Ι.Μ.Ναυπάκτου: Την Τρίτη, 25 Απριλίου 2023, πραγματοποιήθηκε, στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου, η μηνιαία Σύναξη των Ιερέων και Διακόνων, για ενημέρωση και συζήτηση σε εκκλησιαστικά και ποιμαντικά θέματα.
Κατ’ αρχήν ο Μητροπολίτης κ. Ιερόθεος, μετά τις αναστάσιμες ευχές του, τόνισε στους Ιερείς ότι το έργο τους, το έργο όλων των ποιμένων της Εκκλησίας έχει σταυροαναστάσιμο χαρακτήρα. Στην συνέχεια ανέλυσε κυρίως τον αναστάσινο ύμνο, «Αναστάς ο Ιησούς από του τάφου καθώς προείπεν, έδωκεν ημίν την αιώνιον ζωήν και μέγα έλεος». Επέμενε κυρίως στις δύο φράσεις «αιώνιον ζωήν» «και μέγα έλεος», ερμηνεύοντας θεολογικά το περιεχόμενό τους.
Έπειτα ο Αρχιμ. π. Γαβριήλ Πλάκας, Αρχιερατικός Επίτροπος Πλατάνου, ενημέρωσε τους Κληρικούς της Μητροπόλεώς μας για την 32η Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας, η οποία είχε θέμα: «Αιρετικές θεωρήσεις, χρήσεις και μεταφράσεις της Αγίας Γραφής», και στην οποία συμμετείχε ως εκπρόσωπος της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου.
Η Συνδιάσκεψη αυτή οργανώθηκε με απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την αιγίδα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου και φιλοξενήθηκε στην Ιερά Μητρόπολη Ηλείας, στην πόλη του Πύργου. Ήταν τριήμερη, από τις 18 έως και τις 20 Οκτωβρίου 2022.
Ο π. Γαβριήλ ανέφερε δι’ ολίγων τα στοιχεία της οργάνωσης της Συνδιασκέψεως και τους οργανωτές της και κατόπιν διάβασε τα πορίσματα της Συνδιάσκεψης.
Στην συνέχεια έγινε διάλογος πάνω σε θέματα που είχαν σχέση με τα πορίσματα της Συνδιάσκεψης και τονίσθηκαν οι διαφορές που έχουμε οι Ορθόδοξοι με τους δυτικούς Χριστιανούς, σε σχέση με την Αγία Γραφή.
Ειδικότερα ο Μητροπολίτης λαμβάνοντας αφορμή από τα πορίσματα του Συνεδρίου εντόπισε τρία βασικά σημεία από Ορθοδόξου πλευράς.
Πρώτον ότι ο Θεός αποκάλυψε την δόξα Του στους αγίους και αυτοί την κατέγραψαν σε κείμενά τους, τα οποία η Εκκλησία διά των Πατέρων τα συγκέντρωσε και αποτέλεσαν την Αγία Γραφή. Έτσι ερμηνεύεται η Αγία Γραφή, η οποία δεν είναι η ίδια αποκάλυψη, αλλά καταγραφή της αποκαλύψεως.
Δεύτερον, στην Παλαιά Διαθήκη όλες οι αποκαλύψεις του Θεού στους φίλους Του ήταν αποκάλυψη του Ασάρκου Λόγου, του Κυρίου της Δόξης και στην Καινή Διαθήκη ήταν αποκαλύψεις του Σεσαρκωμένου Λόγου.
Τρίτον, αυτά πρέπει να είναι, μεταξύ των άλλων, τα κύρια σημεία του διαλόγου μεταξύ της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των ετεροδόξων, γιατί οι ετερόδοξοι, ρωμαιοκαθολικοί και προτεστάντες, έχουν διαφορετικές απόψεις πάνω στα σοβαρά αυτά θέματα και αν δεν διευκρινιστούν δεν μπορεί να υπάρξει ταύτιση από πλευράς θεολογίας.
Η Σύναξη έληξε με αναφορά σε πρακτικά ποιμαντικά θέματα.