Στην Τοπική Εκκλησία των Σερρών και της Νιγρίτης έλαβε χώρα Γενική Σύναξη των Ιεροψαλτών της.
Οι Ιεροψάλτες μετά από Πρόσκληση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου προσήλθαν από το πρωί στον Νεότευκτο Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Κάτω Λευκώνα και συμμετείχαν στην Θεία Λειτουργία που Τελέστηκε Χοροστατούντος του σεπτού Ποιμενάρχου της Σερραϊκής Εκκλησίας.
Μετά την πλούσια δοχή που παρατέθηκε φιλοτίμως από το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ιερού Ναού ο Σεβασμιώτατος άνοιξε ευλογητικώς την Σύναξη ευχαριστώντας τους Ιεροψάλτες για την συγκινητική συμμετοχή τους στο κάλεσμα της Εκκλησίας μας.
Στην συνέχεια ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Γαβριήλ Παλιούρας παρουσίασε τους ομιλητές και τα θέματά τους.
Πρώτη Εισήγηση ήταν του Αιδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου πατρός Γεωργίου Κελεμπέκη με θέμα: “Ο ιεροψάλτης ως κατώτερος Κληρικός. Θεολογική, Κανονική και Εκκλησιολογική θεώρηση του Ιεροψαλτικού Λειτουργήματος”.
Ο Εισηγητής με οδηγό την Αγία Γραφή, τους Πατέρες της Εκκλησίας μας, την κανονική Παράδοση αλλά και Σύγχρονα Θεολογικά Κείμενα παρουσίασε το Λειτούργημα του Ιεροψάλτη.
Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον Θεολόγο – Μουσικοδιδάσκαλο κ. Αλέξανδρο Θεοδωρίδη, ο οποίος με την πλούσια εμπειρία του ανέπτυξε το θέμα: «Ο Ιεροψάλτης και το έργο του».
Τρίτος Εισηγητής ήταν ο κ. Αστέριος Γούναρης, Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής – Πρόεδρος Δ.Σ. Συλλόγου Ιεροψαλτών Σερρών και Πρωτοψάλτης του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού των Σερρών που παρουσίασε γλαφυρώς το θέμα: «Η συμμετοχή και προσφορά του Ιεροψάλτου στα τελούμενα εντός του Ιερού Ναού».
Μετά τό τέλος των Εισηγήσεων ακολούθησε εποικοδομητικός Διάλογος.
Τέλος ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης λαμβάνοντας αφορμές από τους τρείς Εισηγητές και την επακολουθήσασα γόνιμη συζήτηση ομίλησε για το Εκκλησιαστικό Λειτούργημα του Ιεροψάλτου στην Λατρευτική Ζωή και Διακονία της Αγίας Εκκλησίας μας και έδωσε πρακτικές συμβουλές λαμβάνοντας αφορμή από το λόγιο του μεγάλου Αποστόλου των Εθνών Παύλου του ουρανοβάμονος ” Λατρεύωμεν τω Θεώ ευαρέστως μετά αιδούς και ευλαβείας. ” (Εβρ.12,28).
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως