Στέφανος Τσιτσιπάς: Για μία ακόμη φορά ο Στέφανος Τσιτσιπάς έδειξε την «κλίση» του προς τις ανατολικές φιλοσοφίες.
Σε πρόσφατη συνέντευξη του στην στήλη του τένις «Πίσω από την ρακέτα» είπε μεταξύ άλλων:
«Είμαι φιλοσοφικός τύπος, προέρχομαι από μια χώρα με πλούσια ιστορία στη φιλοσοφία και δεν ξέρω αν ήμουν ο Πυθαγόρας ή ο Σωκράτης στην προηγούμενη ζωή μου, αλλα δεν θα με πείραζε αν ήμουν ένας από τους δυο».
Με λίγα λόγια έκανε υπαινιγμό στην μετενσάρκωση, μία διδασκαλία που είναι ασυμβίβαστη με την χριστιανική πίστη και έχει από πολύ νωρίς καταδικαστεί από την Εκκλησία μας ως ψευδής και αιρετική.
Ας θυμίσουμε ότι παλαιότερα ο μεγαλύτερος Έλληνας τενίστας όλων των εποχών είχε πει ότι η μεγαλύτερη επιθυμία του ήταν να συναντήσει τον Δαλάι Λάμα.
Γιατί η μετενσάρκωση (το κάρμα των ανατολικών θρησκειών) είναι ασυμβίβαστη με την χριστιανική πίστη;
Ο απόστολος Παύλος το λέγει ξεκάθαρα: «απόκειται τοις ανθρώποις άπαξ αποθανείν, μετά δε τούτο κρίσις» (Εβρ. 9 27), δηλαδή οι άνθρωποι μία φορά θα πεθάνουν και μετά θα κριθούν από τον Θεό.
Εάν ο Χριστός δεχόταν την μετενσάρκωση, δεν θα έκανε αναστάσεις νεκρών, αλλά θα περιοριζόταν στο να παρηγορήσει τους συγγενείς τους.
Στο Σύμβολο της Πίστεως ομολογούμε ότι ο Χριστός Ανέστη εκ νεκρών και τον περιμένουμε να έλθει κατά τη Δευτέρα Του παρουσία.
Ομολογούμε δύο παρουσίες του Χριστού και όχι ένα πλήθος μετενσαρκώσεών Του, όπως οι αποκρυφιστές, οι οποίοι απορρίπτουν τη μοναδικότητα του προσώπου του Χριστού και την παρουσία του στον κόσμο ως Θεού και Σωτήρος.
Εξ άλλου στο Σύμβολο της Πίστεως ομολογούμε ότι προσδοκούμε και τη δική μας ανάσταση και όλων των νεκρών την ανάσταση, και όχι έναν ατελείωτο κύκλο μετενσαρκώσεων.
Η μετενσάρκωση αρνείται τη μέλλουσα κρίση.
Αρνείται τη μοναδικότητα, την ελευθερία και την ευθύνη του ανθρωπίνου προσώπου, αφού τα πάντα λειτουργούν εκεί στο πλαίσιο μίας τυφλής αναγκαιότητας.
Θα συνιστούσαμε στον Στέφανο εάν πράγματι είναι αληθινός φιλόσοφος, όπως ισχυρίζεται, να ξεκαθαρίσει πρώτα τι πιστεύει σε σχέση με το Πρόσωπο του Χριστού.
Διότι μόνο η πίστη στον Χριστό ως Θεάνθρωπο μπορεί να λυτρώσει και να σώσει τον άνθρωπο.
Κάποια μέρα, όπως όλοι οι άνθρωποι, θα παρουσιαστούμε στο Βήμα του Δικαίου Κριτού. Όπως σε κάθε άνθρωπο, έτσι και στον Στέφανο, «απόκειται ένας θάνατος και μετά από αυτόν κρίση».
Τότε τα φώτα του τένις θα έχουν σβήσει, θα υπάρχει μόνο το δικό Του φως και η αγάπη του Χριστού θα γίνει για όσους Τον πίστεψαν και Τον ακολούθησαν παράδεισος, αλλά για όσους τον αρνήθηκαν κόλαση.