Ι.Μ. ΚΕΡΚΥΡΑΣ: Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας Παξών και Διαποντίων νήσων κ. Νεκτάριος τη Κυριακή λειτούργησε και ομίλησε στην ενορία του Αγίου Νικολάου στο χωριό Νεοχωράκι στη νότια Κέρκυρα.
Μαζί του συλλειτούργησαν ο ιεροκήρυκας της νότιας Κέρκυρας αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Λινοσπόρης, ο πρωτοπρεσβύτερος π. Αθανάσιος Μηνάς, ο πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Κάντας, ο πρεσβύτερος π. Στέφανος Πουλημένος και ο διάκονος του π. Ανδρέας Γκιόκας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ η ενορία είναι περίπου 130 ανθρώπων εκκλησιαστικέ σχεδόν όλο το χωριό, μεταξύ των οποίων και νέοι οικογενειάρχες, νέα παιδιά, ενώ μετείχαν στην θεία κοινωνία, περί τους εκατό ανθρώπους . Είναι μια ενορία η οποία βαθύτατα θρησκεύει.
Στο κήρυγμα του ο Σεβασμιώτατος έλαβε αφορμή από το ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής, όπου αναφέρετε το παράδειγμα του Μωυσέως, ο οποίος οδήγησε τον λαό του Ισραήλ, από την δουλεία του Φαραώ, κατά την εντολή του Θεού, στη Γή της Επαγγελίας.
Εκεί όπου οι άνθρωποί καλούνταν να ζήσουν την ελευθερία όχι μόνο την σωματική αλλά και την πνευματική. Η πορεία τους είχε διακυμάνσεις και μια εξ αυτών, ήταν τα δηλητηριώδη φίδια τα οποία δάγκωναν τους ανθρώπους και απέθνησκαν.
Τότε ο Μωυσής με την εντολή του Θεού έκανε το ομοίωμα του χάλκινου φιδιού τοποθετώντας το πάνω στην ηγετική του ράβδο και το ύψωσε ώστε να το βλέπουν όλοι οι ισραηλίτες. Όσο ήταν προσηλωμένοι στο σημείο του Σταυρού που σχημάτιζε το φίδι στη ράβδο πάνω, τότε οι άνθρωποι παρέμεναν αλώβητοι και άτρωτοι από τα δαγκώματα των φιδιών.
Ο Σεβασμιώτατος λαμβάνοντας αφορμή από τούτο το περιστατικό αναφέρθηκε στη σύγχρονη υποδούλωση του συγχρόνου Φαραώ, ο οποίος μεταφράζεται σε παγκόσμια εξουσία ή παγκόσμια δικτατορία και δεσμεύει το νέον Ισραήλ στη δουλεία του, που δεν είναι μόνο πνευματική αυτή η δουλεία, αλλά εσχάτως και σωματική υποδούλωση και ανελευθερία.
Το ζήτημα που τόσο σύντομα και αστραπιαία κατεργάζονται ποικιλοτρόπως την δέσμευση του ανθρώπου με τα ηλεκτρονικά φακελώματα και την απειλή της εξαφάνισης του ανθρωπίνου προσώπου που τα πάντα θα καταγράφονται μέσα σε έναν αριθμό, είναι ζήτημα και πνευματικό και θεολογικό. Διότι το αγαθό της ελευθερίας, το οποίο χάρισε ο Θεός στον άνθρωπο και είναι ένα γνώρισμα του ιδίου του Θεού, δεν μπορεί κανείς να το στερήσει με οποιοδήποτε τρόπο από τον άνθρωπο.
Το παράδειγμα από την Αγία Γραφή που ο Θεός εξαπέλυσε τις δέκα πληγές στο Φαραώ προκειμένου να ελευθερώσει τον εκλεκτό λαό του, πρέπει να μας βάζει στη σκέψη ότι ουδείς έχει το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται το δώρο της ελευθερίας που έδωσε ο Θεός.
Και βέβαια όσο οι άνθρωποι ήταν προσηλωμένοι στο σημείο του Σταυρού το οποίο κατασκεύασε με την εντολή του Θεού ο Μωυσής παρέμεναν άτρωτοι, γι αυτό το λόγο και ο Σεβασμιώτατος κάλεσε τους ανθρώπους να είναι προσηλωμένοι στον εσταυρωμένο Κύριον μας, ο οποίος μας εξηγόρασε από την κατάρα της αμαρτίας και διαβαίνοντας της ζωή μας εν μέσω παγίδων πολλών στο τέλος θα λυτρωθούν οι πιστεύοντες εις στον Ιησού Χριστόν . Όσοι δε κατεργάζονται την καταστροφή και την παγίδευση του ανθρώπου αυτοί θα είναι οι πιο ανίσχυροι μπροστά στην αγάπη και την δύναμη του Θεού.
Ο Σεβασμιώτατος υπενθύμισε στους ανθρώπους μία ρήση που είχε πει ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ( Έλληνες μη φοβάστε, κρατήστε τα ζώπυρα της πίστεως, στο φόβο σας ποντάρουν και κατεργάζονται την αλλοίωση του ανθρωπίνου προσώπου, της πατρίδας μας και της ορθοδοξίας μας ).