Άγιο Φως: Στην επιφάνεια ήρθε για άλλη μία φορά το ζήτημα του κόστους της μεταφοράς του Αγίου Φωτός από το Ισραήλ στην Ελλάδα.
Πολλοί, στην προσπάθειά τους να πολεμήσουν τον χριστιανισμό, χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία τα χρήματα που χρειάζονται και επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, άρα τον Έλληνα φορολογούμενο.
Πόσο όμως είναι στην πραγματικότητα το κόστος αυτό;
Ο χρόνος πτήσης από Αθήνα προς Τελ-Αβίβ είναι δύο ώρες για μια απόσταση 1.200 χιλιομέτρων. Συνολικά δηλαδή, απαιτούνται τέσσερις ώρες από και προς το Ισραήλ, με τη προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει κάποια καθυστέρηση. Μέση ταχύτητα πτήσης: 800 χλμ/ώρα.
Για να υπολογίσουμε το κόστος, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν το αεροσκάφος μεταφοράς. Για το σκοπό αυτό, η Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποιεί ένα από τα δύο αεροσκάφη μεταφοράς υψηλών προσώπων. Πρόκειται για ένα Embraer EMB-135LR και ένα Embraer EMB-135BJ LEGACY.
Από σχετικές πληροφορίες που υπάρχουν στο διαδίκτυο, διαπιστώνουμε πως το κόστος ανά ώρα πτήσης για τα δύο αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας κυμαίνεται στα $4.314 για το EMB-135LR και 5.675 για το EMB-135BJ. Το κόστος πτήσης ανά ώρα δεν αναφέρεται μόνο στα καύσιμα, αλλά περιλαμβάνει συντήρηση ατράκτου και μηχανών, έξοδα πληρώματος και διάφορα άλλα μικρότερα έξοδα.
[irp posts=”341618″ name=”Μητροπολίτης Σεραφείμ: Παιχνίδια εξουσίας και πλειοδοσία αριστερισμού για το Αγιο Φως””]
Εάν λοιπόν συνυπολογίσουμε πως ο συνολικός χρόνος πτήσης είναι τέσσερις ώρες και το κόστος ανά ώρα είναι $4,314, συνολικά απαιτούνται περί τα $17.256 εάν η μεταφορά γίνει με το EMB-135LR και $22.700 εάν γίνει με το EMB-135BJ. Ένας μέσος όρος $20.000 για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός από το Ισραήλ στην Ελλάδα, είναι μια ασφαλής εκτίμηση.
Τι λέει το Υπουργείο Εξωτερικών
«Το 2015 η μεταφορά του Αγίου Φωτός στις μητροπόλεις της χώρας πραγματοποιήθηκε με πτήσεις ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας που ανέλαβε εξ ολοκλήρου το κόστος και ουδεμία επιβάρυνση προκλήθηκε για το Δημόσιο» σημειώνεται σε έγγραφό του που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς, απαντώντας σε ερώτηση που είχε καταθέσει ομάδα οκτώ βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Γεράσιμο Μπαλαούρα.