ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΤΕΜΠΗ: Η γραμμή του θανάτου, η Αθήνα-Θεσσαλονίκη του ΟΣΕ, λειτουργεί κυριολεκτικά στην τύχη, καθώς από την ημέρα του εγκληματικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος, αποκαλύπτεται ότι το συγκεκριμένο έργο, αποτελεί όνειδος για μια σύγχρονη χώρα.
Πολλοί μίλησαν για τις σήραγγες που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από το σημείο του δυστυχήματος, και τι θα γινόταν αν τα τρένα συγκρούονταν μετωπικά μέσα σε αυτά. Ισως, κάποιοι θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, αν δεν υπήρχε έκρηξη και φωτιά, κι αν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας, που λειτουργούσαν.
Σύμφωνα με τοπική ιστοσελίδα της Λάρισας, τα συστήματα ασφαλείας που έχουν τοποθετηθεί στις δύο σήραγγες του ΟΣΕ στα Τέμπη (5 χλμ) και στον Πλαταμώνα (2,6 χλμ) είναι εκτός λειτουργίας από το 2006!
Πιο συγκεκριμένα μια κοινοπραξία ελληνικής και αλλοδαπής εταιρείας έχουν εγκαταστήσει στις σήραγγες το «Σύστημα Ασφάλειας Διαχείρισης Ατμόσφαιρας» το οποίο ανιχνεύει την αύξηση της θερμοκρασίας μέσα στο τούνελ (σε περίπτωση φωτιάς) ή την ύπαρξη καπνού με μια σειρά αισθητήρων που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος των σηράγγων.
Οι αισθητήρες αυτοί ειδοποιούν το σύστημα ασφαλείας, το οποίο ενεργοποιεί ένα δεύτερo σύστημα πυρόσβεσης και ανεμιστήρες οι οποίοι στρέφουν τη φορά τους προς την κοντινότερη έξοδο του τούνελ, προκειμένου να διώξουν τον καπνό. Οπως αναφέρει το larissanet.gr τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν λόγω κόστους, παρά μόνο στο «χειροκίνητο».
Δηλαδή, σε περίπτωση φωτιάς και καπνού μέσα στο τούνελ, θα πρέπει να φύγει ένας τεχνικός από τη Λάρισα, να φτάσει στο σημείο και να ενεργοποιήσει τους ανεμιστήρες, χωρίς βέβαια να γνωρίζει τη θέση της φωτιάς μέσα στη σήραγγα και κατά συνέπεια σε ποια κατεύθυνση πρέπει να στραφούν ώστε να στείλουν τον καπνό προς την κοντινότερη έξοδο!
Με λίγα λόγια, όχι μόνο κατά την περίπτωση σύγκρουσης μέσα στα τούνελ, αλλά ακόμα και ένα περιστατικό ακινητοποίησης ενός συρμού από εκδήλωση φωτιάς, είναι ικανό να προκαλέσει το θάνατο όλων των επιβατών από ασφυξία… Συστήματα υψηλού κόστους που εγκαταστάθηκαν περίπου το 2004, έπαψαν να λειτουργούν δύο χρόνια μετά λόγω κόστους με αποτέλεσμα οι αμαξοστοιχίες να περνούν από τις δύο σήραγγες με τους μηχανοδηγούς να κάνουν τον… σταυρό τους για να βγουν από τούνελ αλώβητοι…
reader.gr