Επιμέλεια: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα -σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση- Συναυλία παραδοσιακών συνθέσεων διασκευασμένων για συμφωνική ορχήστρα, χορωδία και τενόρο, στο πλαίσιο του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου για τα 100 χρόνια του Περιοδικού ΘΕΟΛΟΓΙΑ.
Η Συναυλία έλαβε χώρα στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και παρέστησαν, κατόπιν προσκλήσεως της Ιεράς Συνόδου και του Προέδρου Αυτής, Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και πάσης Κύπρου κ. Γεώργιος, ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιος, οι εκπρόσωποι των Ορθοδόξων Εκκλησιών οι οποίοι συμμετέχουν στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο, τα μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας κ. Γεώργιος Καλαντζής, ως εκπρόσωπος της Κυβέρνησης, Πρέσβεις, Υπουργοί και περισσότεροι από 1300 θεατές.
Στη Συναυλία ακούστηκαν τραγούδια από την παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας, διασκευασμένα από τον Ευάγγελο Γιαμούρη (τενόρο, μουσικό), τα οποία εμπεριείχαν στοιχεία από μουσικές κουλτούρες άλλων χωρών. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη μουσική σύζευξη της δημοτικής ελληνικής μουσικής και του δυτικότροπου ηχοχρώματος της συμφωνικής ορχήστρας, με παράλληλη χρήση των ελληνικών και όχι μόνο παραδοσιακών μουσικών οργάνων
Ένα χαρακτηριστικό δείγμα των διασκευασμένων τραγουδιών είναι το ηπειρώτικο: «Γιάννη μου το μαντήλι σου» ή το μακεδονικό: «Η Λαφίνα», στα οποία ακούσαμε τον ήχο του έγχορδου κινεζικού οργάνου «erhu» (ερ χού), το οποίο θεωρείται το αντίστοιχο βιολί της παραδοσιακής μουσικής της χώρας και το οποίο έπαιξε η μουσικός Pan Tianti από την Κίνα. Επίσης, στο μικρασιατικό τραγούδι «Από ξένο τόπο» συνυπήρχαν μουσικά στη σκηνή Ελληνίδα παραδοσιακή μουσικός που έπαιξε το «Μικρασιατικό σαντούρι» και αντίστοιχα η παραδοσιακή μουσικός από την Κίνα Zhang Zhiya που έπαιξε το «Yangqin» (γκούγκιν, κινεζικό σαντούρι) -και τα δύο αυτά παραδοσιακά όργανα επάνω στον ίδιο μουσικό δρόμο. Ακόμη, στο τραγούδι «Σαράντα παλικάρια» συμμετείχε η παραδοσιακή μουσικός Hao Xueyan από την Κίνα, που αυτοσχεδίασε με το αρχαίο παραδοσιακό κινεζικό μουσικό όργανο «guzheng» (γκουζένγκ), το οποίο παράγει τον ήχο του με τη χρήση σιδερένιων νυχιών.
Έχει πολύ κοντινή σχέση με το μικρασιατικό μουσικό όργανο κανονάκι, το οποίο παίζεται με δύο πένες που προσδένονται με μεταλλικές δαχτυλήθρες στους δείκτες των δύο χεριών.
Οι συνθέσεις αυτές ανέδειξαν τη μουσική οικουμενικότητα του παραδοσιακού ελληνικού μέλους, οι ρίζες του οποίου ανάγονται στην αρχαία ελληνική μουσική.
Στη Συναυλία, επίσης, ακούστηκαν και έργα για σόλο πιάνο, καθώς και έργα για ορχήστρα και τενόρο.
Σολίστ:
Ο τενόρος Ευάγγελος Γιαμούρης
Διεύθυνση Ορχήστρας:
Ευστάθιος Αρβανίτης
Ειδικές συμμετοχές διεθνών καλλιτεχνών
Οι σολίστ:
Ο πιανίστας Alain Lefèvre
Ο τενόρος Vittorio Grigolo
Συμμετείχε επίσης ο σολίστ:
Ο τενόρος Awn Maarof
Συνέπραξαν οι ορχήστρες:
Academica Orchestra
Eutechnian Ecumenical Orchestra
Underground Young Orchestra,
υπό την καθοδήγηση του Κώστα Ηλιάδη
Η σολίστ στο σαντούρι:
Στέλλα Βαλάση
Κινέζοι παραδοσιακοί μουσικοί που έπαιξαν τα παρακάτω παραδοσιακά κινεζικά μουσικά όργανα:
Εrhu, Guzheng, Gugin, Chinese Bass Drum
Εξάρχων:
Οδυσσέας Κορέλης
Συμμετείχαν οι μεικτές χορωδίες:
Χορωδία «Ambitus» Λεοντείου Σχολής Νέας Σμύρνης, υπό τη διδασκαλία της Κατερίνας Βασιλικού
Χορωδία Δήμου Κηφισιάς, υπό τη διδασκαλία του Θανάση Αρβανίτη
Φιλική Συμμετοχή:
Ο σκηνοθέτης Βασίλης Κονταξής
Η ηθοποιός – εκπαιδευτικός θεάτρου
Μαρβίνα Πιτυχούτη
Η παραγωγή της συναυλίας έγινε από την:
Hellenic Eutechnian