Ι.Μ. ΒΕΡΟΙΑΣ: Την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου το πρωί ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε το θείο λόγο στον πανηγυρίζοντα επί τη εορτή του Αγίου Κυπριανού Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μέσσης.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του στην Θεία Λειτουργία ανέφερε μεταξύ άλλων: «Πιστός ο λόγος καί πάσης αποδοχής άξιος, ότι Χριστός Ιησούς ήλθεν εις τόν κόσμον αμαρτωλούς σώσαι, ών πρώτός ειμι εγώ».
Μία διπλή ομολογία κάνει ο πρωτοκορυφαίος απόστολος Παύλος πρός τόν μαθητή του Τιμόθεο. Μία ομολογία πού ακούσαμε καί εμείς στό σημερινό αποστολικό ανάγνωσμα.
Καί τί ομολογεί ο απόστολος μέ απόλυτη βεβαιότητα; Ομολογεί ότι ο Χριστός ήλθε στόν κόσμο νά σώσει τούς αμαρτωλούς.
Ομολογεί όμως καί κάτι ακόμη μέ τήν ίδια βεβαιότητα, κάτι προσωπικό, κάτι πού ελάχιστοι άνθρωποι θά είχαν τό θάρρος νά τό παραδεχθούν δημόσια. Καί αυτό είναι η ομολογία του ότι ο ίδιος είναι ο μεγαλύτερος αμαρτωλός.
Άς μήν θεωρήσουμε ότι η δεύτερη αυτή ομολογία είναι σχήμα λόγου ή έκφραση μιάς επίπλαστης ταπεινοφροσύνης. Ο απόστολος Παύλος αισθάνεται αυτό πού λέει, γιατί επανειλημμένα αναφέρεται στήν προηγούμενη ζωή του, πρίν νά γνωρίσει τόν Χριστό, πρίν ο Χριστός τού αποκαλυφθεί στόν δρόμο πρός τή Δαμασκό.
Καί εκφράζει ακόμη επανειλημμένα τήν ευγνωμοσύνη του, γιατί ενώ υπήρξε διώκτης τών χριστιανών, ο Χριστός συγχώρησε τήν άγνοιά του, τού άνοιξε τά μάτια στήν αλήθειά του καί τόν κατέστησε απόστολό του.
Η ομολογία αυτή τού αποστόλου Παύλου, ότι είναι δηλαδή ο πρώτος από όλους τούς αμαρτωλούς, αποτελεί συγχρόνως καί επιβεβαίωση τής πρώτης ομολογίας του, ότι ο Χριστός ήλθε στόν κόσμο γιά νά σώσει τούς αμαρτωλούς.
Διότι, εφόσον όχι μόνο έσωσε τόν ίδιο αλλά τόν ανέδειξε μέγα απόστολο, τόν πρώτο μετά τόν Ένα, όπως τόν ονομάζει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, καί τόν αξίωσε ουρανίων αποκαλύψεων, είναι αυταπόδεικτο ότι ο Χριστός ήλθε στόν κόσμο γιά τούς αμαρτωλούς, τούς οποίους καί έσωσε καί συνεχίζει νά σώζει μέ τόν τρόπο πού Εκείνος γνωρίζει.
Καί δέν είναι μόνο οι περιπτώσεις ανθρώπων, όπως ο Ζακχαίος, η γυναίκα πού έπλυνε μέ μύρο τά πόδια τού Χριστού στήν οικία τού Σίμωνος, ή ο ευγνώμων ληστής, πού ο ίδιος ο Ιησούς διαβεβαιώνει ότι σώθηκαν, αλλά καί αναρίθμητοι άγιοι τής Εκκλησίας μας, οι οποίοι αγίασαν, αλλάζοντας ζωή, όταν γνώρισαν τόν Χριστό, όταν γνώρισαν τήν αλήθεια τού Ευαγγελίου.
