Εθνικός Κήρυκας-ΗΠΑ
Του Θεόδωρου Καλμούκου: Ο Μητροπολίτης Νέας Ιερσέης κ. Ευάγγελος έστειλε εγκύκλιο στις κοινότητες της Μητρόπολης Νέας Ιερσέης, όπου καταδικάζει την καινούργια νομοθεσία, η οποία ψηφίσθηκε πριν από μερικές μέρες στην πολιτεία της Νέας Υόρκης για τις εκτρώσεις. Κάνει ιδιαίτερη αναφορά στον κυβερνήτη Νέας Υόρκης κ. Κουόμο και τονίζει ότι με τη δική του υποστήριξη υπερψηφίσθηκε ο νόμος, ενώ χαρακτηρίζει την έκτρωση ως φόνο.
Ο «Εθνικός Κήρυκας» έγινε αποδέκτης πλείστων όσων επικοινωνιών και μηνυμάτων από ιερείς, κοινοτάρχες, κατηχητές και πιστούς κοινοτήτων, οι οποίοι τόνιζαν ότι αισθάνθηκαν περηφάνια και ανακούφιση που ο Μητροπολίτης τους τόλμησε και έγραψε ένα τέτοιο κείμενο χωρίς να υπολογίσει τον κυβερνήτη κ. Κουόμο και τους ισχυρούς πολιτικούς ανάμεσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και κάποιοι ομογενείς.
Ο κ. Ευάγγελος στο κείμενό του έγραψε, ανάμεσα στα άλλα, πως «αυτή την εβδομάδα το Νομοθετικό Σώμα της Νέας Υόρκης, ομού με την υποστήριξη του κυβερνήτη της πολιτείας Νέας Υόρκης, ψήφισε και δυστυχώς ενέκρινε μία αναθεώρηση στο καθεστώς των εκτρώσεων με την οποία θα επιτρέπεται να γίνονται εκτρώσεις ακόμα και μέχρι το τέλος της εγκυμοσύνης. Ο νόμος αυτός ψηφίστηκε υπό το πρόσχημα της βοήθειας της υγείας των γυναικών και υποστηρίζοντας τα δικαιώματα των γυναικών, ωστόσο, συνιστά τίποτε λιγότερο από μία επέκταση επιδοκιμασίας φόνου από την πολιτεία».
Υπογραμμίζει πως «εγώ ως Μητροπολίτης σας και είμαι σίγουρος όλοι εσείς, καταδικάζω αυτές τις ενέργειες της πολιτείας της Νέας Υόρκης με τα πιο δυνατά λόγια. Θα μπορούσε να πει κάποιος πως αυτό είναι στη Νέα Υόρκη. Ναι, ωστόσο, ποιος και τι θα σταματήσει έναν τέτοιο νόμο να θεσπισθεί στη Νέα Ιερσέη, στο Ντελαγουέαρ, στο Μέρυλαντ, στη Βιρτζίνια, στην Πενσυλβάνια, μ’ άλλα λόγια στη Μητρόπολή μας και βαθμηδόν στην υπόλοιπη χώρα;».
Ο Μητροπολίτης Ευάγγελος τονίζει πως «η Ορθόδοξη Πίστη μας έχει πάντοτε υποστηρίξει πως η ζωή σε όλες τις δομές και σε κάθε επίπεδο είναι ιερή. Ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί πιστεύουμε ότι από την πρώτη στιγμή της σύλληψης έχουμε ψυχή και ως εκ τούτου είμαστε ανθρώπινα πρόσωπα».
Αναφέρει το χωρίο του Ευαγγελιστή Λουκά κεφάλαιο Α, στίχος 41, που λέγει πως «και εγένετο ως ήκουσεν η Ελισάβετ τον ασπασμόν της Μαρίας, εσκίρτησεν το βρέφος εν τη κοιλία αυτής και επλήσθη Πνεύματος Αγίου η Ελισάβετ». Το παιδί αυτό το οποίο σκιρτά μέσα στην γαστέρα της Ελισάβετ για το οποίο ομιλεί ο Ευαγγελιστής Λουκάς είναι ο Αγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής.
