Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έστειλε και προσωπικά στους Ιεράρχες των Νέων Χωρών, το γράμμα πρόσκλησης για την Σύναξη των Ιεραρχών της Κωνσταντινοπολίτιδος Εκκλησίας.
Από ικανού οι προσκλήσεις έφτασαν στην Αθήνα και κατακρατήθηκαν στην Αρχιγραμματεία, μετά την απόφαση του Αρχιεπισκόπου να παραπέμψει το θέμα της αποστολής τους στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο. Από εκεί θέλει να προκαλέσει απόφαση μετάβασης ή όχι των Ιεραρχών στο Φανάρι, με τις φήμες να λένε πως θέλει να αποφασισθεί η αποστολή μικρής αντιπροσωπείας.
Φυσικά δεν προσκλήθηκε η Εκκλησία για να στείλει αντιπροσωπεία της, αλλά τα πρόσωπα των Ιεραρχών, οι οποίοι ποιμένουν τις επαρχίες που ανήκουν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και επιτροπικώς διοικούνται εκ της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Εκ τούτων, αν μετά και από τα εκατέρωθεν αποσταλλέντα γράμματα, δεν πάνε οι εξ Ελλάδος στο Σταυροδρόμι, η Σύναξη, θα λειτουργήσει ως αιτία για ένα ακόμα πολεμικό μέτωπο μεταξύ Φαναρίου και Κολωνακίου.
Ο Πατριάρχης με την κίνηση του αυτή, δηλαδή να τους καλέσει και απευθείας, προκαλεί τους Ιεράρχες των Νέων Χωρών να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σταθούν στο ύψος της περιστάσεως. Ουσιαστικά να διαλέξουν στρατόπεδο.
Με την όποια απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, αν αυτή δεν είναι μία νηφάλια πράξη άμεσης αποστολής όλων των προσκλήσεων, τότε δεν θα το γλύτώσουμε το «ανάθεμα».
Η σύγκληση της Διαρκούς Συνόδου στο τέλος του μηνός Αυγούστου, δεν επιτρέπει ουσιαστικά να φτάσουν εγκαίρως οι προσκλήσεις στις επαρχίες και να παραλάβουν οι Ιεράρχες να προγραμματίσουν τη μετάβασή τους στο Φανάρι, αφού η Σύναξη έχει προγραμματιστεί για τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου.
Με τις δύο πλευρές να έχουν παρατεταγμένες τις πολεμικές τους μηχανές και σε δύο ακόμα πεδία μάχης, – διορισμός πολιτικού διοικητή Αγίου Όρους και δικαστική διαμάχη για την ιδιοκτησία του κτήματος Προμπονά -φαίνεται πως από φθινόπωρο θα έχουμε «αιματοχυσίες».
Αφού πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος το Οικουμενικό Πατριαρχείο, από την έκβαση και της υποθέσεως προσκλήσεις, να καταστήσει την Εκκλησία της Ελλάδος εκτός εκκλησιαστικής κοινωνίας και να άρει την Συνοδική Πράξη του 1928, γράφουμε και λέμε: Στώμεν καλώς!