ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ;
Μια ακτινογραφία της κίνησης του Σουνίτη Ιμάμη στην Ελλάδα και κυρίως στην Βόρειο Ελλάδα(Κομοτηνή, Ροδόπη)
Στην Ελλάδα το κίνημα του Τούρκου Σουνίτη Ιμάμη Φεντουλάχ Γκιουλέν (Fethulah Gulen) , παρά τα όσα –ελάχιστα –κατά καιρούς έχουν γραφεί τα τελευταία χρόνια, και σχεδόν από τις ίδιες επαναλαμβανόμενες «πηγές», άλλες εξ αυτών πράγματι αξιόπιστες και διασταυρωμένες και άλλες αμφιλεγόμενες όσο και τα πρόσωπα που τις κυκλοφορούν και τις «επικοινωνούν», για τις δραστηριότητες του παγκόσμιου αυτού Ισλαμικού βαθιά Τουρκογενούς εθνικιστικού προσωποπαγούς κινήματος, δεν έχει μια σταθερή βάση. Ένα συγκεκριμένο κέντρο ή κάποιο συγκεκριμένο ίδρυμα, όπως τα αντίστοιχα που διατηρεί σε άλλες χώρες του κόσμου, που να παραπέμπει απευθείας, σε αυτό καθ αυτό το μυστικοπαθές κίνημα του Ιμάμη Φ. Γκιουλέν.
Μοναδική σταθερή βάση, τουλάχιστον την τελευταία 10ετια μετά την επικράτηση του Ρ.Τ. Ερντογάν στην Τουρκία, και σημείο αναφοράς του, το Τουρκικό προξενείο στην Θράκη, όπου διαδιδόταν τα βιβλία του Ιμάμη σχεδόν μαζί με κάθε βιβλίο του Κορανίου ως «δώρο». Αντίστοιχη οργανωμένη βάση και πυρήνες υπάρχουν σχεδόν σε κάθε Τουρκόφωνη (Μουσουλμανική) οργάνωση, που επηρεάζεται από το Τουρκικό προξενείο στις περιοχές τις Ροδόπης, της Κομοτηνής, της Ξάνθης, της Θεσσαλονίκης , για την οποία οι οπαδοί και πιστοί του Ιμάμη στην Ελλάδα διατείνονται πως «είναι μπορεί και πρέπει να γίνει ένα διεθνές πολυπολιτισμικό και πολιτιστικό κέντρο σημείο αναφοράς συνάντησης και επικοινωνίας των λαών και των θρησκειών» εξ ου και το αντίστοιχο ενδιαφέρον για την αγορά κτηρίου από ομάδα Μουσουλμάνων επιχειρηματιών που ελέγχονται από το κίνημα του Φ. Γκιουλέν ώστε εκεί να ιδρυθεί –χτιστεί και το αντίστοιχο κατά τα πρότυπα του Ιδρύματος «Νιαγάρα» που λειτουργεί στις ΗΠΑ και υπάγεται –ελέγχεται απευθείας από τον ίδιο τον Ιμάμη όπως και τα υπόλοιπα ιδρύματα και ινστιτούτα που ελέγχει ο ίδιος και ο στενός κύκλος των αμέσως συνεργατών του.
Εσχάτως, έχουν κάνει την εμφάνιση τους αντίστοιχα σε κάποια ακριτικά νησιά κάποια- προς το παρόν λίγα – «φροντιστήρια» ιεροδιδασκαλεία, είτε για κορίτσια είτε για αγόρια, ερμηνείας του Κορανίου όπου κατά κύριο λόγο τα βοηθήματα ερμηνείας που χρησιμοποιούνται προέρχονται κατά μείζονα λόγο από βιβλία του Ιμάμη Φεντουλάχ Γκιουλέν.
