Στον Ιερό Ενοριακό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών της κωμοπόλεως Ριζίων ιερούργησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου, 17 του μηνός Φεβρουαρίου, παρουσία του Προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Ριζίων Γεωργίου Σαρρή, του Διευθυντού του Δημοτικού Σχολείου Ριζίων Μιχαήλ Γρουνίδη, εκπαιδευτικών και πολυπληθούς εκκλησιάσματος.
Οπως αναφέρει η ανακοίνωση της Μητρόπολης, ο Σεβασμιώτατος ερμηνεύων την ευαγγελική περικοπή της ημέρας, μεταξύ άλλων, τόνισε· «Στον αντίποδα της συμπεριφοράς του Φαρισαίου βρίσκεται η στάση του Τελώνου. Αυτός εκπροσωπεί ένα άλλο ήθος, αυθεντικό και αληθινό, ρεαλιστικό και ταπεινό, το οποίο οδηγεί στη μετάνοια. Η ταπείνωση, καρπός της οποίας είναι η μετάνοια, δεν είναι απλά μία ηθική αρετή δίπλα στις άλλες, που διδάσκει το Ευαγγέλιο. Η ταπείνωση είναι κάτι πολύ πιο βαθύ και ουσιαστικό. Είναι μια ανατροπή του παραλογισμού που προκαλεί ο εγωισμός με την ψεύτικη εικόνα που δημιουργεί μέσα μας, για τον εαυτό μας, τις ικανότητες και τις δυνατότητες μας.
Η ταπείνωση δεν είναι ένα τέρμα στο οποίο ενδεχομένως φθάσαμε, αλλά ένας διαρκής αγώνας που οφείλουμε να κάνουμε, για να βλέπουμε με ρεαλισμό την πεσμένη φύση μας, για να συνειδητοποιούμε τα όρια μας, ώστε να μπορούμε να θεραπευόμεθα από την φιλαυτία μας, αυτήν την επικίνδυνη και θανατηφόρα αρρώστια της ύπαρξής μας. Ο ταπεινός και πιστός άνθρωπος βλέπει αντικειμενικά τον εσωτερικό του κόσμο. Έχει αυτογνωσία, στην πάλη του με τον «παλαιό άνθρωπο». Συναισθάνεται την ανεπάρκεια και την μηδαμινότητα του, γι’ αυτό συντρίβεται και συγκλονίζεται. Δεν τον ενοχλεί η σύγκριση, η ανωτερότητα και η αρνητική κρίση των άλλων και γι’ αυτό δεν προσπαθεί να την ανασκευάσει. Δεν δικαιολογεί τον εαυτό του και δεν μεταβιβάζει τις ευθύνες των πράξεών του ισχυριζόμενος ότι φταίνε οι άλλοι, αλλά αναγνωρίζει και ομολογεί με θάρρος την αμαρτωλότητά του και αναζητά το έλεος του Θεού. Η αυτογνωσία και εν συνεχεία η αυτομεμψία είναι χάρισμα του Θεού. Η ψυχή θεραπεύεται, επειδή αρχίζει να γνωρίζει τον Θεό και τον εαυτό της. Ως χάρισμα Θεού η αυτομεμψία του Τελώνου δείχνει την παρουσία του ορθοδόξου ήθους. Ο πραγματικός χριστιανός δεν ζει με ψευδαισθήσεις, δεν εμπιστεύεται την δική του αυτάρκεια, δεν κατηγορεί τους άλλους, αλλά ενοχοποιεί τον εαυτό του, διαπιστώνει την ελεεινή του κατάσταση, τα χάλια του, και έτσι γίνεται ο κατ’ εξοχήν κοινωνικός άνθρωπος, δηλαδή ο φυσικός άνθρωπος, απαλλαγμένος από τα δεσμά του εγωισμού και της έπαρσης. Ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος γράφει σχετικά «εξευτέλισον σεαυτόν καί όψεις τήν δόξαν του Θεού εν σεαυτώ. Όπου γάρ βλαστάνει η ταπείνωσις, εκεί η του Θεού δόξα βρύει».
Προ του πέρατος της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος χειροθέτησε σε αναγνώστες τους Παναγιώτη Γκουγκουλίδη και Ευάγγελο Γκαρλιατσικούδη, σπουδαστές αμφοτέρους της Σχολής Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως.