Την δική του απάντηση στο σημερινό άρθρο του ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ με τίτλο “Ολοταχώς προς την κοσσοβοποίηση της Θράκης -Είδος προς εξαφάνιση οι Χριστιανοί-Οι ευθύνες της Εκκλησίας” απέστειλε στην ιστοσελίδα μας ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος. Τηρώντας την δεοντολογία το ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ δημοσιεύει την απάντηση του Δεσπότη, αλλά δεν μπορεί να μην απαντήσει και στις υβριστικές αναφορές του.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΘΡΑΚΟΛΟΓΟΥΝΤΑ
του μητροπ. Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου
Διάβασα το άρθρο του κ. Μάνου Χατζηγιάννη που δημοσιεύθηκε στο Αγιορείτικο Βήμα στις 22/9/ και απόρησα για την ρηχότητα και την προχειρότητα με την οποία ο αρθρογράφος προσπαθεί να ασχοληθεί με σοβαρά θέματα. Με την παρωχημένη φράση που μεταχειρίζεται “κοσσοβοποίηση της Θράκης” μπορεί εμφανίζεται, στους μεν ανίδεους αναγνώστες ως “ειδικός γεωστρατηγικός αναλυτής”, στους δε εκκλησιαστικούς ως προικισμένος με χάρισμα προφητικό και διορατικό, όμως στους σοβαρούς εκτιμητές δημιουργεί ίλιγγο για το μέγεθος της ελαφρότητος.
Με ξάφνιασε όμως η αλαζονεία του αρθρογράφου που ρίχνει ευθύνες στους 4 μητροπολίτες της Θράκης. Τέλος πάντων φτάνει αυτή η εωσφορική έπαρση “ψευδαδέλφων” και φίλων!
Ο μητροπολίτης Μαρωνείας στον ενθρονιστήριο λόγο του, πράγματι αναφέρθηκε στην Κομοτηνή ως “Gumoulzina”, όταν εξηγούσε ότι η ονομασία εκείνη αποτελούσε συνέχεια της βυζαντινής ονομασίας “Κουμουτζινά”. Καί έπραξε άριστα!
Η στενή συνεργασία μας με τον Γεν. Γραμματέα (την οποία ο κ. Μ.Χ. με περισσή κακότητα σημειώνει ως “υπακοή”μας στον κ. Καλαντζή), απέδωσε εξαιρετικούς καρπούς στο εθνικό μας θέμα και απεσώβησε πολλές αβλεψίες και μικροσκοπιμότητες. Δυστυχώς δεν μπορώ να εξηγηθώ περισσότερο επειδή τις δημόσιες αναφορές μας (των 4 μητροπολιτών της Θράκης) για τα θέματά μας τα παρακολουθούν κι άλλοι, όμως φευ, με περισσότερη αντιληπτική ικανότητα από τον προχειρολόγο αρθρογράφο. Την προσφορά του κ. Καλαντζή στο Υπουργείο Παιδείας, κάποτε θα δημοσιοποιήσουμε και θα με ενδιέφερε τότε να μάθω πού θα τρέξουν να κρυφτούν, όσοι τιμητές του θα έχουν διατηρήσει ίχνος τιμιότητος.
Το στέρεο και εθνικά αναγκαίο βήμα της λειτουργίας του Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών, δεν καταδέχομαι πλέον να εξηγήσω σε όσους κοντόφθαλμα και ανοϊκά δεν αντιλαμβάνονται την (με αυτόν τον τρόπο), διακοπή του ομφάλιου λώρου του μουσουλμανικού πληθυσμού της Θράκης με την εγκληματική μήτρα που γεννάει τζιχαντιστές και τους εξαποστέλει εγκάθετα στον πλανήτη.
Η πνευματική σχέση των μητροπόλεών μας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τα Πάθη του, δεν μας στερεί την ελευθερία του λόγου, αλλά, μας φιλτράρει το λόγο και μας διδάσκει να βυθίζουμε τη γλώσσα μας στο μυαλό, πριν μιλήσουμε ή γράψουμε. Υπάρχουν πράγματα που οφείλουμε “να σηκώσουμε στην πλάτη μας” οι 4 μητροπολίτες, ακόμα κι όταν μας προκαλούν και μας αμφισβητούν κάποιοι πατέρες και αδελφοί μας.