Μέχρι στιγμής, σύμφωνα πάντα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, και διαπιστωμένα και από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές έχουν καταγραφεί ότι το Τουρκικό Προξενείο έχει συμβάλει ενεργά και ουσιαστικά στην δημιουργία και διατήρηση των εξής κέντρων που βασικός πυρήνας «διδασκαλίας» είναι τα βιβλία του Φ. Γκιουλέν είναι :
-Το φροντιστήριο ξένων γλωσσών (κατά βάση της Τουρκικής) ΕΛΙΤ στην Κομοτηνή στην οδό Φιλιππουπόλεως 2
-Το αντίστοιχο παράρτημα στην Ξάνθη του Νομού Ροδόπης στον οικισμό Λυκείου
-Το Βιβλιοπωλείο «ΟΡΑΜΑ» στην Κομοτηνή στην Λεωφόρο Ηρώων 5 όπου προβάλλονται και τα βιβλία του Γκιουλέν στις προθήκες του {με τους ίδιους συνιδιοκτήτες επιχειρηματίες σε Ξάνθη Ροδόπη και Κομοτηνή}
-ένα πλήρες φροντιστήριο θηλέων «Νουρτζού» στη Ξάνθη στην οδό Στενημάχου 23
-Ένα ή δυο μεταφερόμενα –από σπίτι σε σπίτι- στην Κοινότητα Κιμμερίων επίσης στην Ξάνθη
-Αρκετές μονοκατοικίες (και σπίτια ιμάμηδων) σε όλες τις Τουρκόφωνες περιοχές της Δ. Θράκης και των γύρω περιοχών
-Και 10αδες επίσης μεταφερόμενα από σπίτι σε σπίτι, διάσπαρτα πλέον σε όλη την εθνική επικράτεια, ιεροδιδασκαλεία – «φροντιστήρια», που λειτουργούν ως εν δυνάμει ΝΟΥΡΤΖΟΥ άλλα κατά τον ίδιο και ευρέως διαδεδομένο πλέον , παράνομο τρόπο λειτουργίας, τα περισσότερα εξ αυτών και χωρίς άδεια, την προ απαιτούμενη άδεια, από τις ελληνικές κρατικές αρχές (ούτε για τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία μέτρα ασφαλείας για χώρους μαζικών συναθροίσεων, κανόνων υγιεινής, πυρασφάλειας κτλ).
-Οι αρμόδιες ελληνικές αρχές έχουν διασταυρωμένες και βάσιμες πληροφορίες για λειτουργία τέτοιων κατ οίκον ιεροδιδασκαλείων -φροντιστηρίων στις περιοχές της Δ. Θράκης της Ξάνθης της Ροδόπης της Κομοτηνής, της Θεσσαλονίκης (περί τα 10 ίσως και περισσότερα) , στην Θήβα και στη Λειβαδιά, στη Λάρισα , στην Εύβοια, στη Ρόδο και στη Σάμο(1), στη Μυτιλήνη.
-στην Αθήνα τέτοια «κέντρα» ιεροδιδασκαλεία –φροντιστήρια που προς το παρόν υποκαθιστούν τα οργανωμένα λεγόμενα «Νουρτζού» λειτουργούν στα Άνω και Κάτω Πατήσια, στον Άγιο Νικόλαο, στην Πλατεία Βικτωρίας, στην Περιοχή του Αγίου Λουκά, στον Παντελεήμονα στα Πετράλωνα, στο Μοναστηράκι.
Ωστόσο αυτό που ανθεί, και ουδείς γνωρίζει, ούτε οι αρμόδιες ελληνικές κρατικές αρχές, ούτε το βάθος της διείσδυσης του στις τάξεις των Ελλήνων –πολύ περισσότερο εισαγόμενων- Μουσουλμάνων συμπεριλαμβανομένων πλέον και των χιλιάδων Μουσουλμάνων προσφύγων, αλλά ούτε και το μέγεθος της έκτασης του επικίνδυνου αυτού φαινομένου, είναι τα λεγόμενα ιδιωτικά «κλειστά» κατ οίκον «φροντιστήρια» και ιεροδιδασκαλεία που έχουν κάνει την εμφάνιση τους σχεδόν σε κάθε μικρή ή μεγαλύτερη αριθμητικά (Μουσουλμανική) κοινότητα στην Ελλάδα σε όλη την εθνική επικράτεια.
Τα Νουρτζού (Nurcu)*
Πρόκειται για τα λεγόμενα «Νουρτζού» όπου το κίνημα του Φ. Γκιουλέν έχει σχεδιάσει εξ αρχής ως βασικό αρχικό όπλο διείσδυσης σε κάθε χώρα και κοινωνία όπου πρωτοεμφανίζεται, οργανωμένα και συγκροτημένα το κίνημα του Γκιουλέν αρχικά στην Τουρκία από την 10ετια του 1970 και εντεύθεν και εν συνεχεία ακολουθείται το ίδιο μοντέλο ως βασικός κεντρικός «πιλότος εφαρμογής» σε κάθε χώρα.
Πρώτη κίνηση που κάνει κάθε «απόστολος» του Ιμάμη και του κινήματος (καλύτερα της μυστικής οργάνωσης του Γκιουλέν) οφείλει και υποχρεούται να κάνει είναι συγκεντρώσεις αρχικά στο σπίτι του, αποκλειστικά και μόνον με μοναδικό θέμα, προσευχή και διδασκαλεία του Κορανίου όπου γίνεται και η ερμηνευτική προσέγγιση και ανάλυση πάντα αποκλειστικά και μόνον μέσα από τα βιβλία του Ιμάμη Φ.Γκ. Αυτή είναι και η «πρώτη επαφή» «γνωριμία» με τον Ιμάμη αρχικά και όταν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, πάντα κατά τις οδηγίες εντολές και προσταγές του Ιμάμη, τότε έπονται και οι επόμενες κινήσεις με πρότυπο πάντα και οδηγό όσα έχουν προηγηθεί στην Τουρκία όπου πρωτοεμφανίστηκε το κίνημα του Γκιουλέν την δεκαετία του 1960, εν συνεχεία την 10ετια του 1990 εξαπλώνεται στην Γερμανία (και σε κανά δυο χώρες ακόμα όπως η Ολλανδία) και την 10ετια του 2000 με την ραγδαία εξάπλωση του μέσω των charter scools , στις ΗΠΑ.
Στην συνέχεια όταν η κοινότητα –«αδελφότητα» όπως εν συνεχεία ονομάζεται το σύνολο των ανθρώπων που συνάζονται κατ αρχήν, για κοινή προσευχή με την επίκληση στο όνομα του Προφήτη Μωάμεθ και εν συνεχεία του Ιμάμη Φεντουλάχ Γκιουλέν (ως Αγγελιοφόρου του), αρχίζει να αποκτά υπόσταση, με κτήριο οργανωτική δομή και οργάνωση. Στελεχιακή υπόσταση με αξιώματα, (εσωτερικά και εξωτερικά) δημόσια και εμφανή και τότε «όταν οι συνθήκες είναι ώριμες» προχωράνε στο επόμενο –τρίτο- βήμα που είναι και η νομιμοποίηση από τις εκάστοτε κρατικές αρχές της χώρας που γίνεται η δράση της οργάνωσης ως φροντιστήριο (ιεροδιδασκαλείο).
Εν συνεχεία το επόμενο βήμα είναι ένα πλήρες και οργανωμένο-νόμιμο- σχολείο (ημερήσιο ή απογευματινό με ή χωρίς οικοτροφείο) και παράλληλα η «κοινότητα» (κατά το πρότυπο της Σούνας που παραπέμπει στα χρόνια του Μωάμεθ), ή μυστική αδελφότητα που ως επί το πλείστον αποτελείται αποκλειστικά και μόνο από πιστά και αφοσιωμένα στον Ιμάμη Φ.Γκιουλέν άτομα, ιδρύει ως πολιτιστικά κέντρα οργανισμούς συλλόγους πολιτιστικούς. Κέντρα διαλόγου μεταξύ λαών και θρησκειών όπου φυσικά τον πρώτο λόγο έχει το Σουνιτικό Ισλάμ και οι διδασκαλίες –διδαχές του Ιμάμη Φεντουλάχ Γκιουλέν.
Το φαινόμενο όμως τείνει πλέον να λάβει εκρηκτικές διαστάσεις αν οι αρμόδιες Ελληνικές κρατικές αρχές δεν λάβουν τα κατάλληλα –προληπτικά και όχι μόνον- μέτρα, είναι αυτό των ΝΟΥΡΤΖΟΥ, τα λεγόμενα κατ οίκον «ιδιωτικά» φροντιστήρια –ιεροδιδασκαλεία για το Κοράνιο και φυσικά την Τουρκική γλώσσα. Φροντιστήρια όπου η «διδακτέα ύλη» είναι οι ερμηνευτικές προσεγγίσεις και αναλύσεις μέσα από τα βιβλία του Ιμάμη Φ. Γκιουλέν.
Φαινόμενο που αν επεκταθεί, στην χώρα μας, κινδυνεύει να μετατραπεί σε ωρολογιακή –και κοινωνική βόμβα- με απρόβλεπτες και άμεσες συνέπειες όχι μόνον για τις αμέσως επόμενες 5ετιες αλλά και τα αμέσως προσεχή έτη αφού μια άλλη διάσταση, που ουδείς εκ των αρμοδίων προσέχει είναι το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας! Την ίδια στιγμή που οι γεννήσεις, μόνον στις τάξεις των νεόφερτων Μουσουλμάνων (είτε πρόσφυγες είτε οικονομικοί μετανάστες ) αυξηθεί κατακόρυφα!
