Ι.Μ. ΒΕΡΟΙΑΣ: Την Πέμπτη 18 Αυγούστου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Οι επτά λόγοι της Υπεραγίας Θεοτόκου» (Β΄ μέρος) με την ευκαιρία της Θεομητορικής εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» αποτελεί μία ευκαιρία πνευματικής ωφέλειας και παρηγορίας στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε και μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».
Ο Σεβασμιώτατος στην διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Εορτάσαμε τη μεγάλη εορτή της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου και συνοδεύσαμε και εμείς την Παναγία μητέρα μας ευλαβικά στο Θεομητορικό μνήμα. Όμως «τάφος και νέκρωσις αυτήν ουκ εκράτησε», κατά τον ιερό υμνογράφο, γι᾽ αυτό και την αισθανόμεθα πάντοτε ζώσα ανάμεσά μας, πάντοτε ταχινή βοήθεια σε όλες τις ανάγκες μας, αρκεί να παραμένουμε πλησίον της και να διδασκόμεθα από τη ζωή και τους λόγους της. Διότι, αν και διασώθηκαν, όπως είπαμε στην προηγούμενη ομιλία, ελάχιστοι, έχουν βαρύνουσα σημασία για όλους μας.
Με τον πρώτο λόγο της, τον λόγο της αγνοίας, η Θεοτόκος μας έφερε αντιμέτωπους με την αξία της ταπεινοφροσύνης.
Με τον δεύτερο λόγο της ελευθερίας η Θεοτόκος διαγράφει τα όρια της ελευθερίας μας μέσα στο περιθώριο της θείας βουλής.
Με τον τρίτο λόγο της επαναστάσεως η Θεοτόκος εξαγγέλλει το πρόγραμμα της χριστιανικής θρησκείας ως πρόγραμμα ηθικής επαναστάσεως, δικαιοσύνης και ανασυντάξεως.
Με τον τέταρτο λόγο της σιωπής συνιστά την περισυλλογή ως πηγή δυνάμεως και άσκηση της ψυχής.
Με τον πέμπτο λόγο, τον λόγο της στοργής, προσφέρει ως παράδειγμα ψυχολογημένης παιδαγωγικής την εξάσκηση της πατρικής ή μητρικής αυθεντίας με αυστηρότητα αλλά και βαθύτατη στοργή.
Με τον έκτο, τον λόγο της κοινωνικής χαράς, η Θεοτόκος μας δίνει ευκαιρία να αντιληφθούμε ότι η θρησκεία δεν έχει σκοπό να εξορίσει τη χαρά από την προσωπική και κοινωνική μας ζωή, ούτε τη χρήση κάθε είδους φαγητού και ποτού υγιεινού, αλλά την κατάχρηση που κλέβει τη χαρά από τη ζωή μας.
Με τον έβδομο λόγο της διαθήκης, τον τελευταίο της λόγο, μας προτρέπει σε εφαρμογή των διδαγμάτων του Υιού της. Μετά τον λόγο της διαθήκης η Υπεραγία Θεοτόκος σιωπά. Ύστερα από αυτόν τον λόγο δεν μένει τίποτε που πρέπει να μας πεί. Μας έδωσε τον Υιόν της, αληθινό άνθρωπο και αληθινό Θεό ως Σωτήρα και Διδάσκαλο, ως προστάτη και κηδεμόνα, ως μεσίτη και ως αδελφό. Μαζί με Αυτόν μας έδωσε και τη σκέψη της και τελευταία μας άφησε τη διαθήκη της. Ας σεβαστούμε αυτήν τη διαθήκη. Είναι η πλουσιότερη όλων των διαθηκών, την οποία μπόρεσε ποτέ ανθρώπινο πρόσωπο να κληροδοτήσει στην ανθρωπότητα. Η Παναγία είναι το πρόσωπο αυτό, το τέλειο ανθρώπινο πρόσωπο, τελειότερο του οποίου δεν εγνώρισε η ιστορία. Εμείς, εμείς είμαστε οι κληρονόμοι. Ας σεβαστούμε την κληρονομιά αυτή. Ας τη φυλάξουμε και ας τη θεωρήσουμε και από τους τίτλους μας και από τις γνώσεις μας και από την περιουσία μας και από τα προσόντα μας και από όλα όσα έχουμε, πολυτιμότερη. Όλες οι άλλες κληρονομίες είναι περιορισμένης διαρκείας. Η κληρονομία της Παναγίας επεκτείνεται στην αιωνιότητα. Οι άλλες κληρονομιές μας προσφέρουν χαρτιά και πράγματα. Η κληρονομία της Θεοτόκου μας δίδει δικαίωμα να έχουμε τον μεν Υιόν της αδελφό μας, την δε Θεομήτορα μητέρα μας. Ας σκεφτούμε πολύ καλά την αξία αυτού του δικαιώματος και ας τακτοποιήσουμε τη ζωή μας ανάλογα, ώστε να μη χάσουμε το δικαίωμα αυτό.
Ας το κρατήσουμε ως μήνυμα της Υπεραγίας Θεοτόκου προς όλους μας, προς όλους εμάς που την τιμήσαμε και την τιμούμε και αυτόν τον μήνα, τον Αύγουστο, που είναι αφιερωμένος στη χάρη της, αλλά και σε όλους εμάς που την ευλαβούμεθα και την επικαλούμεθα σε όλη μας τη ζωή μας, γιατί με αυτό θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε κοντά της και κοντά στον Υιό της και Κύριό μας διά πρεσβειών της.