Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ με σημερινή του ανακοίνωση απαντά σε όσους τον επικρίνουν για τη στάση στο Ουκρανικό ζήτημα αναφέροντας πως ούτε “αντιπατριαρχικός” είναι, ούτε “φιλορωσικός”, ενώ παράλληλα αναφέρεται και στις σχέσεις με τον Μητροπολίτη Υδρας.
Η ανακοίνωση του Σεβασμιωτάτου αναφέρει:
“Αυτές τις ημέρες κάποιοι επικριτές μου με βαρείς χαρακτηρισμούς και δριμείες εκφράσεις καταφέρονται εναντίον μου εξ αφορμής της στάσεως και των δηλώσεών μου εν Ιερά Συνόδω και εκτός Αυτής επί του φλέγοντος και περιπλόκου Ουκρανικού ζητήματος.
Οι θέσεις μου επί του σοβαροτάτου αυτού Κανονικού και Εκκλησιολογικού θέματος είναι ξεκάθαρες και διάφανες.
Για την ακρίβεια δεν είναι δικές μου οι θέσεις αυτές, αλλά του Θείου Νόμου, του Ιερού Ευαγγελίου του Σωτήρος μας Ιησού Χριστού, των Θείων και Ιερών Κανόνων των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και του Ιερού Πηδαλίου εν γένει, της Δογματικής Διδασκαλίας της Αγίας ημών Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας και των Αγίων Πατέρων Αυτής, και εκείθεν αντλώ την επιχειρηματολογία μου.
Για την εν φόβω Θεού προσήλωσί μου αυτή στην Παράδοσι της Αγίας μας Εκκλησίας οι επικριτές μου με χαρακτηρίζουν ακραίο, με έμμονες ιδέες, εριστικό, απείθαρχο, μεγάλο αντιπατριαρχικό, φιλορώσο, ακόμη και άλλον πάπα (γιατί δήθεν θεωρώ τον εαυτό μου υπεράνω Συνόδων και αλάθητο) και υπαινίσσονται πως έχω ανάγκη… ψυχιατρείου.
Δεν θα απαντήσω στα φαιδρολογήματά τους αυτά, ούτε θα απευθυνθώ σ’ αυτούς για να τους διαφωτίσω, διότι θεωρώ ότι γνωρίζουν καλά τι κάνουν και γιατί τα κάνουν.
Οι εξηγήσεις αυτές δίδονται βασικά για τους καλοπροαίρετους και ανύποπτους αναγνώστες των ως άνω ειδήσεων. Θα σταθώ σε τρία σημεία των επικριτών μου.
1. Αντιπατριαρχικός; Σέβομαι το πρόσωπο του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.Βαρθολομαίου και τον θεσμό του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου. Προσεύχομαι και στη Θεία Λατρεία και ιδιωτικώς και για εκείνον και τους λοιπούς Προκαθημένους, για όλο το Χριστεπώνυμο Πλήρωμα.
Ως Επίσκοπος της Εκκλησίας μας όχι απλώς δικαιούμαι, αλλά και υποχρεούμαι να ορθοτομώ τον λόγον της Θείας Αληθείας και εν Συνόδω και εκτός Συνόδου, όταν η Ι. Σύνοδος δεν λαμβάνει θέσιν επί ζωτικών πνευματικών θεμάτων.
Όχι μόνο η ελαχιστότητά μου, αλλά και όλοι οι σεπτοί Προκαθήμενοι των κατά τόπους Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών, δεν αναγνωρίζουν το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και δεν μνημονεύουν τον νέο «Προκαθήμενο», διότι υπό τας συνθήκας, τας οποίας εδόθη τούτο και οι αποδέκτες του (οι οποίοι κομματιάσθηκαν μετά την λήψι του Τόμου Αυτοκεφαλίας) μαρτυρούν ότι η πρωτοβουλία αυτή (η οποία ελήφθη υπό την πίεσιν ισχυρών κοσμικών παραγόντων) συνιστά μια κραυγαλέα αντικανονική πράξι άνευ προηγουμένου, η οποία προσκρούει σαφέστατα στους Ιερούς Κανόνες και την δισχιλιετή Παράδοσι της Εκκλησίας μας.
Ιδιαίτερα το τονίζει αυτό και ο Μακ. Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ.Αναστάσιος, Καθηγητής Πανεπιστημίου. Όταν υποστηρίζω ακλόνητα την Κανονική και Εκκλησιολογική αυτή θέσι είμαι αντιπατριαρχικός;
Δεν οφείλουμε άπαντες, Κληρικοί, Μοναχοί και Λαικοί πίστιν και υπακοήν στο Ιερό Σύνταγμα των Θείων και Ιερών Κανόνων, το Ιερό Πηδάλιο;
2. Φιλορωσικός; Είμαι, δηλαδή, φίλος της Ρωσικής Εκκλησίας και αντιστρατεύομαι στο Οικουμενικό μας Πατριαρχείο; Λάθος. Την Εκκλησία της Ρωσίας τιμώ, όπως και όλες τις άλλες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.
