως και συγχωρεθεί και η «εκλιπούσα» σας συναίσθηση για το που βρίσκεστε.
Ας ρίξει μια ματιά ο κύριος Μόσιαλος, στα στατιστικά των κρουσμάτων και των θανάτων από COVID – 19, σε χώρες που κράτησαν ανοικτές τις ορθόδοξες εκκλησίες και είχαν λιγότερο αυστηρά περιοριστικά μέτρα, από ότι είχαμε στην Ελλάδα! Στη Γεωργία, στη Λευκορωσία, στη Βουλγαρία, στη Σερβία, ακόμα και στη Ρωσία. Δεν θα διαπιστώσει πουθενά σε αυτές τις χώρες, αυξημένη μεταδοτικότητα του ιού, σε σχέση με τη χώρα μας!
Ας ενημερωθεί για το ότι η Θεία Κοινωνία, ανέκαθεν παρέχεται από ιερείς σε ασθενείς, ακόμα και σε νοσοκομεία λοιμωδών νοσημάτων, χωρίς να έχει δημιουργηθεί ποτέ κανένα πρόβλημα. Ας ενημερωθεί και για τις ορθόδοξες ιεραποστολές στην Αφρική, μία ήπειρο όπου «θερίζουν» οι μεταδοτικές ασθένειες, αν έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα επιδημίας λόγω της Θείας Μετάληψης.
Η δε επίκληση του, στην δήλωση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής, είναι το αποκορύφωμα της υποκρισίας και της πλήρους άγνοιας πάνω στα ορθόδοξα πνευματικά θέματα.
Από όλους τους μεγαλειώδεις λόγους σχετικά με τη Θεία Κοινωνία, που έχουν λεχθεί διαχρονικά από Αγίους, από φωτισμένους Ιεράρχες και από γέροντες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, διάλεξε να επικαλεστεί μία συγκεκριμένη δήλωση που θεωρεί πως εναρμονίζεται καλύτερα με τα συμφέροντα των επιδιώξεων του.
Είναι εξωφρενικό, είναι αδιανόητο και μόνο να τολμούμε να παραλληλίσουμε τη δωρεά ανθρώπινου αίματος, με το τρομερό πνευματικό δώρο της Θείας Κοινωνίας.
Το πρώτο προέρχεται από άνθρωπο και απευθύνεται σε άνθρωπο. Το δεύτερο προέρχεται από Θεό και απευθύνεται προς ίαση «των ψυχών και των σωμάτων ημών».
Είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα και δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους.
Όσο αίμα και να δωρίσεις, όσο πλάσμα και να δώσεις σε συνανθρώπους σου, μπορεί να μοιράζεις βιολογική ζωή, αλλά αν αποκοπείς από το Σώμα και το Αίμα του Θεανθρώπου, τότε επέρχεται ο πνευματικός σου θάνατος.
Αυτή είναι μια θεμελιακή, μια ζωτικής σημασίας διαφορά, που διαφεύγει ασφαλώς, από τον υλιστικό τρόπο σκέψης του κυρίου Μόσιαλου.