ΔΡΑΜΑΣ ΠΑΥΛΟΣ: Η Ελληνική Επανάσταση, κατά πώς έγραψε ο μακαρίτης κύρ-Φώτης Κόντογλου, είναι «η πιό πνευματική επανάσταση πού έγινε στόν κόσμο. Είναι αγιασμένη».
Δέν είχε ως αιτία τίς μόνον στερήσεις, αλλά τήν ψυχή, πού όπως είπε ο Χριστός αυλικές ξίζει περισσότερο από τήν ύλη.
Γι αυτό τά χρόνια τής σκλαβιάς, χιλιάδες θυσιάστηκαν μή δίνοντας σημασία σέ τούτη τήν πρόσκαιρη ζωή. Η ελευθερία γιά τήν οποία θυσιάζονταν δέν ήταν ιδέα απρόσωπη. Ήταν ο ίδιος ο Χριστός. Γι αυτό καί γεμίσαμε Νεομάρτυρες. Δόξα καί καύχημα τού Γένους.
Οι εγκλωβισμένοι στήν Φράγκικη ιδεολογία διαστρέφουν τό πνεύμα της, καί τούς ήρωές της τούς κάνουν καρικατούρες τής ιδεολογίας τους.
Γι αυτό θεωρούν σπουδαίο γεγονός τήν πρόσκληση τών ηγετών τής Αγγλίας, τής Γαλλίας καί τής Ρωσίας νά συμμετάσχουν στούς (περιορισμένους) εορτασμούς καί νά δηλώσουν τήν «Ραγιαδοσύνη» τους σ αυτά πού εκφράζουν καί εκπροσωπούν.
Οι ηγήτορές μας «εμβολιάζουν» τά παιδιά μας μέ τό σύνδρομο τού Κωσταλεξίου. Τόν καιρό πού ήμουν σπουδαστής στό εκκλησιαστικό σχολείο τής Λαμίας, ακούστηκε έντονα ότι στό Κωσταλέξι, ένα όμορφο χωριό στούς πρόποδες τής Οίτης, μεταξύ Λιανοκλαδίου καί Υπάτης, η αστυνομία απελευθέρωσε ένα κορίτσι μέ νοητική στέρηση, τήν Ελένη, πού τήν είχαν φυλακισμένη οι γονείς της. Όταν τής άνοιξαν τήν πόρτα, εκείνη φοβόταν νά βγεί. Έτσι κι εμείς φοβόμαστε νά δείξουμε τά τζιβαϊρικά μας. Τήν Ορθοδοξία μας, τίς παραδόσεις μας.
Μέ απόφαση τριών Υπουργών (ΦΕΚ. Β΄ 1384/24/4/2017) καθιερώθηκε η 9η Φεβρουαρίου ημέρα μνήμης τού εθνικού ποιητή Διονυσίου Σολωμού, ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής γλώσσας. Ενοχλούσε η 30ή Ιανουαρίου, πού η Ρωμιοσύνη τιμά τούς Τρείς Οικουμενικούς Διδασκάλους καί Ιεράρχες Βασίλειο, Γρηγόριο καί Ιωάννη Χρυσόστομο, πού δόξασαν τήν Ελληνική Γλώσσα. Επί αιώνες η 30ή Ιανουαρίου ήταν καί εθνική εορτή τού δούλου Γένους, Παγκόσμια, Πανορθόδοξη. Κατήργησαν μία Οικουμενική ημέρα, καί θέσπισαν μία «επαρχιώτικη» ημέρα τού Ελλαδισμού.
Οι παλαιοί αντιστάθηκαν. Στήν ηρωϊκή πόλη τής Νάουσας όπου έζησα τά παιδικά μου χρόνια, οι παλιές Ναουσαίες εκαυχώντο πώς δέν φόρεσαν φράγκικα. Ήταν χάρμα οφθαλμών τίς Κυριακές νά τίς βλέπεις μετά τήν απόλυση τής Εκκλησίας νά γεμίζουν τούς δρόμους μέ τίς πανέμορφες πτυχωτές Ναουσαίϊκες φορεσιές. Σημαίες τής παράδοσης ήταν. Αυτό όμως πού μάς ενδιαφέρει σήμερα είναι τό πνεύμα τής παράδοσης.
Πρόσφατα κάποιοι βάπτισαν τούς αγωνιστές δωδεκαθεϊστές. Ευτυχώς οι ήρωές μας μάς άφησαν ακαταμάχητα τεκμήρια τής ευσεβείας τους. Πάνω στήν αργυρόχρυση επένδυση τής εικόνας τής Παναγίας τής Προυσιώτισσας σώζεται ανάγλυφη επιγραφή, δείγμα τής ευλαβείας καί βαθυτάτης αγάπης τού Καραϊσκάκη γιά τήν Παναγία. «Η Παντάνασσα. Δι εξόδων τού γενναιοτάτου στρατηγού Γεωργίου Καραϊσκάκη, χειρί Γεωργίου Καρανίκα, 1824. Καθ όλην τήν παραμονή καί τήν δράση του στά Άγραφα σφυρηλατήθηκε ο δεσμός του μέ τήν Παναγία.
Είναι κρίσιμη η διακοσιοστή επέτειος γιά τόν Ελληνισμό. Δέν πρέπει νά μάς διακατέχει τό σύνδρομο κατωτερότητας απέναντι στήν Δύση. Αντί νά παρακαλάμε νά έλθει ο Εγγλέζος «σύμμαχος» νά παραστεί στίς γιορτές, νά τού πούμε νά πάει νά καταθέσει στεφάνι γονατιστός στά Φυλακισμένα Μνήματα στήν Κύπρο.
Έτσι θά διδάξουμε στούς «φίλους» ότι ως Έλληνες-Ρωμηοί γνωρίζουμε ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ δουλείας καί συμμαχίας. Ο γνήσιος Έλληνας-Ρωμηός, εφ όσον είναι πρός τό συμφέρον τού Έθνους του, συμμαχεί μέ τόν καθένα, αλλά ουδέποτε γίνεται δούλος τών συμμάχων.
Άς θυμηθούμε τό περιστατικό μέ τόν Κολοκοτρώνη. Κάποτε τόν ρώτησαν·
Εσύ, στρατηγέ, είσαι αγγλόφιλος;
Όχι, αποκρίθηκε εκείνος.
Είσαι τότε γαλλόφιλος;
Ούτε.
Έ, θά σαι φαίνεται ρωσόφιλος.
Όχι, βέβαια.
Μά τί είσαι τέλος πάντων;
Κι ο γέρος τού Μοριά μέ τήν συνήθη του θυμοσοφία απάντησε:
Εγώ είμαι θεόφιλος. Γιατί σάν τόν Θεό κανείς δέν αγαπάει τήν Ελλάδα
Καί η διοικούσα Εκκλησία ανταποκρινόμενη στά μηνύματα τών καιρών αντί τής πρόσκλησης τής εικόνας τού «ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ», (άν καί λόγω τής πανδημίας δέν θά πραγματοποιηθεί μάλλον), θά έπρεπε νά προσκαλέσει στό κλεινόν άστυ τήν ασημοχρυσωμένη Προυσιώτισσα τού Καραϊσκάκη γά νά προβάλλει τήν ευσέβεια τών αγωνιστών τού 1821.
*Τό άρθρο τού Σεβασμιωτάτου κ. Παύλου δημοσιεύτηκε στήν εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ της Κυριακής» τήν Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021