Ι.Μ.ΙΕΡΙΣΣΟΥ: Στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Γαλατίστης γιόρτασε ως επίκεντρο τιμητικά η Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου τη μνήμη του Αγίου Ενδόξου Γέροντος Χαραλάμπους του Θαυματουργού, που τιμάται σε ολάκερη την Ελλάδα, με επίκεντρο βεβαίως τα Φιλιατρά της Ιεράς Μητροπόλεως Τριφυλίας και Ολυμπίας, όπου ο Άγιος κατά την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής επετέλεσε μέγα θαύμα.
Πρόκειται για τη σωτηρία της πόλεως των Φιλιατρών από επικείμενο βομβαρδισμό και καταστροφή από μέρους των Γερμανών, πράξη την οποία απέτρεψε με εμφάνισή του ο Άγιος στον υπεύθυνο Γερμανό αξιωματικό την εσπέρα προ της καθολικής επιθέσεως στην πόλη και τη διέσωσε από χαλασμό.
Στις Ακολουθίες του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Μητροπολίτης κ. Θεόκλητος, πλαισιούμενος από τους Αρχιμ. π. Νικόδημο Κωτινούδη και π. Θεόκλητο Παρδαλή, πνευματικό ανάστημα του Επισκόπου και νέο Εφημέριο της Ενορίας, τους εκλεκτούς Πρωτοπρεσβυτέρους και Εφημερίους της Γαλατίστης, π. Γεώργιο Σκονδράνη και π. Αργύριο Καραμόσχο, ως και τον Διάκονό του π. Νικόλαο Τσεπίση.
Οι Γαλατσιάνοι προσήλθαν στο πανηγύρι με επικεφαλής τον Αντιδήμαρχο Ανθεμούντα κ. Κατάκαλο Σακελάρη κ. ά.
Ο Μητροπολίτης στην ομιλία του παρουσίασε το αιματόβρεκτο μαρτυρολόγιο του Γέροντος Χαραλάμπη, ο οποίος σε ηλικία εκατόν δεκατριών ετών μαρτύρησε στη Μαγνησία της Μικράς Ασίας κατά τον 2ο μ. Χ. αιώνα, κατά τον διωγμό των χριστιανών επί αυτοκράτορος Σεπτιμίου Σεβήρου και τοπικού ηγεμόνος Λουκιανού (198 μ. Χ. ). Ήταν Ιερεύς του Χριστού που οδηγήθηκε από τους πρώτους και εκλήθηκε από την Εξουσία να θυσιάσει στα είδωλα και να προσκυνήσει την εικόνα του αυτοκράτορος ως Θεού. Φυσικά αρνήθηκε και μη υποκύπτοντας στις πιέσεις, παρά το προκεχωρημένο της ηλικίας του, υπεβλήθη σε βασανιστήρια, με αποκορύφωμα την αφαίρεση όλου του δέρματος από το σώμα του και την περιφορά του αγίου σκηνώματός του ανά την πόλη που διακονούσε. Στη συνέχεια ο ομιλητής χαρακτήρισε το μαρτύριο του Αγίου Χαραλάμπους ως αιμάτινο βάπτισμα και μαρτυρία του αγίου Γέροντος, χάριν του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού.
Και συνέχισε ερμηνεύοντας ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία και Παράδοση γνωρίζουμε τρία Βαπτίσματα :
α) Το εν ύδατι Βάπτισμα! Δηλαδή, το εισαγωγικό στη χριστιανική πίστη Μυστήριο, μέσα στο αγιασμένο με την αγιοτριαδική Χάρη ύδωρ της Κολυμβήθρας της Εκκλησίας, που συμβολίζει τη μήτρα της χριστιανικής πίστεως, μέσα από την οποία πηγάζει η σωτηρία. Πρόκειται για το Βάπτισμα που κάθε πιστός υφίσταται μπαίνοντας στον κόσμο του Χριστού, Βάπτισμα κατά το οποίο ο άνθρωπος μετέχει του Θανάτου και της Αναστάσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και συνάμα ενδύεται Χριστόν και Τούτον Εσταυρωμένον και Αναστάντα. Φοράει, με άλλα λόγια, ως ένδυμά του τον Κύριό μας, φυτεύεται στο Σώμα του Εσταυρωμένου και Αναστάντος Σωτήρος και συνάμα απολαμβάνει την άφεση των αμαρτιών του και κυρίως την άφεση από το προπατορικό αμάρτημα. Πρόκειται για την εις το όνομα της Αγίας Τριάδος μετοχή του κάθε ανθρώπου στη ζωή της Εκκλησίας.
β) Το εν αίματι Βάπτισμα! Πρόκειται για το μαρτύριο που υπέστησαν εκατομμύρια άνθρωποι υπέρ του Χριστού, προσφέροντας και το αίμα τους, ώστε και με αυτή την κορυφαία πράξη να εκφράσουν η καλύτερα να μαρτυρήσουν ότι ένας ο Θεός, Πατήρ, Υϊός και Άγιον Πνεύμα και ότι Αυτός ο Θεός αποκαλύφθηκε στους ανθρώπους με την Ενανθρώπηση, τον Σταυρό και την Ανάσταση του Σωτήρος Χριστού. Μιλάμε για το αίμα εκατομμυρίων μαρτύρων, το Βάπτισμα της Εκκλησίας στο Αίμα του Χριστού που πορφύρωσε και ελάμπρυνε τον αμάραντο μανδύα της.
γ) Το Βάπτισμα των δακρύων ή Βάπτισμα Μετανοίας! Πρόκειται για τα δάκρυα της μετανοίας των εξομολογουμένων που κάτω από το επιτραχήλιο του Πνευματικού τους, με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, πετυχαίνουν την κάθαρση και την άφεση των παραπτωμάτων τους. Πρόκειται για τα δάκρυα των ασκητών που ψελλίζοντας το ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ με, τη μονολόγιστη ευχή του Κυρίου μας, ξεπλένουν με αυτήν τόσο τα δικά τους όσο και του κόσμου τα πταίσματα!
Τέλος ο Μητροπολίτης προσκλάλεσε το ακροατήριο, σε πείσμα των καιρών της λιπαρούς απιστίας και της παχυλής αθεΐας, να επιδιώξει η Εκκλησία κάποιο από αυτά τα Βαπτίσματα, όπως ο Άγιος Χαραλάμπης, για να έχει το δικαίωμα να ψάλει : « Όσοι εις Χριστόν εβαπτίσθημεν Χριστόν ενεδύθημεν»!
Προ της Απολύσεως ο Μητροπολίτης συνεχάρη τον π. Γεώργιο, τον π. Θεόκλητο, το Εκκλησιαστικό τους Συμβούλιο και τους Ενορίτες, τόσο για την Αγιογράφηση του Ιερού Ναού, η οποία σιγά – σιγά ολοκληρώνεται, όσο και την ιδιαίτερη φροντίδα και ανακαίνιση του Πρεσβυτερείου (Παπαδόσπιτου) της Ενορίας που βρίσκεται δίπλα στον ιστορικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου της ίδιας Ενορίας, Πρεσβυτερείο το οποίο θα χρησιμοποιηθεί από τον π. Θεόκλητο για τη διαμονή του στην Γαλάτιστα. Επίσης ο Μητροπολίτης ευχαρίστησε το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο για την αναπαλαίωση του Κωδωνοστασίου του προαναφερθέντος Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου, σύμφωνα με τις υποδείξεις της αντιστοίχου Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.