Κυριολεκτικά «επιδημία Πνεύματος Αγίου» ήταν η Ιερατική Σύναξη στην Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού με την εισήγηση του Αγιορείτου Παν. Αρχιμ. Βενεδίκτου Νεοσκητιώτου με θέμα «Η εσωτερική ζωή του Ιερέως», προσκεκλημένου του Σεβ. Μητροπολίτου κ. Θεοκλήτου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Μητρόπολης: “Ο Σεβασμιώτατος παρουσιάζοντας τον εκλεκτό Αγιορείτη ομιλητή εξέφρασε την χαρά του για την παρουσία του στην Ιερατική Σύναξη, αλλά και την ευγνωμοσύνη του προς τον π. Βενέδικτο, διότι επί τριακονταπενταετία επισκέπτεται την επαρχία μας και διακονεί το Ιερό Μυστήριο της Εξομολογήσεως.
Επήνεσε τον π. Βενέδικτο, για τη μοναδική συγγραφική προσφορά του πάνω στα έργα των Πατέρων της Εκκλησίας προς χρήσιν των Ιεροκηρύκων, όλων των Κληρικών, αλλά και την οικοδομή των πιστών. Μίλησε διθυραμβικά για το μοναδικό έργο του “Ταμεία των Πατέρων” (Χρυσοστομικού, Βασιλειανού, Γρηγοριανού, Παλαμικού, Μαξιμιανού), τους 14 τόμους του Χρυσοστομικού Άμβωνος και τα 22 μεταφρασμένα έργα του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, που αποτελούν μοναδική συνεισφορά στην αγιοπατερική παράδοση της Εκκλησίας και στηρίζουν καταπληκτικά τόσο τον επιστήμονα πατρολόγο, όσο και τον λειτουργό του κηρύγματος και φυσικά το χριστεπώνυμο πλήρωμα στην καθημερινότητά του και στην πνευματική του ανέλιξη.
Τόνισε ότι ο σημερινός ομιλητής της Συνάξεώς μας είναι ο πολυγραφώτερος Αγιορείτης, μετά τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη.
Ο π. Βενέδικτος έλαβε τον λόγο και παρουσίασε την εσωτερική ζωή του Ιερέως μέσα από την διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας μας, αλλά και μέσα από τη δική του αγιοπνευματική εμπειρία.
Μεταξύ των άλλων τόνισε, «η εσωτερική ζωή του ιερέως χρειάζεται συντήρηση και φροντίδα, διότι ο σκοπός της ζωής μας είναι ο αγιασμός.
Ο δε αγιασμός του ιερέως επιτυγχάνεται με την αυτογνωσία, την προσοχή, την φυλακή των λογισμών, την προσευχή, τη μελέτη της Αγίας Γραφής, τη μελέτη των Αγίων Πατέρων, την τακτική εξομολόγηση και τη συχνή μετοχή στη Θεία Κοινωνία».
Ο ομιλητής έθεσε το ερώτημα «Τι είναι ο άνθρωπος;». Και έδωσε την απάντηση της ορθόδοξης ανθρωπολογίας: «σμικρός κόσμος, το στεφάνι της δημιουργίας, το πολυτιμότερο του κόσμου, που προήλθε από τον Θεό και προς τον Θεόν πορεύεται».
«Η σάρκα είναι φορέας του κοσμικού-σαρκικού φρονήματος, που όμως ο Κύριος Ιησούς την προσέλαβε και την εθέωσε.
Η δε ψυχή είναι η ουσία του εσωτερικού ανθρώπου. Η ψυχή είναι αγήραστη, επιθυμεί την αιωνιότητα, είναι λογική, συναισθηματική, ελεύθερη, κοινωνική και αναζητεί τη σχέση με τον Θεό και τη συμμετοχή στη χάρη Του. Το τελευταίο αποτελεί αδίρητη ανάγκη για τον άνθρωπο και είναι γι’αυτόν θέμα ζωής και θανάτου».
Αυτογνωσία είναι η γνώση του πεπτωκότος, «ένδον σκάπτε», ακριβής και λεπτομερής εξέτασις του εσωτερικού κόσμου μας με τον φωτισμό των Αγίων Γραφών και πνευματικού οδηγού, λόγω της απάτης του εγωκεντρισμού.
Αυτογνωσία σημαίνει μετάνοια, ταπεινοφροσύνη, προσοχή, προσοχή στους λογισμούς, περιφραγμένο κληρικό!,
Αυτογνωσία σημαίνει τακτική προσευχή, νοερά προσευχή, συχνή εξαγόρευση των λογιμών, που μας πολιορκούν.
Αυτογνωσία σημαίνει μελέτη Αγίας Γραφής και των Πατέρων, που είναι η καρδιά του Χριστού γραμμένη σε βιβλίο, αλλά και η εφαρμογή αυτών.
Αυτογνωσία σημαίνει κάθαρση από τα πάθη, επιστροφή από το παρά φύσιν στο κατά φύσιν.
Η παρουσία ενώπιον του θυσιαστηρίου ωθεί τον ιερέα σε πνευματικό αγώνα, ενώπιον του οποίου πρέπει να στέκεται με ευλάβεια.
Ευλάβεια είναι η έντονη αίσθηση της παρουσίας του Θεού, μακρυά από κάθε επιδεικτικότητα και εξοικείωση.
Ευλάβεια είναι εσωτερική κατάσταση, που εκφράζεται και εξωτερικά.
Η ευλάβεια του ιερέως φαίνεται:
πως μελίζει τον Αμνό
πως κοινωνεί ο ίδιος
πως συστέλει τα Άγια
πως κοινωνεί τον λαό
πως καταλύει το Άγιο Ποτήριο
στην καθαρότητα και η ευπρέπεια στο Ιερό και στον εαυτό του. Το Ιερό είναι η βιτρίνα του Ιερέως.
στην σιωπή στο Ιερό και ενώπιον του Θυσιαστηρίου.
Η ευλάβεια του ιερέως φαίνεται στην αλλοίωση μετά την Θεία Λειτουργία μέσα στην Ενορία και ανάμεσα στους χριστιανούς».
Και τελείωσε με τον λόγο του Αγίου Σεραφείμ του Σαρώφ. “Όταν βρης εσύ την ειρήνη, τότε χιλιάδες άνθρωποι θα βρούν τη χαρά και την ειρήνη κοντά σου”.
Η Ιερατική Σύναξη συνεχίσθηκε με ερωτήσεις προς τον ομιλητή και τοποθετήσεις από τους ιερείς.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για την εισήγηση και την παρουσία του π. Βενεδίκτου και έκλεισε με διοικητικά θέματα και συμβουλές προς τους ιερείς.
Δείτε φωτογραφίες της Μητρόπολης εδώ