Όσοι αδελφοί ρώτησαν κάποιον από εμάς, τους εξηγήσαμε και κατάλαβαν. Οι άλλοι, όπως ο αρθρογράφος Μ.Χ. ας επαίρονται κι ας μεγαλαυχούν πάνω στις αποκλειστικές δάφνες της φιλοπατρίας τους. Εξάλλου αν δεν υπήρχαμε εμείς οι 4 προδότες, πώς θα διακρίνονταν εκείνοι οι γνήσιοι και άγρυπνοι φρυκτωροί; Πώς θα ξεχώριζαν οι μαντρόσκυλοι της Πατρίδος και της Πίστεώς μας;
Προβληματίζομαι πάνω στην δογματική άποψη του αρθρογράφου, ότι η Εκκλησία στη Θράκη μετετράπη σε φιλανθρωπικό ίδρυμα και ότι αμελούμε το πνευματικό μας έργο. Γιατί άραγε η Ορθόδοξη Εκκλησία μας δημιουργεί τέτοιους χριστιανούς, οι οποίοι προτεσταντίζοντας πιστεύουν ότι το ράσο που φοράμε δεν χαράζει τα ευεργετικά του στίγματα επάνω στο σώμα και στην ψυχή μας;
Σχετικά περί του εκλογικού αποτελέσματος στους Νομούς της Θράκης, παραπέμπω σε παλαιότερο άρθρο μου όπου ανέλυσα την εκλογική συμπεριφορά της μειονότητος και το DEP. Δεν ξέρω αν ο αρθρογράφος μπορεί “να διαβάσει” την ανάλυση εκείνη, που δεν ταυτίζεται βεβαίως με την πρόχειρη και αλαζονική γραφίδα του. Για την οποία ίσως, στο ραγδαία εξελισσόμενο μέλλον της περιοχής μας, η Εκκλησία τον συγχωρέσει, όμως η Πατρίδα μας δεν θα μπορεί να το κάνει.
ΣΧΟΛΙΟ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ: Μας είπε “μαντρόσκυλα της Πίστεως και της Πατρίδος”, χαρακτήρισε την αγωνία μας για θέματα πίστεως και πατρίδος “εωσφορική έπαρση “ψευδαδέλφων”, μας κατηγόρησε για προχειρότητα, για αλαζονεία μέχρι και για προτεσταντισμό και ο οχετός δεν έχει τέλος. Παρόλα αυτά παρακάμπτουμε τους χαρακτηρισμούς και αναφέρουμε τα εξής στον Δεσπότη, που εξεμάνη με την γραφίδα μας, η οποία όσο και αν τον ενοχλεί συμπληρώνει 17χρόνια δημοσιογραφικής ζωής για να είναι τόσο… ρηχή όσο την περιγράφει:
-Για κοσσοβοποίηση της Θράκης και για τη στάση των 4 Μητροπολιτών της μίλησε ο Μητροπολίτης Πειραιώς του οποίου τα λόγια μεταφέραμε στο άρθρο. Είναι και ο κ. Σεραφείμ “”μαντρόσκυλο της Πίστεως και της Πατρίδος”; Ή μήπως είναι σαφώς ευκολότερο να διαρρηγνύουμε τα ιμάτιά μας κατά ενός δημοσιογράφου παρά κατά ενός αδελφού Ιεράρχη;
-Εντύπωση μας κάνει που αντέδρασε ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος ο οποίος δεν έχει μουσουλμάνικό στοιχείο στην περιφέρειά του και όχι οι υπόλοιποι τρεις Ιεράρχες.
-Την παλαιότερη ανάλυσή του για τη Θράκη και το DEP πρώτο το ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟ ΒΗΜΑ την δημοσίευσε τότε, αλλά μάλλον το ξέχασε ο Μητροπολίτης
-Αν και εμείς δηλώνουμε αμαρτωλοί και πάντα επιζητούμε την συγχώρεση της Εκκλησίας, το ποιόν θα συγχωρέσει η Πατρίδα-όπως αναφέρει ο κ. Άνθιμος- και ποιον όχι ας αφήσουμε την ιστορία να το δείξει γιατί από μεγάλα λόγια παραφουσκώσαμε.
-Και κάτι τελευταίο. Ακούγεται κάπως περίεργο να επικαλείται ο κ. Άνθιμος “το ράσο που φοράμε”, αφού ήταν ο πρώτος που μίλησε για παπάδες χωρίς ράσο τοποθετούμενος υπερ τη σταδιακής κατάργησής του!