Επιστολή, με αιχμές, έστειλε στον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθιμο ο Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης που εδώ και καιρό έχει σταματήσει τη μνημόνευση του Παναγιωτάτου. Στην επιστολή ζητά να ενημερωθεί για την απόφαση του συνοδικού δικαστηρίου.
Η επιστολή αναφέρει:
Εν Θεσσαλονίκη τη 22α Νοεμβρίου 2017
Παναγιώτατον
Μητροπολίτην Θεσσαλονίκης
κ. Άνθιμον
Ενταύθα
Παναγιώτατε,
Διά του υπ᾽ αριθμ. 599/15.09.2017 εγγράφου ωρίσατε Αναπληρωτήν Πρόεδρον του Επισκοπικού σας Δικαστηρίου τον τότε πρωτοσύγκελλον της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμανδρίτην π. Στέφανον Τόλιον, τώρα δε μητροπολίτην Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου.
Ούτος εσπευσμένως, την ιδίαν ημέραν (15.09), συνέταξε και μου απέστειλε το υπ᾽ αριθμ. πρωτ. 2 έγγραφον του Επισκοπικού Δικαστηρίου, με το οποίον με εκάλει να παραστώ ενώπιον του Δικαστηρίου την Πέμπτην 28ην Σεπτεμβρίου και ώραν 12.00 μ. εν τω Γραφείω της Πρωτοσυγκελλίας, ίνα δικασθώ «διά τα εις α υπέπεσα κανονικά και εκκλησιαστικά παραπτώματα».
Διά του από 26ης Σεπτεμβρίου ιδικού μου εγγράφου προς τον αναπληρούντα υμάς ως πρόεδρον του Επισκοπικού Δικαστηρίου Αρχιμανδρίτην π. Στέφανον Τόλιον, εδήλωσα ότι δεν θα παραστώ εις την παρωδίαν αυτήν της δίκης και εξήγησα τους λόγους της απουσίας μου.
Επέρασεν έκτοτε το μακρόν διάστημα των δύο μηνών και δεν έχω λάβει γνώσιν της αποφάσεως του Δικαστηρίου, ως έχω όχι μόνον έννομον, αλλά και απλούν ανθρώπινον δικαίωμα· δεν τολμώ να είπω αδελφικόν εν τη Πίστει και τη Ιερωσύνη δικαίωμα και υμέτερον χρέος.
Τι απεφάσισε, τελικώς, το Δικαστήριον και ποίαν ποινήν μου επέβαλε; Εκήρυξεν εαυτό αναρμόδιον και απέστειλε τον φάκελλον εις το Συνοδικόν Δικαστήριον; Ανέβαλε την δίκην η την εματαίωσε σκεφθέν ψυχραιμότερον η αδελφικώτερον; Δεν είναι περιττόν να υπενθυμίσω ότι ούτε εις το Άγιον Όρος της πατριαρχικής δικαιοδοσίας, ούτε εις άλλας μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος εκινήθη δικαστική δίωξις εναντίον κληρικών διακοψάντων την μνημόνευσιν του ονόματος του οικείου επισκόπου. Ευχαριστώ διά τον στέφανον αυτόν της αδίκου διώξεως, ως και τον συνεργήσαντα εις τούτο ομώνυμον π. Στέφανον, τον στεφανωθέντα τώρα διά της επισκοπικής μίτρας των Φιλίππων.
[irp posts=”385764″ name=”ΣΥΡΙΖΑ και λοιποί αριστεροί ξεσηκώθηκαν κατά του ΑΠΘ για τη διάκριση του στον Θεσσαλονίκης Ανθιμο”]
Όπως έχω δηλώσει και γράψει επανειλημμένως, και παρά τα συκοφαντικώς και κακοβούλως υπό ψευδομένων και ανευθύνων ανθρωπαρίων διαδιδόμενα, δεν πρόκειται να προχωρήσω εις σχισματικάς ενεργείας η να μνημονεύσω άλλον επίσκοπον. Σας αποστέλλω συνημμένως και πρόσφατον σχετικόν μικρόν βιβλίον μου με τίτλον: «Η Αποτείχιση δεν είναι σχίσμα. Οφειλόμενες εξηγήσεις». Θα επαναλάβω την μνημόνευσιν του ονόματός σας, ευθύς ως καταδικάσετε δημο- σίως, «επ᾽ εκκλησίας», την παναίρεσιν του Οικουμενισμού και την ψευδοσύνοδον της Κρήτης, η οποία τον εθεσμοθέτησε και τον ενομιμοποίησε, αλλοιώσασα και φθείρασα την Ορθόδοξον Εκκλησιολογίαν. Μέχρι τότε ημπορείτε κάλλιστα να μου επιτρέψετε να επανέλθω εις τον Ιερόν Ναόν του Αγίου Αντωνίου και να ιερουργώ, χωρίς την μνημόνευσιν του ονόματός σας. Η Εκκλησία και οι ναοί της δεν είναι ιδιοκτησία των επισκόπων, αλλά του πληρώματος της Εκκλησίας, η δε υπακοή προς τους επισκόπους, αναγκαία διά την ειρήνην και ευταξίαν, προϋποθέτει Ορθοδόξους επισκόπους, ορθοτομούντας τον λόγον της αληθείας. Η Εκκλησία ευρίσκεται εκεί που υπάρχει η αλήθεια κατά τον Άγιον Μάξιμον τον Ομολογητήν, και όχι εκεί που μνημονεύονται αιρετίζοντες επίσκοποι. Εις την τελευταίαν περίπτωσιν υπάρχει «Κακή υπακοή και αγία ανυπακοή», κατά τον τίτλον παλαιού πατερικού μου βιβλίου, το οποίον συνημμένως σας αποστέλλω.
Θα χαρή χαράν μεγάλην ο Άγιος Αντώνιος, ο αγωνισθείς εναντίον της αιρέσεως του Αρείου, όταν ίδη το θυσιαστήριον του ναού του κυκλούμενον υπό ορθοδόξου επισκόπου και ορθοδόξων ιερέων, μετ᾽ αυτού δε και σύμπας των Αγίων ο χορός διά την ειρήνευσιν του εκκλησιαστικού πληρώματος, το οποίον ταράσσεται και σκανδαλίζεται εξ αιτίας των αιρετικών αποφάσεων της ψευδοσυνόδου της Κρήτης. Η προθανάτιος ομολογία και καταδίκη του Οικουμενισμού κατά την φρικτήν ώραν του καθαγιασμού και της μεταλήψεως των αχράντων μυστηρίων από τον μητροπολίτην Μάνης κυρόν Χρυσόστομον αποστέλλει συγκλονιστικά μηνύματα.
Ευχόμενος πάσαν από του Κυρίου της ειρήνης ενίσχυσιν προς ειρήνευσιν και καταλλαγήν εν τη οδώ της Ορθοδόξου Αληθείας και Ζωής διατελώ,
Μετά του προσήκοντος σεβασμού
Πρωτοπρεσβύτερος
Θεόδωρος Ζήσης
Συνημμένα 2:
1. Κακή Υπακοή και Αγία Ανυπακοή, Θεσσαλονίκη 2006.
2. Η Αποτείχιση δεν είναι σχίσμα. Οφειλόμενες εξηγήσεις, Θεσσαλονίκη 2017.