Ι.Μ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ: Την 31ην Ιανουαρίου 2022 εξεδήμησε μεταστάσα προς Κύριον η εκ των πρώτων αδελφών και ιδρυτικό μέλος του Ιερού Ησυχαστηρίου «Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ» Μαψού Κορινθίας Μοναχή Ταβιθά (κατά κόσμον Ελένη) Γεωργακούλια (1931-2022).
Η Εξόδιος Ακολουθία εψάλη την Τρίτη 1ην Φεβρουαρίου 2022, προεξάρχοντος, τη εντολῄ του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου, ο οποίος ευρίσκετο καθ᾿ οδόν προς την Καλαμάτα, προσκεκλημένος του Σεβασμιωτάτου αγίου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, για την πανήγυρη της Υπαπαντής, του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου πλαισιουμένου υπό του Πανοσιωτάτου Ιερομονάχου π. Λογγίνου Αρχόντη, αδελφού της Ι. Μονής Αναστάσεως Χριστού Λουτρακίου, του Αιδεσιμολογιωτάτου π. Λεωνίδου Ψαριανού, Εφημερίου του Ι. Ναού Αγ. Γλυκερίας Γαλατσίου της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών και του Ευλαβεστάτου Διακόνου π. Χρήστου Χίλια.
Ο άγιος Κεγχρεών ομιλήσας, αφού μετέφερε συλλυπητήριες ευχές εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου προς την Ηγουμένη του Ι. Ησυχαστηρίου Γερόντισσα Ιλαρία και την περί αυτήν Αδελφότητα, ανεφέρθηκε στο «μυστήριο» του θανάτου και την υπέρβαση αυτού δια της Σταυρικής θυσίας και της Αναστάσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο Οποίος εβεβαίωσε ότι «ἔρχεται ὥρα ἐν ᾗ πάντες οἱ ἐν τοῖς μνημείοις ἀκούσονται τῆς φωνῆς αὐτοῦ, καὶ ἐκπορεύσονται οἱ τὰ ἀγαθὰ ποιήσαντες εἰς ἀνάστασιν ζωῆς, οἱ δὲ τὰ φαῦλα πράξαντες εἰς ἀνάστασιν κρίσεως.» (Ιω. ε΄, 28-29), αλλά και που ο μέγας Απόστολος μας και ιδρυτής της κατά Κόρινθον αγίας Εκκλησίας, ο θεοφώτιστος ερμηνευτής της θείας διδασκαλίας του Σωτήρος ημών και του Αγίου Πνεύματος όργανον Θείος Παύλος καταγγέλλει ότι η του Χριστού αγία Ανάσταση «ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων ἐγένετο.» (Α΄ Κορ. ιε΄, 20), γεγονός που ομολογούμε και στο Σύμβολο της Πίστεως.
Αυτή η μεγάλη εγγύηση και η τρανότατη απόδειξη, ότι περιμένει κάθε Χριστιανό ανάσταση και ζωή με το αναστημένο σώμα του μετά του Ιησού, έκανε και την κεκοιμημένη αδ. Ταβιθά να θεωρήσει «εκ νεότητος αυτής» «πάντα σκύβαλα είναι ἵνα Χριστὸν κερδήσῃ» (πρβλ. Φιλ. γ΄, 8). Έτσι σε ηλικία 27 ετών αφιερώθηκε εξ ολοκλήρου στον Θεό ενταχθείσα στην Αδελφότητα του «Τιμίου Σταυρού», που ίδρυσε ο π. Νήφων Θωμαδάκης μαζί με την πρώτη Ηγουμένη του Ι. Ησυχαστηρίου μακαριστή Γ. Φοίβη Καράκη. Η Αδελφότητα αυτή συνέστησε το Ίδρυμα με την επωνυμία κατ᾿ αρχήν «ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ» και αργότερα «ΒΗΘΛΕΕΜ», που σκοπό είχε την προστασία και την φροντίδα ορφανών και εγκαταλελειμμένων παιδιών, τα οποία με αισθήματα θερμής αγάπης προς τον Θεό και πολλής αυτοθυσίας διακόνησε μαζί με τις άλλες αδελφές και η Αδ. Ταβιθά έως ότου διά της Μοναχικής της κουράς αφιερώθηκε, απερίσπαστη πλέον από το έργο της προσφοράς, και διακονίας του «αδελφού», στην λατρεία του Θεού διά της υπακοής και της προσευχής, γενομένη, χωρίς υπερβολή, εδρασμός και στήριγμα του Ι. Ησυχαστηρίου και συνεργάτις άριστος των Ηγουμενισσών Γ. Φοίβης και Γ. Μεθοδίας. Η εργασία, η καθ᾿ ημέρα ανάγνωση πλήθους Ι. Παρακλήσεων και το «κομποσχοίνι» ήταν η μόνιμη απασχόληση της έως της μικρής χρονικά ασθενείας της και συνεπείᾳ αυτής τελευτής της.
Ο Θεός να αναπαύει την ψυχή της!
Την 2αν Φεβρουαρίου 2022, εορτή της Υπαπαντής, και ενώ ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας ευρίσκετο στην Καλαμάτα για την πάνδημη πανήγυρη της Παναγίας μας, ο Θεοφιλέστατος Βοηθός Επίσκοπος και Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεώς μας άγιος Κεγχρεών κ. Αγάπιος ελειτούργησε στην Ιερά Μονή Αναστάσεως Χριστού. Στο κήρυγμα του προς τους πατέρες και αδελφούς και τους προσκυνητές της Ι. Μονής ο Θεοφιλέστατος έκανε σύντομη αναφορά στον κατά παράδοση «υπεραιωνόβιο» Συμεών και στην Προφήτιδα Άννα του Φανουήλ και στην συνάντησή Τους με τον Σωτήρα Χριστό. Τόνισε ιδιαίτερα την προσδοκία Τους γι’ αυτήν την υπέρτατη «υπαντή» παρά το γεγονός ότι τα χρόνια περνούσαν και αυτή, μέχρι την ημέρα που 40/νθήμερο βρέφος ο Ιησούς οδηγήθηκε, υπό της Παρθένου Μαρίας και του Ιωσήφ στον Ναό, δεν είχε πραγματοποιηθή. Η πίστη Τους όμως εμπόδιζε την δημιουργία «λογισμών αμφιβόλων» γι’ αυτό και αξιώθηκαν της μεγάλης ευλογίας, ιδιαίτερα δε ο Δίκαιος Συμεών να εναγκαλισθεί «το Βρέφος Ιησούν», το αληθινό Φώς, τον Σωτήρα του κόσμου, «Εθνικού» και «Ιουδαϊκού». Αυτή η αγία «συνάντηση» πραγματοποιείται στον κάθε Χριστιανό με την μετοχή του στο Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας, όπου ο πιστός δεν εναγκαλίζεται απλώς τον Χριστό αλλά Τον δέχεται στην καρδιά του γενόμενος «Χριστοφόρος». Κάθε Θ. Λειτουργία είναι μία «Συνάντηση», μία «Υπαπαντή», στην οποία φανερώνεται όλο το μυστήριο της σωτηρίας μας, την οποία όμως δεν την ζούμε έντονα λόγω της «αναιμικής» πίστεώς μας και της αμαρτωλότητός μας. Ας παρακαλούμε τον Άγιο Θεό σε κάθε συνάντησή μας με τον Χριστό στο μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας να μας χαρίζει πλούσιο τον φωτισμό Του, ώστε συμμορφούμενοι προς τις άγιες εντολές Του να αξιωθούμε και της «ουράνιας υπαπαντής» στην Βασιλεία Του. Αμήν!