Επί πλέον βλέπουμε τον Αρχάγγελο Γαβριήλ να εμφανίζεται στον άνδρα της Ελισάβετ, τον Ζαχαρία, μήνες πριν και να αναγγέλλει τα καλά νέα της σύλληψης του Ιωάννη, λέγοντας πως «και είπε προς αυτόν ο άγγελος, μη φοβού Ζαχαρία διότι εισηκούσθη η δέησις σου, και η γυνή σου Ελισάβετ γεννήσει υιόν σοι, και καλέσεις το όνομα αυτού Ιωάννην και έσται χαρά σοι και αγαλλίασις και πολλοί επί τη γεννήσει αυτού χαρήσονται. Εσται γαρ μέγας ενώπιον του Κυρίου, και οίνον και σκίερα ου μη πίη, και Πνεύματος Αγίου πλησθήσεται έτι εκ κοιλίας μητρός αυτού».
Σε άλλο σημείο αναφέρει πως «το πρόσωπο είναι δώρο (από τον Θεό) και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να το στερήσει από τον άλλον διότι το έχομε λάβει και είμαστε μέτοχοι του προσώπου του Δημιουργού μας, αναγνωρίζοντας πως η ατομικότητά μας δεν είναι εξ’ ολοκλήρου δική μας. Γι’ αυτό και η Εκκλησία είναι αντίθετη από το να στερείται η ζωή συμπεριλαμβανομένης της εκτρώσεως, του πολέμου, και της θανατικής καταδίκης».
Υπογραμμίζει ότι «το Νομοθετικό Σώμα της και ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης έχουν αναζητήσει να ρίξουν διαφορετικό φως πάνω σ’ αυτόν τον καινούργιο νόμο. Προσπαθούν να το κάνουν θέμα δικαιωμάτων αναπαραγωγής. Εάν αυτό ήταν αλήθεια ωστόσο θα ανεγνώριζαν πως αμφότερα τα έμβρυα, άρρενα και θήλυ, έχουν πλήρως ανεπτυγμένα αναπαραγωγικά όργανα στους πέντε μήνες. Πού είναι τα αναπαραγωγικά τους δικαιώματα; Κι ακόμα, το επιχείρημα για τα αναπαραγωγικά δικαιώματα είναι ανήκουστο καθότι δεν γίνεται αναφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού. Κι ακόμα επιχειρούν να το κάνουν θέμα που αφορά την υγεία της μητέρας».
Ο Μητροπολίτης Ευάγγελος υπενθυμίζει ότι «έχει αναγνωρισθεί στην παράδοση της Εκκλησίας πως όταν κινδυνεύει η ζωή της μητέρας και η μόνη λύση είναι μία ακούσια έκτρωση, αυτό είναι μία αξιοθρήνητη, αλλά αναπόφευκτη και λυπηρή ενέργεια. Ωστόσο, η γλώσσα του καινούργιου νόμου είναι σκοπίμως ασαφής ώστε γιατροί και μη γιατροί που επιθυμούν να κάνουν αυτές τις εκτρώσεις να μπορούν να τις κάνουν εάν αποφασίσουν πως τίθεται θέμα ‘διακινδύνευσης της υγείας’, χωρίς να διευκρινίζει ο νόμος τι συνιστά ‘κίνδυνο υγείας’».
Τονίζει ακόμα πως «στην πραγματικότητα δεν είναι θέμα δικαιωμάτων, γιατί αν ήταν έπρεπε όλα τα άτομα να συμπεριληφθούν σε εκείνα που είναι εκτός γαστέρας αλλά και εκείνα που είναι εντός αυτής. Δεν πρόκειται για θέμα κινδύνου υγείας διότι εάν ήταν θα είχε επιδειχθεί επιμέλεια για να ορισθούν και διευκρινισθούν οι όροι. Πρόκειται για ηθικό θέμα για το τι συνιστά ένα πρόσωπο. Είναι ένα θέμα αψιμαχίας το οποίο έχει απασχολήσει αυτή τη χώρα πάρα πολλές φορές. Πρόκειται για τη θεμελιώδη πίστη πως κάθε άνθρωπος έχει ουσιαστική αξία. Πρόκειται για τον βασικό ανθρώπινο χαρακτήρα μας».