Ι.Μ. Ιερισσού: Την Κυριακή 30 Μαΐου 2021, Ε΄ από το Πάσχα, τη λεγομένη της Σαμαρείτιδος, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος…
ακολουθούμενος από τους Διακόνους π. Θεόκλητο Παρδάλη και π. Αμφιλόχιο Χάιτα, επισκέφθηκε την Ενορία Αγίου Αθανασίου Λειβαδίου, στην οποία διακονεί ο Αιδ. π. Σοφιανός Μαυρίδης, νεότευκτος κληρικός της Μητροπόλεως.
Τον υποδέχθηκαν ο Παν. Αρχιμ. π. Γεννάδιος Ντελής, ως και ο Εφημέριος που λόγω ενός μικρού του τραυματισμού δεν μπόρεσε να λάβει μέρος στις Ακολουθίες.
Κατά την Κυριακή αυτή η Ενορία του Λειβαδίου τελούσε το 40νθήμερο Μνημόσυνο του εκλεκτού και καλλικέλαδου Εφημερίου της αειμνήστου κυρού Μακαρίου Μπάρμπα που ευόρκως επί 25ετία διακόνησε τον Τόπο και απέσπασε τον σεβασμό των ενοριτών του και την αγάπη της εκάστοτε προισταμένης του Αρχής. Ήταν ο Κληρικός που ανήγειρε την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και το πρεσβυτέριο-παπαδόσπιτο στο Λειβάδι και έγινε θυσία και λαμπάδα αναμμένη για την Πρεσβυτέρα του, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγιείας της.
Ο Λαός του Λειβαδίου και τα πνευματικά παιδιά του αοιδίμου Ιερέως προσήλθαν μαζικά στην Ευχαριστιακή Σύναξη και την προσευχή της Εκκλησίας υπέρ αναπαύσεως του πνευματικού τους πατέρα, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Λειβαδίου Καθηγητή Πανεπιστημίου κ. Δημήτριο Γουδήρα.
Στο Κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, αναφερόμενος στην καταπληκτική Ευαγγελική Περικοπή της Κυριακής (Ιωάν. δ΄, 5-42), όπου ο Μαθητής της Αγάπης περιγράφει ιστορικά και θεολογικά τη συνάντηση και τον διάλογο του Κυρίου μας με τη Σαμαρείτιδα και μετέπειτα Ισαπόστολο Αγία Φωτεινή παρά το φρέαρ (πηγάδι) του Ιακώβ.
Πρόκειται για μια βαρυσήμαντη καινοδιαθηκική ομολογία των αυτοπτών και αυτηκόων μαρτύρων της ζωής, του κηρύγματος, του Σταυρού, της Ταφής και της Αναστάσεως του Κυρίου μας, περί της θεότητος και ανθρωπότητος του Χριστού μας! Άλλωστε, αυτό το φοβερό που απήντησε ο Κύριος στη ερώτηση της Σαμαρείτιδος, εάν Εκείνος είναι ο Μεσσίας ο λεγόμενος Χριστός, ΕΓΩ ΕΙΜΙ, σφραγίζει του λόγου το αληθές!
Στη συνέχεια ο ομιλητής, με βάση τα λόγια του Κυρίου προς τη Σαμαρείτιδα: «Όποιος πίνει από το νερό του πηγαδιού του Ιακώβ θα διψάση και πάλι· όποιος όμως πιεί από το «νερό» που θα του δώσω εγώ, δεν θα διψάση στον αιώνα» (Ιωάν. δ΄, 14), ανεφέρθη στις συνήθεις πηγές που ο άνθρωπος σκύβει να ξεδιψάσει στη πολύπαθη ζωή του, που αντί να ικανοποιούν, μεγαλώνουν την εσωτερική δίψα του. Στην εποχή μας τρεις είναι κυρίως οι πηγές που συγκεντρώνουν γύρω τους το μεγάλο πλήθος των διψασμένων, συνέχισε ο Σεβασμιώτατος.
Η πρώτη πηγή είναι εκείνη που προσφέρει τη γνώση. Αναγκαία όντως παρόρμηση του έσω ανθρώπου, στην οποία εδράζεται ο πολιτισμός και η επιστήμη. Όμως αυτός που τη γεύεται άφθονα κι αχόρταγα, γρήγορα διαπιστώνει ότι όσο περισσότερα μαθαίνει, τόσο διευρύνεται ο κύκλος αυτών που αγνοεί! Γι’αυτό και αναγκάζεται να ολογήση: «Εκείνος που πίνει άφθονα από το νερό της γνώσης και πάλι θα διψάση»! Αναγκαία η γνώση, λοιπόν, αλλά σ’ αφήνει διψασμένο…
Η δεύτερη πηγή είναι εκείνη που προσφέρει υλικά αγαθά, ανέσεις και κυρίως βασίζεται στην τεχνική πρόοδο, στην τεχνολογία δηλαδή. Η πραγματικότητα όμως φανερώνει ότι ο άνθρωπος είναι άπληστος ακόρεστος και αχόρταγος. Όσα έχει, τόσο περισσότερα θέλει να έχη! Τα δε χθεσινά θαύματα της τεχνολογίας, δυστυχώς, σήμερα θεωρούνται ξεπερασμένα! Αλλοίμονο, λοιπόν, και στην πηγή της ύλης, της τεχνολογίας και των ανέσεων, όσο πίνει κανείς, τόσο διψά!
Και κατέληξε ο Δεσπότης: «Στην Αγία Φωτεινή τη Σαμαρείτιδα ο Μέγας Συνομιλητής διακήρυξε· «Όποιος πιεί από το νερό που θα του δώσω ΕΓΩ, δεν θα διψάση στον αιώνα»! Το ΝΕΡΟ της Αποκάλυψης της απόλυτης Αλήθειας, δηλαδή του Θεού στον άνθρωπο, είναι το νερό που ξεδιψάει τις ψυχές και φέρνει τον σχετικό και ατελή άνθρωπο κοντά στον Απόλυτο και Τέλειο Θεό, ενώνοντάς τον μαζί Του! Αυτός ο ανήφορος της αρετής, αυτή η αποδοχή της θυσίας, αυτή η σταυρωμένη αγάπη κάνει τον άνθρωπο ισόθεο και τον φτάνει στο να ξεπεράση τα όριά του, τον προικίζει με ουρανό! Δίνεις τον εαυτό σου φτωχό στον Θεό και τον παίρνεις πίσω πλουτισμένο, μάλλον δε αγιασμένο! Λοιπόν, όποιος πίνει από το νερό του στείρου ορθολογισμού και ανυψώνει τη λογική ή την επιστήμη σε θεό, τότε θα διψάση και πάλι! Όποιος δεν απορρίπτει τη λογική και την επιστήμη και επιλέγει τις ανθρώπινες αισθήσεις και τα πάθη να τα θέτη κάτω από τη «φυλακή» και τη «σαγήνη» του θεόπλαστου έσω κόσμου του και γνωρίζει τα όριά του, απόδεχόμενος τα πάντα ως δώρα Θεού, τότε δεν θα διψάση στον αιώνα!»
Προ της Απολύσεως ετελέσθη το 40νθήμερο Ιερό Μνημόσυνο του π. Μακαρίου Μπάρμπα και κατόπιν εψάλη Τρισάγιο επί του τάφου του, που ευρίσκεται στο προαύλειο του Ιερού Ναού του Αγίου Αθανασίου που με πάθος λάτρεψε…
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Δείτε το σχετικό βίντεο: