ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΔΟΒΡΑ: Την Πέμπτη και την Παρασκευή της Διακαινησίμου Εβδομάδος πανηγυρίζει η ιστορική Ιερά Μονή της Παναγίας Δοβρά Βεροίας επί τη εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, που αποτελεί την κύρια Πανήγυρη της Μονής.
Την Πέμπτη της Διακαινησίμου 24 Απριλίου το απόγευμα τελέστηκε στο καθολικό της Ιεράς Μονής ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός χοροστατούντος του Μητροπολίτου Λαοδικείας κ. Θεοδωρήτου.
Στον Εσπερινό συμμετείχε και ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, ο οποίος στο τέλος του Εσπερινού τέλεσε την μοναχική κουρά (ρασοευχή) του Δοκίμου κ. Γεωργίου Αγγελίδη και του έδωσε το όνομα Πορφύριος προς τιμήν του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου. Ο Μητροπολίτης κήρυξε τον θείο λόγο και εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες προς τον Μητροπολίτη Λαοδικέιας κ. Θεοδώρητο για την συμμετοχή του στην Ιερά Πανήγυρη.
Παρατίθεται η ομιλία του Μητροπολίτη:
«Χαίροις η ζωοδόχος Πηγή, η αενάως αναβλύζουσα χάριτας … άπασι τοις προστρέχουσι πιστώς τω τεμένει σου».
Με αυτή την πίστη και τη βεβαιότητα προσήλθαμε απόψε και εμείς στο Καθολικό της Ιεράς Μονής της Παναγίας Δοβρά, για να τιμήσουμε την προστάτιδα και έφορό της, την Υπεραγία Θεοτόκο, την Ζωοδόχο Πηγή, η οποία πολυτρόπως επιβεβαίωσε το προσωνύμιό της στην Ιερά αυτή Μονή της, ιδιαιτέρως κατά τα τελευταία έτη, και συνεχίζει να το επιβεβαιώνει.
Και είναι όντως Πηγή η Υπεραγία Θεοτόκος, διότι εξ Αυτής προήλθε «το ύδωρ το ζων», ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο οποίος με τον λόγο και με τη χάρη του αρδεύει τις ψυχές των ανθρώπων.
Είναι όντως Πηγή, διότι «το ύδωρ το ζων», το οποίο παρέχει στον κόσμο, είναι εκείνο το οποίο δεν προσφέρει μόνο στους κουρασμένους από τις δυσκολίες και τις δοκιμασίες του κόσμου, στους ταλαιπωρημένους από τα προβλήματα και τις βιοτικές μέριμνες, τους εξασθενημένους από τους σωματικούς πόνους και τις ασθένειες ανθρώπους κάθε εποχής την ανάπαυση και την αναψυχή, τους προσφέρει την αληθινή ζωή, κατά την υπόσχεση του Κυρίου μας, ο οποίος ήλθε στον κόσμο «ίνα ζωήν έχωμεν και περισσόν έχωμεν».
Είναι όντως Πηγή η Υπεραγία Θεοτόκος, διότι εδέχθη στην ύπαρξή της την Πηγή της Ζωής, τον Χριστό, ο οποίος δεν μας προσέφερε μόνο τη φυσική ζωή, αλλά μας προσφέρει και τη δυνατότητα να ζούμε την εν Χριστώ ζωή και να απολαύσουμε την αιώνια ζωή στον ουρανό.
Είναι όντως Ζωοδόχος Πηγή η Υπεραγία Θεοτόκος, γιατί τα αμέτρητα θαύματα τα οποία επιτελούσε επί αιώνες στην ιστορική μονή της στην Κωνσταντινούπολη συνεχίζονται σε όλον τον κόσμο, στους ιερούς ναούς και τα Αγιάσματά της, εκεί όπου οι πιστοί επικαλούνται την χάρη της, εκεί όπου με πίστη και ταπείνωση εκζητούν τη βοήθεια και την προστασία της.
