Με λαμπρότητα και μεγάλη προσέλευση πιστών έλαβε χώραν η Πανήγυρις στον Ι. Ναό Αγ. Τριάδος Κεραμεικού. Προεξήρχε της Πανηγύρεως στον Εσπερινό, στον Ορθρο και στην Θ. Λειτουργία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων, πλαισιωμένος κατά τον Εσπερινό από τον εκλεκτό προϊσταμενο του Ναού Πρωτοπρ. Ευστάθιο Γιαννακίδη και πολλούς προσκυνητές ιερείς.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανέλυσε επιγραμματικά την προσευχή “Βασιλεύ Ουράνιε”, που απευθύνεται στο Αγ. Πνεύμα και είναι και το δοξαστικό των Στιχηρών του Εσπερινού.
Κατα την Θ. Λειτουργία της κυριωνύμου ημέρας της εορτής τον Μητροπολίτη Κορωνείας πλαισίωσαν ο Προϊστάμενος του Ναού, ο κατα σάρκα πατέρας του Πρωτοπρ. Χρήστος Γιαννακίδης και άλλοι ιερείς.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος είπε:
Αγαπάμε ένα πρόσωπο, που είναι αγαθό και καλό,τόσο περισσότερο,όσο καλλίτερα το γνωρίζουμε. Για να αγαπήσουμε,λοιπόν,και το τρίτο πρόσωπο της Αγ. Τριάδος, το Άγιο Πνεύμα , πρέπει να το γνωρίσουμε, όσο βέβαια μας επιτρέπουν οι περιορισμένες δυνατότητές μας. Ποιό είναι το έργο του Αγ. Πνεύματος στην ιστορία της Εκκλησίας,στην ιστορία της σωτηρίας μας ;
Ας αρχίσουμε από τον Ευαγγελισμό της Παναγίας. ” Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σέ ” της λέει ο Άγγελος. Και πραγματικά ” ευρέθη εν γαστρί έχουσα εκ Πνεύματος Αγίου”
Οπως ομολογούμε και στό Σύμβολο της Πίστεως ” σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου και ενανθρωπίσαντα ” ομολογούμε για τον Χριστό.
Κατά την Βάπτιση του Χριστού το Αγ. Πνεύμα ” κατήλθε ” εν είδει σωματικώ ” ωσεί Περιστερά ” για να μαρτυρήσει για τον Χριστό. Συχνά και σε πολλές περιπτώσεις αναφέρεται στην Κ. Διαθήκη. Ο Χριστός περί το τέλος της επίγειας εν σώματι ζωής του θα πει για το Άγιο Πνεύμα : ” Οταν έλθη ο Παράκλητος,το Πνεύμα της αληθείας..εκείνος μαρτυρήσει περί εμού “.
Το Αγ. Πνεύμα είναι παρόν στην ζωη της Εκκλησίας και των πιστών.
Βαπτιζόμαστε στο ” όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγ. Πνεύματος ” και λαμβάνουμε με το Μυστήριο του Χρίσματος τα χαρίσματα του Αγ. Πνεύματος.
” Σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον “λέμε στην γνωστή προσευχή της Εκκλησίας μας. Και είναι το Αγ. Πνεύμα ” ο θησαυρός των αγαθών “. Ποια είναι τα αγαθά αυτά; Η ελευθερία!
” Ού δε τον Πνεύμα Κυρίου ( εκεί ) ελευθερία ” ( Β Κοριν. γ, 17 ) , γιατί μας δίνει την δύναμη να απελευθερωθούμε απο τα πάθη μας. Και μας χαρίζει τους καρπούς του
( Γάλ. ε, 22 – 23 ) που είναι : Αγάπη : Πρώτη και μεγάλη αρετή. Χαρά: που τόσο λείπει από τον σημερινό άνθρωπο. Ειρήνη ( εσωτερική και εξωτερική ) : Άλλο επειγόντως ζητούμενο. Μακροθυμία : Μεγάλη καρδιά,όχι στενοκαρδία, καχυποψία και μικροψυχία.
Χρηστότης : να είμαστε χρήσιμοι, πρόθυμοι να εξυπηρετούμε. Αγαθωσύνη: Καλωσύνη .
Πίστις : που δεν κλονίζεται παρά τις πολλές σύγχρονες επιθέσεις. Πίστις σημαίνει, βέβαια, και αξιοπιςτία. Δηλ.να είμαστε άξιοι εμπιστοσύνης. Πραότης : που είναι απόδειξη ψυχικής δυνάμεως. Εγκράτεια: Ακατανόητη και ακατόρθωτη χωρίς την Χάρη του Αγ. Πνεύματος.
Γι’ αυτό ας μη λυπούμε το Αγ. Πνεύμα και ας μη σβήνουμε την φλόγα του στην καρδιά μας. Ο ” θησαυρός των αγαθών ” του Αγ. Πνεύματος μας προσφέρεται. Ας ανοίξουμε την καρδιά μας να τον δεχθούμε.