Την Δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος εόρτασαν οι πιστοί χριστιανοί με ιδιαίτερη λαμπρότητα στη Μάνη.
Οπως αναφέρει ανακοίνωση της Μητρόπολης Μάνης: “Αφ’ εσπέρας ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος Γ’ μετέβη κοντά στο Γύθειο στο χωριό Αιγιές, όπου χοροστάτησε στην Ακολουθία του Εσπερινού στον εκεί πανηγυρίζοντα Ενοριακό Ιερό Ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, πλαισιούμενος από τους ιερείς: αρχιμ. π. Νήφωνα Καρολεμέα, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Ιεράς Μητροπόλεώς μας, π. Στέφανο Ταβουλάρη, Αρχιερατικό Επίτροπο Γυθείου και εφημέριο του Ιερού Ναού, π. Παναγιώτη Αρφάνη, π. Θωμά Κλειτήρη και τον διάκονο π. Χριστόδουλο Κρουστάλλη.
Στο κήρυγμά του ο Σεβ. είπε: «Στο όρος της Μεταμορφώσεως ο Κύριος « ἔλαμψε τὸ πρόσωπον αὐτοῦ ὡς ὁ ἥλιος, τὰ δὲ ἱμάτια αὐτοῦ ἐγένετο λευκὰ ὡς τὸ φῶς». Έτσι μας περιγράφουν την Μεταμόρφωση οι Ευαγγελιστές. Δηλαδή, άφησε ο Κύριος να φανεί τόσον μόνον η δόξα Του, η απαστράπτουσα μεγαλειότης Του, ώστε να μην υπρβαίνει την αντοχή των μαθητών. «Καθὼς ἠδύναντο» ως αναφέρει και το Απολυτίκιον της εορτής. Και όμως, οι τρείς εκείνοι μαθητές που ήταν στο όρος Θαβώρ, οι Πέτρος, Ιάκωβος και Ιωάννης εμπρός στην λαμπρότητα εκείνη του Σωτήρος Χριστού, σκέπασαν τους οφθαλμούς τους και έπεσαν κάτω. «Ἒπεσον ἐπὶ πρόσωπον αὐτῶν καὶ ἐφοβήθησαν σφόδρα», «μηδόλως ἀτενίσαι ἰσχύοντες». Αλλά και η ευλαβής εμφάνιση του Μωϋσέως ως εκπροσώπου του Νόμου και του Ηλία ως εκπροσώπου των προφητών, ως και η φωνή του ουρανίου Πατρός, και η φωτεινή νεφέλη, όλα εξέφραζον την δόξα του Κυρίου». Και ο Σεβασμιώτατος συνέχισε: «Το μεγαλείον της Μεταμορφώσεως δηλώνει ότι αυτή την δόξα θέλει ο Κύριός μας να δώσει και σε μας. «Πορεύομαι ἑτοιμάσας τόπον ὑμῖν» (Ἰω. 14,2) έλεγε στους μαθητές. Και τόπο εννοούσε την δόξα της βασιλείας των ουρανών, την θέωσή μας, τουτέστιν τον σκοπό και το νόημα της ύπαρξης μας. Ο Χριστός θέλει να μας έχει πάντοτε κοντά του, ως αδελφούς, ως υιούς και κληρονόμους. Θέλει να συμμετάσχουμε στη θεία μακαριότητα και αιώνια δόξα. Αξίζει να σκεφθούμε αυτό το φοβερό και καταπληκτικό σημείο της Χριστιανικής θείας διδασκαλίας. Εμείς οι γεννημένοι μέσα στην αμαρτία, οι ελάχιστοι και μικροί ενώπιον του Θεού, θα μεταμορφωθούμε «ἐν δόξῃ», θα αξιωθώμεν να απολαύσωμεν και να κάνουμε ιδικήν μας την δόξαν του Κυρίου, της οποίας μια λάμψη ήταν η Μεταμόρφωσή Του. «Οἱ δίκαιοι ἐκλάμψουσιν ὡς ὁ ἥλιος ἐν τῇ βασιλείᾳ τοῦ πατρὸς αὐτῶν» (Ματθ. 13,43). Και ακόμη μη ξεχνάμε τα λόγια του Κυρίου που πρόφερε προς τον Θεόν Πατέρα κατά την νύκτα εκείνη την συγκλονιστική του Μυστικού Δείπνου: «Πάτερ εἶπε, οὓς δέδωκάς μοι, θέλω, ἳνα ὃπου εἰμί ἐγώ κἀκεῖνοι ὧσι μετ’ ἐμοῦ» (Ἰω. 17,14). Δηλαδή, εννοεί στον Παράδεισο, εκεί όπου είμεθα και μόνοι μας φύγαμε με την αμαρτία μας. Και ο Σεβ. έκλεισε το κήρυγμά του λέγοντας: Η θεία Μεταμόρφωση είναι υπέροχη υπενθύμιση. Είναι βεβαιοτάτη υπόσχεση του Σωτήρος Κυρίου ημών Ιησού Χριστού για την δόξα που έχει ετοιμάσει για μας. Μακάρι, ο Κύριος μας να μας αξιώσει να γίνουμε κληρονόμοι της ατελευτήτου Βασιλείας Του.
Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής ο Σεπτός Ποιμενάρχης μας ιερούργησε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Επισκοπείου, τον οποίο ανήγειρε ο προκάτοχος του κυρός Σωτήριος (ο Κίτσος), πλαισιούμενος από τον αρχιμ. π. Ιώβ Κουμούτση και τον διάκονο π. Χριστόδουλο Κρουστάλλη.
Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας στο κήρυγμά του είπε: «Σήμερα έχουμε μια μεγάλη Δεσποτική εορτή, αυτήν της Μεταμορφώσεως του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημων Ιησού Χριστού. Τόσον τα τροπάρια του Όρθρου, όσον και το Απολυτίκιον της εορτής περικλείουν υψηλά νοήματα τα οποία πραγματικά μας παροτρύνουν να ανεβούμε και μεις στο Θαβώριο όρος, να προσλάβουμεν φώς και καταστούμε «μετάρσιοι τῷ πνεύματι». Αλλά, συνέχισε ο Σεβ.: «και η ιερά εικών της Μεταμορφώσεως έχει πολλά να μας πεί: Φανερώνει την θεϊκή και ανθρώπινη φύση του Χριστού και βεβαίως ιστορείται βασικά η όλη περιγραφή που δίνουν οι Ευαγγελιστές. Το όρος Θαβώρ δείχνει την δυνατότητα του ανθρώπου ν’ ανέβει πνευματικά. Ο Χριστός, φορεί λευκό ιμάτιο και το πρόσωπό Του είναι λουσμένο στη δόξα και λάμπει υπέρ τον ήλιον. Έτσι το θεϊκό φώς αποδίδεται στην εικόνα και με τα σχήματα (τέλειος κύκλος) και τα χρώματα. Οι ακτίνες που εκτείνονται από το σώμα του Χριστού υποδηλώνουν την μετάδοση της θεϊκής δόξας. Πλαισιωμένος επίσης από τον εκπρόσωπο του Νόμου τον Μωσϋσή και τον προφήτη Ηλία εκπρόσωπο των Προφητών. Οι δε δύο αυτοί μεγάλοι άνδρες της Π. Διαθήκης φέρονται να συνομιλούν με τον Χριστό. Οι μαθητές, Πέτρος, Ιάκωβος και Ιωάννης απεικονίζονται στην εικόνα έμφοβοι, με ιερό δέος στα πρόσωπά τους και πεσμένοι πρηνείς, δείχνοντας ότι δεν μπορούν ν’ αντικρύσουν την θεϊκή δόξα. Το επάνω μέρος της εικόνα φανερώνει την γαλήνη της δόξας του Χριστού, το κάτω μέρος μαρτυρεί την αμαρτωλή κατάσταση του ανθρώπου, όμως υπάρχει η στροφή του προσώπου, όπως συμβαίνει με τον Πέτρο προς τα άνω. Εδώ είναι η δυναμική της συμμετοχής στη θεϊκή δόξα. Πάντως η όλη εικόνα είναι μέσα στη φωτεινότητα, στη δόξα και στην λαμπρότητα αυτό που είναι η Μεταμόρφωσις προκαλώντας τους πιστούς σε αυτό το αΐδιον φώς του Δεσπότου Χριστού.
Πρό της απολύσεως της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Χρυσόστομος Γ’ τέλεσε τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών του αειμνήστου προκατόχου του Μητροπολίτου Γυθείου και Οιτύλου κυρού Σωτηρίου (Κίτσου) + 1996 και του 19χρονου Σταύρου, Κατηχητού που χτύπησε θανάσιμα προχθές στη Χίο.
Μετά το «Δι’ εὐχῶν» ο Σεβ. ευχήθηκε στους εορτάζοντες και εορτάζουσες ιδία προς την οσιωτάτη μοναχή Χριστονύμφη, ηγουμένη της Ι.Μονής Αγίων Πάντων Γυθείου προσφέροντας της μια εικόνα.
Ο Σεβ. μετά το πέρας και των δυο Ακολουθιών ευλόγησε τα σταφύλια, ως είθισται και τα διένειμε στους πιστούς, ως ευλογία”.
Δείτε φωτογραφίες της Μητρόπολης εδώ