Τα τελευταία χρόνια η εικόνα που παρουσιάζουν τα ελληνικά σχολεία βαίνει επιδεινούμενη. Οι γεμάτοι γκράφιτι τοίχοι παραπέμπουν σε βραζιλιάνικες φαβέλες, όχι σε ναούς της γνώσεως μιας ευνομούμενης χώρας της Δύσης. Οι υποδομές ξεχαρβαλωμένες, κυρίως λόγω των βανδαλισμών που γίνονται από «ιδεολόγους» μαθητές και εξωσχολικούς «ακτιβιστές».
Εντονότερη, όμως, ανησυχία προκαλεί η εμφάνιση και η συμπεριφορά ορισμένων μαθητών. Κάπνισμα στα διαλείμματα, περιστατικά σχολικού εκφοβισμού (το λεγόμενο μπούλινγκ), εξωφρενικές και προκλητικές αμφιέσεις, αδιάκοπη ενασχόληση με κινητά τηλέφωνα και τάμπλετ -ακόμα και την ώρα του μαθήματος- και συχνές καταλήψεις συνθέτουν ένα σκηνικό που φανερώνει σε πόσο επικίνδυνη ρότα έχει μπει το συλλογικό σκάφος. Τα ήθη ακολουθούν τον νόμο της βαρύτητας: αφιέμενα από τα χέρια της Πολιτείας και της οικογένειας, εφορμούν με ταχύτητα προς τα κάτω.
Στην Κύπρο φαίνεται ότι γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια να συμμαζευτούν τα πράγματα. Ειδική επιτροπή του εκεί υπουργείου Παιδείας έχει επεξεργαστεί μια σειρά από αλλαγές, τις οποίες θα κληθεί να εγκρίνει και να επιβάλει το υπουργείο. Θα απαγορευτούν τα ιδιόρρυθμα κουρέματα, τα πολύ μακριά ή βαμμένα μαλλιά, οι κοτσίδες, τα γένια ή τα υπογένεια, τα βραχιόλια, οι καδένες και οι αλυσίδες, τα χαμηλοκάβαλα παντελόνια (φοριούνται σχεδόν κατεβασμένα, κατά τα πρότυπα των Αμερικανών… φυλακόβιων), το έντονο μακιγιάζ, οι ψεύτικες βλεφαρίδες και άλλες πολλές μόδες, που ακολουθούνται τα τελευταία χρόνια από την κυπριακή νεολαία.
Επίσης, θα απαγορευτούν τα κινητά τηλέφωνα, τα τάμπλετ, τα «έξυπνα» ρολόγια και οι φωτογραφικές μηχανές. Οσοι μαθητές φέρουν μαζί τους τέτοιου είδους συσκευές θα τις αφήνουν σε ερμάρια έως το τέλος των μαθημάτων.
Ολα τα παραπάνω θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα, αλλά σήμερα εντυπωσιάζουν – μια και η παράνοια του δικαιωματισμού έχει αντιστρέψει τις αξίες και έχει δαιμονοποιήσει την κοινή λογική στις περισσότερες δυτικές χώρες.
Η κ. Κεραμέως, η υπουργός Παιδείας της Ελλάδας, θα πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Κύπρου και να πράξει -επιτέλους- τα δέοντα.