Στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Ελληνικό Κοιμητήριο Λευκωσίας τέλεσε τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Βασιλείου Επισκόπου Καισαρείας σήμερα, Κυριακή Β΄ των Νηστειών, ο Πανοσιολογιώτατος Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Αποστόλου Βαρνάβα και Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου Αρχιμ. κ. Ιωάννης Ιωάννου.
Οπως αναφέρει ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής Κύπρου, ο Πανοσιολογιώτατος κήρυξε τον θείο λόγο και αναφέρθηκε εκτενώς στο χωρίο της σημερινής ευαγγελικής περικοπής «Ἰδὼν δὲ ὁ Ἰησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν λέγει τῷ παραλυτικῷ• τέκνον ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου» (Μαρκ. β΄5)
Μέσα στα πιο πάνω λόγια του σημερινού ευαγγελίου συμπυκνώνονται, είπε ο άγιος Καθηγούμενος, τα πολλά και σημαντικά του μηνύματα. Όπως, η δύναμη της πίστης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο καθώς και η συμβολή της στο θαύμα που θα ακολουθήσει.
Παράλληλα προβάλλει ο Ιησούς ως Θεός που έχει την εξουσία να συγχωρεί τις αμαρτίες των ανθρώπων, αλλά και που εκφράζει την αγάπη του προς τον αμαρτωλό άνθρωπο, με το να τον αποκαλεί «τέκνον» «παιδί μου», παρά την αμαρτωλότητά του. Τέλος μας αποκαλύπτει μια κατάσταση που υπάρχει μέσα μας και που κρύβουμε ή προσπαθούμε να αγνοήσουμε και που δεν είναι άλλη από την αμαρτία.
Αρχίζοντας από την τελευταία διαπίστωση, αυτή της αμαρτίας, αυτή συνυπάρχει μέσα μας, αλλά βρίσκει κι εμάς συνεργούς στην διάπραξη της. Ο Απόστολος Παύλος είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικός, όχι μόνο για την ύπαρξη μέσα μας της αμαρτίας, αλλά και για τον ρόλο που ασκεί. «Θέλω να κάνω το καλό, δεν βρίσκω όμως τη δύναμη να το μετατρέψω σε πράξη. Έτσι δεν κάνω το καλό που θα ήθελα, αλλά υπηρετώ το κακό που δεν το θέλω». Οι αμαρτίες, φαίνεται να ήταν η ρίζα του κακού και η αιτία της παραλυσίας του ανθρώπου του σημερινού ευαγγελίου, για τούτο και του λέει ο Ιησούς «Τέκνον, αφέωνται σοι αι αμαρτίαι σου». Γεγονός που φανερώνει ότι η αμαρτία δεν έχει μόνο καταστροφικές συνέπειες για την ψυχή, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις, έχει και αρνητικές συνέπειες για το σώμα. Θέλοντας ο Ιησούς ως θεός να προσφέρει ριζική θεραπεία στον άνθρωπο, θεραπεύει πρώτα την ψυχή και ύστερα προχωρεί και στη θεραπεία του σώματος λέγοντας του «σήκω, πάρε το κρεβάτι σου και πήγαινε στο σπίτι σου».
[irp posts=”407342″ name=”Στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου ο νέος Υπουργός Παιδείας και ο Αρχηγός της Αστυνομίας”]
Η πίστη, αν και είναι μια δύναμη εσωτερική και κατάσταση προσωπική, εντούτοις σήμερα γίνεται ομαδική. Μια πίστη που στηρίζεται στη βεβαιότητα ότι ο Ιησούς μπορεί να κάνει το θαύμα και να θεραπεύσει τον παράλυτο. Αυτή η πίστη δεν οδηγεί μόνο τα βήματα τους προς τον Ιησού, αλλά τους κάνει να ξεπεράσουν διαδοχικά τα διάφορα εμπόδια, όπως η συγκέντρωση πολλών, ώστε δεν υπήρχε χώρος ούτε και έξω από την πόρτα που κήρυττε ο Ιησούς. Και επειδή η πίστη τους, τους έλεγε ότι έπρεπε να συναντήσουν τον Ιησού, στη συνέχεια προχώρησαν στο παράτολμο και επικίνδυνο εγχείρημα. Αφού ανέβηκαν στην στέγη έκαναν ένα άνοιγμα και κατέβασαν το κρεβάτι, πάνω στο οποίο ήταν ξαπλωμένος ο παραλυτικός, στο σημείο που βρισκόταν ο Ιησούς.
Είναι λοιπόν ανάγκη, να προηγηθεί η πνευματική θεραπεία, η θεραπεία από την αμαρτία. Γιατί είναι φοβερός ο έλεγχος που ασκείται από τη συνείδηση του ανθρώπου. Ένας έλεγχος ασταμάτητος γιατί μέσα από τη συνείδηση δρα ασταμάτητη η φωνή του Θεού. Λέει ο κύριος ότι «είναι φοβερό να πέσει κανείς στα χέρια του αληθινού Θεού» (Εβρ. ι΄ 31).
Μπορεί ο ψυχικά υγιής άνθρωπος να αντέξει την πείνα και τη δίψα, το κρύο, και τη ζέστη, τα βασανιστήρια, ακόμα τον πόνο και την αρρώστια. Εκείνο που δεν μπορεί να αντέξει είναι το βάρος των αμαρτιών. Αυτό, αργά ή γρήγορα τον οδηγεί σε κατάρρευση ψυχική ή και σωματική, όπως έγινε και με τον παράλυτο του σημερινού ευαγγελίου.
Όμως είναι παρήγορα τα μηνύματα του σημερινού ευαγγελίου για έξοδο από τα αδιέξοδα και της δικής μας εποχής. Ο Ιησούς προσφέρει αυτή τη δυνατότητα σε όσους προσφεύγουν με πίστη κοντά του. Ας καταφύγουμε με πίστη κοντά του για να μπορέσουμε να ακούσουμε κι εμείς «τέκνον ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου». Αμήν.