ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΓΧΡΕΩΝ ΑΓΑΠΙΟΣ: Συμπροσευχομένου του Μητροπολίτου Κορίνθου κ. Διονυσίου και με τις σεπτές ευλογίες του ο Βοηθός Επίσκοπος της Ι. Μητροπόλεως Κεγχρεών κ. Αγάπιος τέλεσε τον Όρθρο και την Θ. Λειτουργία στον Ενοριακό Ι. Ναό Αγίας Άννης Κορίνθου την Κυριακή, 16ην Μαρτίου 2025.
Μετά του Επισκόπου συλλειτούργησαν οι Αρχιμ. π. Δαμασκηνός Γεννηματάς, Εφημέριος του Ι. Καθεδρικού Ναού Απ. Παύλου Κορίνθου, Αιδεσ. Πρωτοπρεσβύτεροι π. Θεόδωρος Κεραμίδας και π. Αναστάσιος Ριζόγιαννης, Εφημέριοι του ως άνω Ι. Ναού και οι Διάκονοι π. Χρήστος Χίλιας και π. Άγγελος Σαλάτας.
Ο Επίσκοπος κήρυξε τον Θείο λόγο με αφορμή το Ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής τονίζοντας την θέση του εορταζομένου Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά ότι «…μή ἄν ψυχήν μόνην, μήτε σῶμα μόνον λέγεσθαι ἄνθρωπον, ἀλλά τό συναμφότερον…» και ότι η σωματική παραλυσία ήταν αποτέλεσμα των ψυχικών αμαρτημάτων του παραλύτου της Καπερναούμ, που θεράπευσε ο Κύριος.
Ήταν άρρωστο το σώμα γιατί η ασυλλόγιστη και αμαρτωλή ζωή του παρελθόντος πρώτα εμόλυνε την ψυχή και μετά κατέστρεψε το σώμα του παραλυτικού. Ο δε παντογνώστης Κύριος διαγνώσας την διπλή ασθένεια αποκαθιστά πρώτα την υγεία της καταπληγωμένης από την αμαρτία ψυχής· «τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου» (Μαρκ. β’, 5) και στην συνέχεια χαρίζει και το μικρότερο, την θεραπεία του σώματος· «Σοί λέγω ἔγειρε…»· «καί ἠγέρθη» (Μαρκ. β’, 11-12).
Τέσσερεις παράγοντες είναι αναγκαίοι για την σωτηρία μας, τόνισε ο Επίσκοπος 1)«Οικεία κατάγνωσις», δηλαδή αυτομεμψία. Συναίσθηση ότι «είμαι παράλυτος», ασθενώ, γι᾽ αυτό και χρήζω θεραπείας. Με ποιο τρόπο θα επιτευχθεί αυτή;
2) «Δια της εξαγορεύσεως των προημαρτημένων», δηλαδή δια της Εξομολογήσεως στον Πνευματικό, ο οποίος όσο άσημος κι αν φαίνεται από τους ανθρώπους, είναι ο πλέον επίσημος επί της γης, αφού ιερουργεί το μυστήριο της αφέσεως των αμαρτιών κάτω από την αόρατη παρουσία του Κυρίου.
3) «Υπόσχεσις αποχής των κακών». Να αποφασίσουμε να διορθωθούμε διακόπτοντας την σχέση μας με την παντοειδή αμαρτία.
4)«Δέησις προς τον Θεόν». Προσευχή για να λάβουμε την χάρη, ώστε να επιτύχουμε τα πιο πάνω αναγκαία για την σωτηρία μας, ιδιαιτέρως κατ᾽ αυτήν την περίοδο της Μ. Τεσσαρακοστής, που είναι κατάλληλη για να πάμε στο μυστήριο της Εξομολογήσεως «προς καθαρισμόν ψυχών και σωμάτων, προς εγκράτειαν παθών, προς ελπίδα αναστάσεως».
Προϋπόθεση όλων των ανωτέρω είναι, σαν τους τέσσερεις αχθοφόρους της αγάπης, «να χαλάσουμε την στέγη», που για μας δεν είναι η οροφή της οικίας, αλλά ο νους! Να καθαρίσουμε, δηλαδή, τον νου μας από τα πάθη, ώστε μένων αυτός κενός από εμπαθείς λογισμούς, μετεωρισμούς, βιωτικές μέριμνες κ.τ.ό. να καταστεί δεκτικός του θείου φωτισμού.
Παρεκάλεσε δε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κορίνθου να ευχηθεί, ώστε να επιτύχουμε την κάθαρση, να δεχθούμε τον φωτισμό, για να ελλαμφθώμεν από το φως της Αγίας Αναστάσεως κατά την Μεγάλη Κυριακή του Πάσχα.
Μετά των εκκλησιασθέντων παρέστη συμπροσευχόμενος και ο Δήμαρχος Κορινθίων κ. Νικόλαος Σταυρέλης.
Στο Κιάτο και στον Ενοριακό Ι. Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ιερούργησε και κήρυξε τον Θείο λόγο ο Ιεροκήρυκας της Ι. Μητροπόλεως Αρχιμ. π. Άνθιμος Παπαλεξόπουλος. Στο κήρυγμα του, που βασίστηκε στη Ευαγγελική περικοπή, χρησιμοποίησε την ερμηνεία του εορταζόμενου Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά επισημαίνοντας ότι οι τέσσερις βαστάζοι της παράλυτης ψυχής είναι η επίγνωση των αμαρτιών, η εξομολόγησή τους, η απόφαση για εν Χριστώ ζωή και η διαρκής προσευχή προς τον Θεό.
Ολοκληρώνοντας, μετέφερε τις ευχές του Μητροπολίτου ευχόμενος αυτή την Μ. Τεσσαρακοστή να αγωνιστούμε όλοι πνευματικά προκειμένου να αποκτήσουμε κι εμείς αυτές τις αρετές.