Ι.Μ. ΒΕΡΟΙΑΣ: Την Πέμπτη 23 Ιουνίου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Τής φιλοξενίας μή επιλανθάνεσθε».
Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» αποτελεί μία ευκαιρία πνευματικής ωφέλειας και παρηγορίας στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε και μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».
Ο Σεβασμιώτατος στην διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Πρίν από λίγες ημέρες εορτάσαμε τή μεγάλη εορτή τής Πεντηκοστής καί τής επιφοιτήσεως τού παναγίου Πνεύματος στό υπερώο τής Ιερουσαλήμ, στό οποίο ευρίσκοντο οι μαθητές τού Κυρίου, κατά τήν υπόδειξη τού Χριστού. Η επιφοίτηση τού Παναγίου Πνεύματος έγινε μέ τή σύμπραξη καί τών άλλων δύο προσώπων τής αγίας Τριάδος, καθώς τό άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τόν Πατέρα, εκπληρώνοντας τήν υπόσχεση τού δευτέρου προσώπου τής αγίας Τριάδος, τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, τού Υιού καί Λόγου τού Θεού. Γι’ αυτό καί η εορτή τής Πεντηκοστής θεωρείται ως εορτή τής αγίας Τριάδος.
Επειδή όμως κανείς δέν έχει δεί τόν Θεό, «Θεόν ουδείς εώρακε πώποτε», όπως γράφει ο ευαγγελιστής Ιωάννης, οι βυζαντινοί αγιογράφοι, θέλοντας νά απεικονίσουν τήν αγία Τριάδα, χρησιμοποιούν ένα συμβολικό τρόπο αποτυπώσεως, χρησιμοποιούν τήν παράσταση τής φιλοξενίας τού Αβραάμ. Καθώς, λοιπόν, εορτάσαμε, όπως είπαμε, πρίν από λίγες ημέρες τήν εορτή τής Πεντηκοστής, τήν εορτή τής αγίας Τριάδος, είναι, νομίζω, ευκαιρία νά μιλήσουμε σήμερα γιά τή μεγάλη αρετή τής φιλοξενίας.
Η ευαίσθητη ελληνική ψυχή, καί πρό Χριστού ακόμη, καλλιέργησε μέσα της τό άνθος τής φιλοξενίας καί τού απέδωσε θεϊκή προέλευση. Η ελληνική παράδοση εμβολιάστηκε αργότερα από τόν ευαγγελικό λόγο τού Χριστού καί τών αποστόλων του καί εξακολουθεί μέχρι σήμερα η Ελλάδα νά είναι η πιό φιλόξενη χώρα στόν κόσμο.
Μία φιλοξενία αδιάκριτη καί αγόγγυστη είναι θεάρεστη, αλλά καί πλουσιοπάροχη. Αβραμιαία κατά τό μέτρο τών δυνατοτήτων μας. Όταν πιστεύει κανείς ότι ο φιλοξενούμενός του είναι ο ίδιος ο Χριστός, θά λυπηθεί τά αγαθά του; «Όλα γιά τόν ξένο», έλεγαν οι αρχαίοι πρόγονοί μας. «Όλα γιά τόν ξένο», θά πρέπει νά λένε πολύ περισσότερο οι χριστιανοί, γιατί ο ξένος είναι ο Χριστός καί αλίμονο άν τόν φιλοξενήσω μέ φειδώ καί στενοχωρούμενος γιά τά αγαθά πού τού προσφέρω.
Αλλά φιλοξενία δέν είναι μόνο αυτό, δηλαδή νά περιποιηθείς τόν οποιονδήποτε στό σπίτι σου, φιλοξενία είναι νά προσφέρεις καί ό,τι μπορείς στούς αναγκεμένους ξένους καί αδελφούς. Καί υπάρχουν τόσοι πολλοί στίς ημέρες μας. Όλοι αυτοί μάς δίνουν μιά ευκαιρία νά δείξουμε τή φιλόξενη διάθεσή μας, νά δείξουμε τήν αγάπη μας καί νά διακονήσουμε στά πρόσωπά τους τόν ίδιο τόν Χριστό.
Άς μήν αμελούμε τή φιλοξενία, αλλά άς τήν προσφέρουμε μέ προθυμία καί αγάπη, γιατί μέ αυτή τήν προσφορά μας συγκεντρώνουμε τό αντίτιμο, μέ τό οποίο θά αγοράσουμε τόν Παράδεισο.