Ι.Μ. ΒΕΡΟΙΑΣ: Την Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου το βράδυ ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Η Γέννηση του Χριστού και η αναγέννηση του ανθρώπου».
Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως μας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».
Ο Σεβασμιώτατος στην διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Εορτάσαμε μόλις πριν από λίγες ημέρες ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα που συνέβησαν ποτέ στον κόσμο. Εορτάσαμε το μοναδικό και ανεπανάληπτο γεγονός της θείας ενανθρωπήσεως, ένα γεγονός και ένα θαύμα, το οποίο δεν είχε συμβεί ποτέ προηγουμένως, αλλά ούτε και θα επαναληφθεί ποτέ στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους. Ο Θεός «εκένωσεν εαυτόν» για χάρη των αμαρτωλών ανθρώπων. Έκλινε ουρανούς και κατέβηκε στη γη. Έγινε άνθρωπος, για να καταστήσει τον άνθρωπο Θεό. Έλαβε δούλου μορφή, για να ενδύσει τον πεπτωκότα άνθρωπο και πάλι με την πρώτη στολή και να τον κάνει κληρονόμο της βασιλείας του.
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του μεγάλου και κοσμοιστορικού γεγονότος που εορτάσαμε κατά την ημέρα των Χριστουγέννων, την ημέρα της σαρκώσεως του Κυρίου μας, θα ήταν αρκετά για να ερμηνεύσουν τη μοναδικότητά του και να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε γιατί η γέννηση του Χριστού άλλαξε τη ροή της ιστορίας του κόσμου, γιατί έκανε τη μεγάλη τομή που διήρεσε την ιστορία της ανθρωπότητος σε προ Χριστού και μετά Χριστόν. Όμως η σημασία και η μοναδικότητα των Χριστουγέννων δεν περιορίζεται μόνο στα χαρακτηριστικά αυτά. Η γέννηση του Χριστού δεν είναι ένα θαύμα, το οποίο συνέβη εφάπαξ και με την πραγματοποίησή του άλλαξε τον κόσμο και τους ανθρώπους. Είναι κάτι μεγαλύτερο και σημαντικότερο από αυτό. Είναι ένα θαύμα διαρκώς επαναλαμβανόμενο στους αιώνες μέσα στις ψυχές των ανθρώπων. Είναι ένα θαύμα το οποίο παράγει αποτελέσματα και μετά από είκοσι αιώνες και θα συνεχίσει να παράγει «έως της συντελείας του αιώνος».
«Χαίρε δι᾽ ης βρεφουργείται ο Κτίστης, χαίρε δι᾽ ης νεουργείται η κτίσις», λέμε στον πρώτο οίκο του Ακαθίστου Ύμνου. Η γέννηση του Κτίστου συνδέεται άρρηκτα με την αναγέννηση της κτίσεως. Η γέννηση του ακτίστου Θεού εν χρόνω, αναγεννά την κτιστή φύση και φυσικά τον άνθρωπο και της προσφέρει την αιωνιότητα.
Το θαύμα, το οποίο επιτελεί ανά τους αιώνες στον άνθρωπο το μέγα θαύμα της γεννήσεως του Χριστού, συνδέεται κατά αγαθή συγκυρία με τη χρονική αλληλουχία της εορτής των Χριστουγέννων και της εισόδου μας στον νέο χρόνο. Και παρότι η δεύτερη εορτή, αυτή της Πρωτοχρονιάς, δεν συνδεόταν εξ αρχής με την πρώτη, τη γέννηση του Χριστού, η αλληλουχία τους σήμερα μας δίδει την ευκαρία να συνειδητοποιήσουμε τη σχέση και την επίδραση που έχει και πρέπει να έχει η πρώτη στη δεύτερη, η γέννηση δηλαδή του Χριστού, την οποία εορτάσαμε, στο νέο έτος στο οποίο θα εισέλθουμε σε λίγες ημέρες. Διότι, εάν ο Χριστός σαρκώθηκε και ήλθε στη γη για να ανακαινίσει τον άνθρωπο, ο νέος χρόνος είναι η ευκαιρία που μας προσφέρει να ζήσουμε αυτή την ανακαίνιση, όχι μόνο στιγμιαία αλλά βαδίζοντας τον νέο χρόνο «εν καινότητι ζωής».