Πραγματοποιήθηκε με πλήρη επιτυχία το απόγευμα της Δευτέρας 9 του μηνός Δεκεμβρίου ε.έ. η Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα: «Ο ρόλος των γονέων στη διαχείριση προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς των παιδιών», εις την κεντρική αίθουσα του Πολυδυνάμου Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Λαγκάδα, Λητής και Ρεντίνης, «Αγία Κυράννα».
Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία της Ιεράς μας Μητροπόλεως και της Διεθνούς Ακαδημίας Θεολογικών και Φιλοσοφικών Σπουδών «οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος» με την 16η και την 21η Περιφέρεια Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ν. Θεσσαλονίκης.
Την ημερίδα παρακολούθησαν, Σχολικοί Σύμβουλοι της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, πολλοί εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δ/νσης της Θεσσαλονίκης και του Λαγκαδά, αλλά και πολλοί γονείς, οι οποίοι επιθυμούσαν να ενημερωθούν για τις μαθησιακές δυσκολίες και τους τρόπους διαχείρισης και αντιμετώπισης τους.
Στόχος της ημερίδος ήταν να ενημερωθεί το παρευρισκόμενο πλήθος σε ζητήματα που αφορούν τις μαθησιακές δυσκολίες, όπως τα χαρακτηριστικά αυτών των μαθητών, οι τρόποι στήριξης τους, οι γνωστικές και μεταγνωστικές στρατηγικές μάθησης οι σχετιζόμενες με μαθησιακά ζητήματα, η απαραίτητη προσαρμογή των διδακτικών στόχων στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, η καλλιέργεια της επικοινωνίας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, η καλλιέργεια κατάλληλου ψυχοσυναισθηματικού κλίματος στην σχολική τάξη κ.α. Επίσης, στην ημερίδα εθίγησαν ζητήματα σχετικά με την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων των μαθητών/τριών από χαμηλά κοινωνικοοικονομικά στρώματα και διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα.
Το πόρισμα της ημερίδος μπορεί εν τάχει να συνοψιστεί στο ότι οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν τα τελευταία χρόνια ένα πρόβλημα αιχμής για την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, που αφορά χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες και, ως ακολούθως, απασχολεί με ένταση τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους γονείς. Η οικογένεια αποτελεί ένα σύστημα σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της, αλλά και μέρος άλλων ευρύτερων συστημάτων. Έτσι, καθετί που συμβαίνει σε μια οικογένεια, ο τρόπος αντίδρασής της και οι συνέπειες της αντιδράσεως αυτής αποτελούν μια σύνθεση μεταβλητών, όπου οι αλληλεπιδράσεις είναι διαρκώς ενεργές. Όταν οι γονείς αποδέχονται το παιδί τους, που έχει μαθησιακές δυσκολίες, εστιάζουν στα θετικά σημεία και στην πρόοδο και δεν ασχολούνται με τις αποτυχίες.
Σε αντίθετη περίπτωση, προβάλλουν μη ρεαλιστικές απαιτήσεις, που εμποδίζουν τη μέγιστη ανάπτυξη του παιδιού, ή το υπερπροστατεύουν, μειώνοντας υπερβολικά τις απαιτήσεις τους. Η συμμετοχή των γονέων και άλλων μελών της οικογένειας στην εκπαίδευση ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες και η συνεχής ενημέρωση και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικού και γονέα συμβάλλει σίγουρα θετικά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτού του είδους.
Την έναρξη της Ημερίδος πραγματοποίησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.κ. Ιωάννης ο οποίος και στην χαιρετιστήρια ομιλία του ανέπτυξε το θέμα: «Ο ρόλος των γονέων στην αγωγή των παιδιών». Εν συνεχεία ομίλησε η κα. Ισιδώρα Τσινούδη, Σχολική Σύμβουλος της 21ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Ν. Θεσσαλονίκης με θέμα: «Σύνδεση σχολείου και οικογένειας στο πλαίσιο της νέας εποχής».
Ακολούθησε η εισήγησις της κα Σοφία Βαβέτση, Σχολικής Συμβούλου της 16ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Ν. Θεσσαλονίκης με θέμα: «Παράγοντες που οδηγούν σε επιθετική και παραβατική συμπεριφορά παιδιών και εφήβων».
Το πρώτο μέρος της Συνεδρίας έκλεισε με την εισήγηση του κ. Πέτρου Σταγιόπουλου, Σχολικό Σύμβουλο της 2ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Ν. Ημαθίας, με θέμα: «Αντιμετωπίζοντας τις σχολικές δυσκολίες των παιδιών». Το δεύτερο μέρος της Επιμορφωτικής Ημερίδος ξεκίνησε με την εισήγηση της κα. Αιμιλίας Παπαδοπούλου, Λογοπεδικός, M.sc. Λογοθεραπείας και Υπ. Διδάκτωρ, η οποία ανέπτυξε το θέμα: «Βοηθώντας τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία». Εν συνεχεία, τον λόγο πήρε η κα Αικατερίνη Σουσαμίδου, Σχολική Σύμβουλος της 2ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης του Ν. Θεσσαλονίκης, η οποία και ομίλησε με θέμα: «Εκδηλώσεις και τρόποι αντιμετώπισης της επιθετικής συμπεριφοράς των παιδιών».
Το δεύτερο αυτό μέρος έκλεισε με την εισήγηση του κ. Παναγιώτη Παπαδόπουλου, Εκπαιδευτικού και Υποδιευθυντού του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ωραικάστρου με θέμα: «Βιωματικά παιχνίδια για την ανάδειξη του συμπληρωματικού ρόλου των γονέων στην υποστήριξη των παιδιών».
Μετά το πέρας των εισηγήσεων ακολούθησε γόνιμος διάλογων και μια σειρά από ερωταπαντήσεων μεταξύ των εισηγητών και γονιών, που παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον τα όσα ελέχθησαν κατά την διάρκεια του συνεδρίου.