Αρχιερατικό συλλείτουργο στην πανήγυρη της ιεράς μονής Παναγίας Δοβρά
Την Παρασκευή της Διακαινησίμου το πρωί, εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, πανηγύρισε το Καθολικό της Ιεράς Μονής Παναγίας Δοβρά. Τελέστηκε αρχιερατικό συλλείτουργο προεξάρχοντος του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νεαπόλεως και Σαμαρείας κ. Αμβροσίου και συλλειτουργήσαντος του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμονος, ο οποίος κήρυξε και το θείο λόγο.
Μετά το τέλος της θείας λειτουργίας, κατά το έθος, τελέστηκε στη Φιάλη της Μονής στο περιστύλιο του προαύλιου χώρου αγιασμός.
Στην ομιλία του ο σεβασμιώτατος τόνισε:
«Ο άγγελος εβόα τη Κεχαριτωμένη … φωτίζου, φωτίζου η νέα Ιερουσαλήμ».
Αυτό το χαρμόσυνο αναστάσιμο μήνυμα, που σαλπίζει προς την Παναγία Παρθένο ο άγγελος, επαναλαμβάνεται και σήμερα που η Εκκλησία μας τιμά τα εγκαίνια του ναού της Ζωοδόχου Πηγής της Θεοτόκου και αναμιμνήσκεται τα αναρίθμητα θαύματα που συνέβαιναν εκεί.
Πόλις του παμβασιλέως Χριστού η Παναγία μας είναι η νέα Ιερουσαλήμ, γιατί σ᾽ αυτήν ανέτειλε η δόξα του Κυρίου και γιατί αυτήν φώτισε πριν από οποιονδήποτε άλλο.
Η Παναγία μας είναι η νέα Ιερουσαλήμ, γιατί αν στην παλαιά υπήρχε ο θρόνος του επιγείου βασιλέως των Ιουδαίων, αυτή είναι η ίδια ο θρόνος και το κατοικητήριο του επουρανίου βασιλέως.
Είναι η νέα Ιερουσαλήμ, γιατί αν στην παλαιά υπήρχε ο ναός του Θεού, αυτή είναι η ίδια ναός του Θεού αχειροποίητος.
Είναι η νέα Ιερουσαλήμ, γιατί αν στην παλαιά φυλασσόταν οι πλάκες του νόμου που παρέδωσε ο Θεός στους Ισραηλίτες, αυτή είναι «ο τόμος εν ω δακτύλω εγέγραπται Πατρός ο Λόγος», είναι αυτή που έφερε στα σπλάγχνα της τον νομοθέτη του κόσμου.
Είναι η νέα Ιερουσαλήμ, γιατί αν στην παλαιά υπήρχε η κολυμβήθρα του Σιλωάμ το ύδωρ της οποίας ανακινούσε άγγελος εξ ουρανού χαρίζοντας την ίαση σ᾽ αυτόν που εισήρχετο πρώτος, αυτή είναι η ζωήρρυτος και ζωοδόχος πηγή που χαρίζει ανεξάντλητο το ύδωρ της ζωής σε όσους προσέρχονται προς αυτήν και θέλουν να αντλήσουν από αυτό. Είναι η ζωοδόχος πηγή που προσφέρει τη ζωή, την ίαση και τη θεραπεία σε όσους προστρέχουν σ᾽ αυτήν και εμπιστεύονται τη μητρική της προστασία.
Καί εάν η Παναγία μας ως νέα Ιερουσαλήμ φωτίσθηκε από την παρουσία του Θεού στα σπλάγχνα και τη ζωή της εδώ στη γη και δεν έπαυσε να φωτίζεται από τη δόξα του Υιού της στον ουρανό, ως Ζωοδόχος Πηγή είναι αυτή που όχι μόνο αρδεύει τις ξηραμένες από τον αυχμό της αμαρτίας, της απιστίας, της ασεβείας, της αγνωσίας ή της απογνώσεως ψυχές, αλλά και φωτίζει την καρδιά και τους οφθαλμούς μας, ώστε να βλέπουμε και να διακρίνουμε τι υπάρχει μέσα μας που χρειάζεται να καθαρισθεί με το ύδωρ το ζων που μας παρέχει.
Φωτίζει όμως και τον δρόμο της ζωής μας, ώστε να βλέπουμε που περπατούμε και να μπορούμε να βαδίζουμε τον δρόμο που οδηγεί στον Υιό της και σωτήρα μας.
Αδελφοί μου, αν ο Χριστός νίκησε με την Ανάστασή του τον θάνατο και χάρισε σε όσους πιστεύουν σ᾽ Αυτόν τη ζωή, αυτή τη ζωή τη διανέμει στον κόσμο μέσω της Ζωοδόχου Πηγής του κόσμου, μέσω της Παναγίας Μητέρας του. Γιατί η Παναγία μας δεν χάρισε μόνο στον Χριστό τη ζωή, δεχόμενη με ταπείνωση και υπακοή να συνεργήσει στο σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία των ανθρώπων, τη χαρίζει και σε όποιον ζητά και επιθυμεί την αληθινή ζωή, την ουράνια ζωή. Διότι είναι κάτοχος της ζωής. Είναι κάτοχος του τρόπου με τον οποίο μπορεί ο άνθρωπος να τη ζήσει. Γιατί αυτή έχει διανύσει τον δρόμο και μπορεί να μας οδηγήσει με ασφάλεια ώστε να φθάσουμε στην αληθινή και αιώνια ζωή. Διότι αυτή ως μητέρα της ζωής, δηλαδή του Χριστού, έλαβε τη χάρη να παρέχει τη ζωή σε όποιον την αναζητά και θέλει να την κατακτήσει.
Καί δεν περιορίζεται μόνο στη ζωή, αλλά μεταδίδει σε όποιον την πλησιάζει και το φως του Χριστού, το φως που ανέτειλε πριν από λίγες ημέρες από τον τάφο του Αναστάντος Κυρίου, το φως που κατηύγασε τη δική της ζωή και συνεχίζει να την καταυγάζει.
Αδελφοί μου, επαναλαμβάνοντας σήμερα μαζί με τον ιερό υμνογράφο το εγκώμιο που προανέφερα προς την Παναγία Παρθένο, προς τη Ζωοδόχο Πηγή, ας ανοίξουμε την καρδιά μας για να περάσουν μέσω αυτής τα διαυγή της ύδατα και να την καθαρίσουν από κάθε σπίλο ή ρυτίδα. Ας ανοίξουμε την ψυχή μας στο φως που μας προσφέρει και ας το αφήσουμε να πλημμυρίσει και τη δική μας ψυχή και τη δική μας ζωή. Καί ας αφήσουμε τη χάρη της να αλλοιώσει την ψυχή μας, ή μάλλον να την προετοιμάσει κατάλληλα ώστε να ζούμε και εμείς μέσα μας το μέγα θαύμα της Αναστάσεως και να τη δοξάζουμε εις τους αιώνες