Αποδέχομαι ιστορικά ότι επί 300 και πλέον χρόνια η Ουκρανία, κατά παραχώρησιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου, υπάγεται εκκλησιαστικώς στο Πατριαρχείο της Ρωσίας (αυτό φαίνεται και στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος μέχρι και το τρέχον έτος 2019).
Και, όταν έγινε η καθαίρεσις και ο αναθεματισμός του τ. Κιέβου Φιλαρέτου από το Πατριαρχείο της Ρωσίας και το Πατριαρχείο αυτό ανέφερε τα γενόμενα εις το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ο νυν Οικουμενικός Πατριάρχης κ.Βαρθολομαίος διά Πατριαρχικού εγγράφου εδήλωσε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο σέβεται τα αποφασισθέντα υπό της Αδελφής Ρωσικής Εκκλησίας.
[irp posts=”521783″ name=”Η Μητρόπολη Υδρας καταδικάζει κληρικούς για συλλείτουργο με Ουκρανούς !”]
Παρά ταύτα επίσημα, γραπτώς και προφορικώς, εδήλωσα ότι απεριφράστως τάσσομαι κατά της αιρέσεως του Εθνοφυλετισμού, του «επεκτατισμού» της Ρωσικής Εκκλησίας και της περί τρίτης Ρώμης θεωρίας, και
3. Οι επικριτές μου μου καταλογίζουν ότι ασεβώς και απρεπώς στράφηκα κατά του Σεβ. Μητροπολίτου Ύδρας κ. Εφραίμ, κατά την ομιλίαν μου εις την πλατείαν της Μονής των Μυρτίδιων στην ιερή πανήρυρι της Μυρτιδιώτισσας, διά την δίωξι Κληρικών της Ιεράς Μητροπολεώς του, διότι συλλειτούργησαν με τον Κανονικό Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Ονούφριο.
Στην προσφώνησί μου, αφού αναφέρθηκα στο καυτό θέμα της Ορθοδόξου διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, μετά και την νεώτερη απόφασι του Σ.τ.Ε., στην τήρησι δηλ.του Συντάγματος της Πατρίδος μας για την ορθόδοξη παιδεία της μαθητιώσης νεολαίας μας, αναφέρθηκα και στην αδήρητη ανάγκη του σεβασμού όλων μας στο Ιερό Σύνταγμα της Αγίας μας Εκκλησίας, το Ιερό Πηδάλιο των Θείων και Ιερών Κανόνων για να ειρηνεύση το σκάφος της Αγίας Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας μας, που κλυδωνίζεται και συνταράσσεται με το Ουκρανικό ζήτημα.
Και εκεί, ανωνύμως αναφέρθηκα στο διωγμό ευσεβών Κληρικών, διότι τηρούντες τους Ιερούς Κανόνες και την Ορθόδοξη Παράδοσι απειλούνται με κυρώσεις. Κάτι, που άρχισε, δυστυχώς, από την Ουκρανία και θα επεκταθή στην Ελληνορθόδοξη Πατρίδα μας, αν η Εκκλησία της Ελλάδος δεν αρθή στο ύψος των περιστάσεων.
Υπάρχει και δημοσιεύεται το σχετικό βίντεο της Ιεράς Πανηγύρεώς μας εις πίστωσιν των λεγομένων.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ύδρας κ. Εφραίμ είναι πνευματικός Αδελφός και συμμοναστής μου στην Ι. Μονή Αγίας Τριάδος Ύδρας από το 1974.
Είχαμε κοινό Γέροντα τον άγιο Επίσκοπο Ύδρας κυρό Ιερόθεο. Είμαστε διαφορετικοί χαρακτήρες, έχουμε διαφορά απόψεων σε ωρισμένα θέματα, όπως και στο Ουκρανικό ζήτημα, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τα αισθήματα αγάπης σ’ εκείνον.-
Να τελειώσω με τις νύξεις των επικριτών μου για τα Κύθηρα και τις σχέσεις μου με τον Ιερό Κλήρο και το ποίμνιό μου. Είναι πολύ καλές και αρμονικές κατά Θεόν.
Η τέλεσις του Μυστηρίου του Γάμου, που κατά παράδοσιν δεν γίνονταν ποτέ μέχρι την δεκαετία του 1980 στα Μοναστήρια μας και τα Μοναστηριακά Ιερά Προσκυνήματα, σταμάτησε πάλι από το 2012 με Απόφασι της Ιεράς Συνόδου.
Άλλωστε και η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων με το υπ’αριθ.12/1995 πρακτικό της «απαγορεύει την τέλεση του μυστηρίου του Γάμου στα Ιερά Προσκυνήματα της Αγίας Μόνης και της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας γιατί α) εκ παραδόσεως δεν τελούνται γάμοι στα ως άνω Ιερά Προσκυνήματα και β) προκαλούνται ζημιές σ΄αυτά που δύσκολα επανορθώνονται».