Ένας από αυτούς είναι καί ο εορταζόμενος σήμερα άγιος ιερομάρτυς Κυπριανός, ο οποίος πρίν νά γνωρίσει μέ θαυμαστό τρόπο τόν Χριστό καί τή δύναμή του, ήταν ένας ειδωλολάτρης, πού καταγόταν από πλούσια καί αριστοκρατική οικογένεια. Δέν πίστευε όμως απλώς στούς ψεύτικους θεούς τών ειδώλων, ασχολείτο καί μέ τή μαγεία. Είχε μάλιστα αποκτήσει φήμη ως μάγος, ο οποίος μέ τή δύναμη τών δαιμόνων επιτύγχανε ό,τι ήθελε.
Αυτή όμως τή δύναμη τών δαιμόνων, αυτή τή δύναμη τής μαγείας κατόρθωσε νά ανακόψει μέ τή δύναμη τού Σταυρού τού Κυρίου μας η αγία Ιουστίνη, μία νεαρή χριστιανή παρθένος, τήν οποία ο Κυπριανός ως μάγος προσπαθούσε νά τήν παρασύρει, γιά νά ικανοποιήσει τήν επιθυμία κάποιου νεαρού ειδωλολάτρου.
Καί αυτή η αποτυχία τού Κυπριανού, παρά τίς πολλές προσπάθειές του, τόν έκαναν νά αναγνωρίσει τήν ανωτερότητα τής δυνάμεως τού Χριστού καί όχι μόνο νά πιστεύσει στόν Χριστό καί νά αλλάξει ριζικά τή ζωή του, αλλά νά αξιωθεί νά γίνει καί επίσκοπος Καρχηδόνος καί εν τέλει νά μαρτυρήσει γιά τήν πίστη του στόν Χριστό.
Μέ τή μεταστροφή του αυτή ο άγιος ιερομάρτυς Κυπριανός επιβεβαιώνει τήν πραγματικότητα πού ομολόγησε καί ο απόστολος Παύλος, ότι δηλαδή ο Χριστός ήλθε στόν κόσμο γιά νά σώσει τούς αμαρτωλούς, γιά νά σώσει όσους δέν τόν γνώριζαν, γιά νά σώσει όσους ήταν υποδουλωμένοι στούς δαίμονες καί πίστευαν σέ ψεύτικους θεούς.
Συγχρόνως όμως διδάσκει καί εμάς ότι, εάν θέλουμε καί επιθυμούμε τή σωτηρία μας, θά πρέπει νά τήν αναζητούμε στόν Χριστό. Ο Χριστός θέλει τή σωτηρία μας καί επιδιώκει νά μάς σώσει, θά πρέπει όμως νά δεί καί τή δική μας διάθεση γιά τή σωτηρία γιά νά μάς βοηθήσει καί Εκείνος.
Γι’ αυτό καί δέν θά πρέπει νά σκεφτόμαστε καί νά υπολογίζουμε τήν αμαρτωλότητά μας. Δέν θά πρέπει νά αφήνουμε τόν εαυτό μας νά παρασύρεται από τούς λογισμούς πού μάς υποβάλλει μερικές φορές ο διάβολος, είτε ότι δέν έχουμε αμαρτίες είτε ότι έχουμε τόσες πολλές, ώστε δέν μπορούμε νά σωθούμε, αλλά νά προστρέχουμε στόν Χριστό μέ τή θέληση καί τή διάθεση νά απομακρυνθούμε από κάθε τι τό οποίο μάς απομακρύνει από Εκείνον, από κάθε τι πού μάς καθιστά υποχείρια τού διαβόλου, από κάθε τι πού δέν μάς αφήνει νά ομολογήσουμε καί εμείς μέσα στό μυστήριο τής ιεράς εξομολογήσεως τήν αμαρτωλότητά μας καί νά ζητήσουμε εν μετανοία τό έλεος τού Θεού.
Άς μιμηθούμε τό παράδειγμα τού αγίου ιερομάρτυρος Κυπριανού, αλλά καί πολλών άλλων αγίων καί πάνω από όλα, θά έλεγα, τού πρωτοκορυφαίου αποστόλου Παύλου, πού ομολόγησαν τήν αμαρτωλότητά τους, καί άς τούς ακολουθήσουμε καί στόν δρόμο τής μετανοίας αλλά καί στόν δρόμο τής σωτηρίας διά τής χάριτος τού Θεού.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