Η Νεκταρία Καραντζή κατάγεται, από την πλευρά του πατέρα της, από τα Βελανδία Βοιών Λακωνίας και από την πλευρά της μητέρας της, από την Προύσα της Μ. Ασίας και τα Κύθηρα. Απόφοιτος της Νομικής Σχολής Θεσσαλονίκης,με μεταπτυχιακό στονΤομέα Ποινικών Επιστημών από τη Νομική Σχολή Αθηνών, είναι σήμεραυποψήφια διδάκτωρ Νομικής. Είναι νομικός σύμβουλος σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ενώ ειδικεύεται στα θέματα ποινικής προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων. Υπήρξε συνεργάτης του νομικού περιοδικού «Ποινικά Χρονικά» και των νομικών εκδόσεων «Π. Σάκκουλας».
Ως φοιτήτρια ακόμα ασκήθηκε στο δικηγορικό γραφείου του τ. Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Βασίλη Βενέτη και αργότερα συνεργάστηκε με το δικηγορικό γραφείο του Πλάτωνα Νιάδη. Ως ωρομίσθια μεταπτυχιακή φοιτήτρια στον τομέα Ποινικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, είχε την την τύχη και την ευκαιρία να εργαστεί κυρίως πλάι στον Επίκουρο Καθηγητή Νικόλαο Λίβο. Αριστούχος διπλωματούχος με διάκριση από τη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητρόπολης Πειραιώς, είναι ψάλτρια από τα 9 της χρόνια σε διάφορους ναούς, μεταξύ των οποίων ο Ι.Ν. Αγ. Παρασκευής Μαλακάσας (με εφημέριο τον πνευματικό της πατέρα, μακαριστό π. Δανιήλ Γούβαλη), το Ι.Η. Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στο Μήλεσι Ωρωπού (γνωστό ως μοναστήρι του Γέροντα Πορφυρίου) και ο Ι.Ν. Παναγίας “Ρόδον το Αμάραντον” στην Καλλίπολη Πειραιά, στον οποίο έψαλλε κοντά στον πρωτοψάλτη Ηλία Νικολαΐδη. Στη βυζαντινή μουσική μαθήτευσε κυρίως κοντά στον πρωτοψάλτη και καθηγητή Β.Μ., φιλόλογο-θεολόγο κ. Δημήτρη Βερύκιο.
Από το 2004, συνεργάζεται με τον κορυφαίο έλληνα ερμηνευτή και δάσκαλο της δημοτικής μας παράδοσης Χρόνη Αηδονίδη, στον οποίο μαθήτευσε στο παραδοσακό τραγούδι Θράκης, Μ. Ασίας και Μακεδονίας και ο οποίος την μύησε στον κόσμο της παράδοσης και την επέλεξε ως μόνιμη συνεργάτιδά του σε συναυλίες, δισκογραφία και διδασκαλία της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Είχε επίσης την ιδιαίτερη τιμή να της αφιερώσει ο δάσκαλός της Χρόνης Αηδονίδης ένα λεύκωμα γεμάτο συμβουλές του, πολύτιμες προς όλους τους μουσικούς και ειδικά όλους όσοι ασχολούνται με την παράδοση, το περιεχόμενο του οποίου είναι εν μέρει διαθέσιμο στo internet (www.aidonidis.gr) ενώ το πλήρες περιεχόμενό του πρόκειται να περιληφθεί σε ένα βιβλίο με την αυτοβιογραφία του Χρόνη Αηδονίδη και πλούσιο και ανέκδοτο οπτικοακουστικό υλικό από την καλλιτεχνική του πορεία, έκδοση την οποία επιμελείται η Νεκταρία.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα φωνητικής με τον Θάνο Πετράκη και την Ντίνα Γουδιώτηκαι ιδιαίτερα μαθήματα πιάνου και θεωρίας της δυτικής μουσικής. Έχει συνεργαστεί και συνεργάζεται με τον συνθέτη Γιώργο Βούκανο, σε δισκογραφία (έχει ερμηνεύσει το τραγούδι “Σκορπισμένα Χελιδόνια” σε μουσική του Γιώργου Βούκανου και στίχους του Τάκη Χρυσούλη, στο CD που συνοδεύει το βιβλίο της Γαλάτειας Γρηγοριάδου Σουρέλη “Το δαχτυλίδι του αυτοκράτορα”, έκδ. Αποστολικής Διακονίας) και σε συναυλίες του στο Μέγαρο Μοσυικής Αθηνών και αλλού.
Συμμετείχε στην τηλεοπτική μουσική σειρά 7 εκπομπών «Επικράνθη» της ΕΤ1 με τον Χρόνη Αηδονίδη, τον Δημήτρη Βερύκιο, τον Γρηγόρη Βαλτινό και την Κοραλία Καράντη. Υπήρξε ραδιοφωνικός παραγωγός της εκπομπής «Μουσικοί Παραδοσιακοί Αντίλαλοι» μαζί με τον Χρόνη Αηδονίδη, στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας (2006-2007).
Πρώτη της εμφάνιση σε συναυλιακό κοινό ήταν στις 25.5.2004 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, συμμετέχοντας σε εκδήλωση αφιερωμένη στα 50 χρόνια προσφοράς στον παραδοσιακό μουσικό ελληνικό πολιτισμό του Χρόνη Αηδονίδη. Από τότε, εμφανίζεται σε επιλεγμένες συναυλίες παραδοσιακής και βυζαντινής μουσικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διδάσκει βυζαντινή μουσική και παραδοσιακό τραγούδι Θράκης, Μακεδονίας και Μ. Ασίας και αρθρογραφεί και συμμετέχει ως εισηγήτρια σε σεμινάρια και ημερίδες παραδοσιακής και βυζαντινής μουσικής.
Ορισμένες από τις πιο σημαντικές εμφανίσεις της ήταν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: σε διάφορες εκδηλώσεις της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε συναυλία αφιερωμένη στα 50 χρόνια προσφοράς του Χρόνη Αηδονίδη στην ελληνική παράδοση και σε διάφορες συναυλίες του συνθέτη Γιώργου Βούκανου.Έχει επίσης εμφανιστεί στο 6ο Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου στο ιερό χώρο έξω από το σπήλαιο της Αποκάλυψης του Ιωάννου, στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης στην Κωνσταντινούπολη υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στο Παρίσι σε ημερίδα, στην οποία μετείχε ως εισηγήτρια σε θέματα βυζαντινής μουσικής, και στη συνέχεια σε συναυλία αφιερωμένη στην ελληνική παραδοσιακή και βυζαντινή μουσική (διοργάνωσης της ομάδας EthnomusiKa του Πανεπιστημίου της Σορβόννης), στη Βουλγαρία στο Ορτάκιοϊ με το Αρχείο Μουσικολαογραφικής Παράδοσης Χρόνης Αηδονίδης, στα “Παύλεια” που διοργανώνονται στη Βεργίνα, στα “Πρωτοκλήτεια” στην Πάτρα και στο Αρχαίο Ωδείο Πάτρας, στα “Παλαιολόγεια” στην καστροπολιτεία του Μυστρά, σε συναυλία που συνόδευσε εισήγηση της Πρυτάνεως του Πανεπιστημίου της Σορβόννης και του Παν/μίου της Ευρώπης, κυρίας Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ, στο πνευματικό κέντρο Ηλιούπολης, σε εκδηλώσεις του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, της Εστίας Μητέρας στη Λιβαδειά, σε εκδήλωση βυζαντινής μουσικής στην “Στοά του Βιβλίου” στην Αθήνα, αφιερωμένη στον Άγιο Ρωμανό τον Μελωδό, οπού μετείχαν μεταξύ άλλων ο Χρόνης Αηδονίδης, ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, η κορυφαία ελληνίδα τραγωδός, κυρία Άννα Συνοδινού και ο καθηγητής του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Παν/μιου Αθηνών κ. Ιωσήφ Βιβιλάκης, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, σε συναυλίες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και ιδιαιτέρως σε εκείνη που ήταν αφιερωμένη στον Φώτη Κόντογλου, σε πολλές συναυλίες βυζαντινής μουσικής σε ιερούς ναούς σε όλη την Ελλάδα κ.α., ενώ έχει συνεργαστεί με πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες.
Οι συναυλίες- αφιερώματα στις οποίες, συνοπτικά, έχει εμφανιστεί, με ρεπερτόριο βυζαντινής αλλά και παραδοσιακής μουσικής είναι: για την Παναγία, για τον Άγ. Ρωμανό Μελωδό, για τον Απόστολο Παύλο, για τον Μέγα Βασίλειο, για τον Άγ. Ανδρέα τον Πρωτόκλητο, για τον Γέροντα Πορφύριο, για τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, για τον Χρόνη Αηδονίδη, για τον Αθανάσιο Καραμάνη, για τον Φώτη Κόντογλου, για την Διδώ Σωτηρίου, για τον φιλόλογο και λεξικογράφο του Βυζαντίου και δάσκαλο της ελληνικής γλώσσας, Σοφοκλή Ευαγγελινό-Αποστολίδη αλλά και για πολλές επετείους μνήμης και ιστορικά γεγονότα, όπως η Άλωση της Πόλης, η Μικρασιατική Καταστροφή, η εγκατάσταση των προσφύγων της Ν. Αρτάκης, τα Ελευθέρια της Κομοτηνής κ.α., αλλά και για θρησκευτικά, όπως Χριστούγεννα, Κοίμηση της Θεοτόκου, Πάθη, Ανάσταση αλλά και άλλες επετείους, όπως τα 80 χρόνια από την Ίδρυση της Ιεράς Μητροπόλεως Πριγκηποννήσων στην Κωνσταντινούπολη, τα 70 χρόνια από την ίδρυση και προσφορά της Αποστολικής Διακονίας της Ελλάδος, τα 50 χρόνια προσφοράς του Χρόνη Αηδονίδη στην παράδοση, τα 70 χρόνια από την ίδρυση της Ελληνικής Ραδιοφωνίας κ.α.
Δισκογραφικά, οι πιο σημαντικές της στιγμές -πέραν από εκείνες κοντά στον δάσκαλό της Χρόνη Αηδονίδη- είναι οι ηχογραφήσεις της με βυζαντινή μουσική, ήδη από την ηλικία των 14 ετών, σε κασέτες με τη φωνή του μακαριστού Γέροντα Πορφυρίου, μίας από τις πιο σημαντικές σύγχρονες πνευματικές μορφές της Ελλάδας και ολόκληρου του Ορθόδοξου Χριστιανικού Κόσμου, τον οποίο είχε την ευλογία να γνωρίζει, μαζί με την οικογένειά της, ήδη από την παιδική της ηλικία και ο οποίος, μαζί με την δίδυμη αδερφή του μακαριστή Γερόντισσα Πορφυρία αλλά και τον πνευματικό της πατέρα Δανιήλ Γούβαλη (ο οποίος ήταν πνευματικό παιδί του Γέροντα Πορφυρίου), της έδωσαν την ευχή, την προέτρεψαν και στάθηκαν η αφορμή για την μετέπειτα ενεργή ενασχόλησή της με την ψαλτική τέχνη και το ψαλτήρι.
{youtube}jf2RF4OLzlw{/youtube}