Ο προβληματισμός εντείνεται και χρήζει περαιτέρω (κρατικής) έρευνας και ανάλυσης ιδίως αν συν υπολογίσει –το κράτος, ως νομοθέτης και η πολιτεία- ότι όλοι αυτοί που βρίσκονται στην χώρα , με το ένα η το άλλο status, είναι και εν δυνάμει πλέον μεθ΄ αυριανοί ψηφοφόροι μεταξύ των ολοένα και διαρκώς μειούμενων Ελλήνων πολιτών, ειδικά αν μάλιστα καθιερωθεί και η ψήφος από τα 17 έτη, το πρόβλημα θα διογκωθεί πριν προλάβει η πολιτεία να το καταλάβει και να το αισθανθεί στις τάξεις της.
Καθώς αφενός, βοηθούντων και των όσων συμβαίνουν στην ελληνική κοινωνία με την βαθιά οικονομική κρίση που την μαστίζει με όλες τις κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες αυτής σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη ιστορική ύφεση στην οικονομία που έχει γνωρίσει η Ελλάδα από την απελευθέρωση του γένους από την οθωμανική αυτοκρατορία, και αφετέρου το ολοένα και αυξανόμενο κύμα –νόμιμων ή παράνομων – μεταναστών και προσφύγων όπου κοινός παρανομαστής όλων αυτών των ανθρώπων είναι η θρησκευτική Μουσουλμανική (κατά μείζονα λόγο Σουνίτικη και όχι Σιίτικη όπως θα ήταν λογικό) ταυτότητα, το πρόβλημα θα πάψει να είναι απλώς πρόβλημα και θα καταστεί ίσως η μεγαλύτερη απειλεί για την ίδια την υπόσταση της χώρας και ως κράτους και ως έθνους…
Το κίνημα των ΝΟΥΡΤΖΟΥ / NURCU, το οποίο αντέγραψε ο Σουνίτης Ιμάμης Φεντουλάχ Γκιουλέν και μιμήθηκε ακραιφνώς –με αρκετές στρεβλώσεις όμως – έχει τις ρίζες του στον Sheiknh Sa΄ id-kurdi ή γνωστότερο ως Nursi Kurdi (1878 – 1960) του οποίου φαίνεται μάλιστα να υπήρξε και πιστός μαθητής ο «νέος Μεσσίας», «απόστολος του Ισλάμ» ή και «αναμορφωτής του Ισλάμ και του Μουσουλμανικού κόσμου» και ταυτόχρονα πατέρας του (νέο) Παντουρκισμού μέσω του λεγόμενου διαπολιτιστικού Ισλάμ, Fetullah Gulen.
Πρόκειται για μια μυστικιστική ακραίας μορφής Σουνιτική οργάνωση, που έδρασε στα τέλη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και με την άνοδο του Κεμάλ Ατατούρκ, στις αρχές του 20ου αιώνα. Οργάνωση που δρούσε κυρίως μυστικά, με όλους τους κανόνες της συνωμοτικής και τις αντίστοιχες στρατηγικές (μυστικές συναντήσεις σε «αόρατες» και άγνωστες τοποθεσίες κτλ) η οποία –οργάνωση- αναμείγνυε τις δοξασίες και τα πιστεύω του νόμου του Ισλάμ( και την επιβολή της Σαρίας) με την παράδοση των Σούφι (ένα είδος μοναχισμού και αναχωρητισμού που άνθησε κατά περιόδους στον αραβικό κόσμο).
Κατά βάση, το κίνημα του Νούρσι, έδρασε σφόδρα εναντίον των μεταρρυθμίσεων που προωθούσε σε ένα εκκοσμικευένο Τουρκικό κράτος ο Κεμάλ Ατατούρκ ο οποίος προκειμένου να επικρατήσει και να ισχυροποιηθεί γκρέμισε με μένος κάθε τι (ακόμα και τα όποια θετικά στοιχεία ) της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Το συγκεκριμένο κίνημα – οργάνωση πίστευε στην αναβίωση του Ιερού χαλιφάτου (συνέχεια εκείνου που επεχείρησε να εγκαθιδρύσει ο Μωάμεθ μετά την Εγίρα) αλλά με προεξάρχουσα τάξη τους τουρκόφωνους πληθυσμούς καθώς εδώ και αιώνες, και φυσικά μέσα στο πλαίσιο μιας κοινωνίας με βασική γλώσσα τα Τουρκικά και μια κοινωνία βαθιά προσηλωμένη στο νόμο του Ισλάμ, δηλαδή την επιβολή της Σαρίας.