Και εάν η εορτή της Υπεραγίας Θεοτόκου της Ζωοδόχου Πηγής εορτάζεται λίγες μόνο ημέρες μετά την λαμπροφόρο ημέρα της Αναστάσεως του Υιού της, κατά την εβδομάδα της Διακαινησίμου, η οποία νοείται ως μία ενιαία ημέρα με αυτήν της Αναστάσεως, αυτό δεν αποτελεί ούτε σύμπτωση ούτε κάποιο τυχαίο γεγονός. Αποτελεί απόδειξη και τεκμήριο της Αναστάσεως του Κυρίου, διά της οποίας κατηργήθη ο θάνατος και εξεπήγασε η όντως ζωή, την οποία έχει τη δυνατότητα ο κάθε άνθρωπος να ζήσει, εφόσον ακολουθήσει τον αναστάντα Χριστό, εφόσον εμπιστευθεί τον εαυτό του στην μητρική αγάπη της Υπεραγίας Θεοτόκου, της Ζωοδόχου Πηγής.
Αυτό έκανες και εσύ σήμερα, με την απόφασή σου να ενδυθείς το μοναχικό ένδυμα και να αφιερώσεις την ύπαρξή σου, να αφιερώσεις την ψυχή και το σώμα σου στον αναστάντα Χριστό και στην Παναγία Μητέρα του.
Γνωρίζω καλά ότι η απόφασή σου αυτή δεν είναι μία επιπόλαιη απόφαση, αλλά είναι η έκφραση της βαθειάς σου αγάπης προς τον Θεό και προς την Κυρία Θεοτόκο. Είναι η έκφραση της εσώτερης επιθυμίας σου να ζεις την εν Χριστώ ζωή και να λατρεύεις τον Θεό χωρίς τους περισπασμούς του κόσμου.
Και σήμερα η επιθυμία σου αυτή έγινε πραγματικότητα με τη μοναχική σου κουρά. Σήμερα, ενώ η Ιερά μας Μονή εορτάζει την έφορό της, την Υπεραγία Θεοτόκο, τη Ζωοδόχο Πηγή, και η Εκκλησία μας ψάλλει πανηγυρικά «θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, Άδου την καθαίρεσιν, άλλης βιοτής της αιωνίου απαρχήν», εσύ αρχίζεις αυτή την άλλη βιοτή υπό τη σκέπη της Κυρίας Θεοτόκου μέσα στην Ιερά Μονή, την αγιασμένη από τη χάρη και την παρουσία της.
Την αρχίζεις έχοντας λάβει ένα νέο όνομα, το όνομα ενός συγχρόνου αγίου της Εκκλησίας μας, του οσίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου, ενός απλού και ταπεινού ανθρώπου, ο οποίος όμως έλαβε πολλά και ουράνια χαρίσματα από τον Θεό και αξιώθηκε μεγάλων δωρεών.
Η ζωή του, ο αγώνας του, οι αρετές του, η αγάπη του προς τον Θεό και την Υπεραγία Θεοτόκο, ας σε διδάσκουν, ας σε καθοδηγούν και ας σε εμπνέουν στη μοναχική σου ζωή, ώστε να αγωνίζεσαι και εσύ πάντοτε με ταπείνωση, με υπακοή, με ζήλο για να προάγεσαι στην αρετή, για να πλησιάζεις προς τον Θεό, για να ζεις εν Αυτώ και να αισθάνεσαι την ψυχή να φλέγεται από την παρουσία του, όπως οι μαθητές του που τον συνήντησαν στον δρόμο προς Εμμαούς.
Στην νέα σου αυτή ζωή θα έχεις την αμέριστη συμπαράστασή μου αλλά και τη συμπαράσταση όλων των πατέρων της Ιεράς μας Μονής, και πρωτίστως τη χάρη και τη βοήθεια της προστάτιδός της και προστάτιδος όλων των μοναζόντων, της Κυρίας Θεοτόκου, και όλων των αγίων προστατών μας και του ιδιαιτέρου προστάτου σου του αγίου Πορφυρίου.
Θα έχεις ακόμη και την ευχή του προσφάτως κοιμηθέντος Καθηγουμένου της Ιεράς αυτής Μονής, π. Παντελεήμονος, ο οποίος θα χαίρει και θα ευφραίνεται σήμερα, καθώς είσαι ο πρώτος που γίνεσαι μοναχός μετά την εις Κύριον εκδημία του, και θα πρεσβεύει για την κατά Χριστόν προκοπήν σου.
Και εύχομαι πατρικά να σε αξιώσει ο Θεός και διά πρεσβειών της Κυρίας Θεοτόκου, των αγίων μας και των ευχών του αειμνήστου Καθηγουμένου αλλά και των ευσεβών γονέων και των λοιπών οικείων σου να τον ευαρεστήσεις με τη ζωή σου για να σε αξιώσει και των ουρανίων δωρεών του.