Ι.Μ. ΚΕΡΚΥΡΑΣ – την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών & Διαποντίων νήσων κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στην ενορία των Σφακερών στη Βόρεια Κέρκυρα.
Παρόν στη Θεία λειτουργία ήταν όλες οι τοπικές αρχές, μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος της Βόρειας Κέρκυρας κ. Μαχειμάρης.
Κατά την Θεία λειτουργία έψαλλε η πολυφωνική χορωδία της επίσκεψης υπό τον χοράρχη ιατρό κ. Χαλικιόπουλο.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του αναφέρθηκε στο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου λαμβάνοντας αφορμή από το αποστολικό ανάγνωσμα και εξήγησε στους ανθρώπους τις προτυπώσεις της Παναγίας μας από τη Παλαιά Διαθήκη την οποία προκατήγγειλαν οι προφήτες μεταξύ των οποίων και ο μεγαλοφωνότατος των προφητών Ησαΐας. Η Παναγία μας, προτυπώνεται στη κιβωτό της διαθήκης η οποία εφύλασε τις πλάκες του Μωυσέως από το όρος Σινά. Η Παναγία μας βαστάει εσωτερικά τον ίδιον το νομοθέτη.
Η Παναγία μας είναι η στάμνα η οποία φυλάσσει το μάνα της ερήμου. Η Παναγία μας είναι εκείνη που φυλάσσει εντός της, τον άρτον της ζωής, τον καταβάντα εκ των ουρανών, για να θρέψει τον λιμότοντα άνθρωπο εκ της αμαρτίας και να γίνει κοινωνός του ιδίου του Θεού.
Η Παναγία μας προτυπώνεται στη ράβδο του Ααρών την βλαστήσασα δια της οποίας οδήγησε τον λαό του Θεού από την δουλεία στην ελευθερία. Η Παναγία μας βλαστάνει τον Ιησούν Χριστόν εκ των σπλάχνων της, ο οποίος δια της θυσίας επί του Σταυρού ελευθερώνει τον άνθρωπο από τα δεσμά του Άδου και τον οδηγεί στην ελευθερία της κοινωνίας με τον Θεό.
Η Παναγίας μας καθώς εισέρχεται στα Άγια των Αγίων, ευλογείται από τον Θεό να γίνει ο έμψυχος ναός του Θεού, το κατηκοιτήριον του λόγου του Θεού. Δια τούτο λοιπόν όσοι προσερχόμεθα στην Παναγία μητέρα μας, εισερχόμεθα εις τα Άγια των Αγίων και δια της Παναγίας μας, γινόμαστε μέτοχοι της Δόξης του Θεού.
Η Παναγιά μας, κατά το παρελθόν αμφισβητήθηκε από πολλούς οι οποίοι εξέπεσαν από την αγάπη και την κοινωνία του Θεού και οι Πατέρες μας, δια των Αγίων και Οικουμενικών Συνόδων υπεραμύνθηκαν της ιερότητος του προσώπου της Παναγίας μας την οποία και ονόμασαν Θεοτόκον.
Διότι η Παναγιά μας εγένησε ανωδύνως αφού συνέλαβε ανηδόνος τον Λόγο του Θεού και εν τω Πρόσωπο της, υπήρξε η υποστατική ένωσης της θεότητος μετά της ανθρωπότητος καθώς μας εξηγεί ο ιερός Δαμασκηνός, ατρέπτως αναλλοιώτος ασυγχήτως αδιαιρέτος.
Σήμερα λοιπόν που η συνείδησης των ανθρώπων είναι χαλαρή ως προς την πίστη δεν αντιλαμβανόμαστε την μεγάλη προσφορά της Παναγίας μας για τη σωτηρία μας. Σήμερα λοιπόν της Σωτηρίας τον κεφάλαιον προκοιρίσετε με την είσοδο της Παναγίας μας εις τα Άγια των Αγίων.
Ας υποκλιθούμε όλοι μας ταπεινά στο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου ικετεύοντας την, όχι μόνο για την προσωπική μας ζωή, αλλά και για την σωτηρία του σύμπαντος κόσμου.