ΤΖΑΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από την οθωμανική κυριαρχία, οι Έλληνες, που είχαν υποφέρει τα πάνδεινα για πάνω από τετρακόσια χρόνια, δεδομένου ότι πολλές περιοχές της χώρας απελευθερώθηκαν πολύ αργότερα από το 1821, γκρέμισαν τζαμιά ή τα άφησαν να σαπίσουν.
Ηρθαν και η Μικρασιατική Καταστροφή και ο ξεριζωμός εκατομμυρίων ανθρώπων από τις πατρογονικές τους εστίες, όπου ο Ελληνισμός ανθούσε από την αρχαιότητα, και τα τζαμιά τελείωσαν για την Ελλάδα, καθώς αποτελούσαν σύμβολο ενός αιώνιου εχθρού και κατακτητή.
Οι Ευρωπαίοι δυτικοί, οι οποίοι ουδέποτε πέρασαν τα πάνδεινα των Ελλήνων από μουσουλμάνους, πιέζουν συνεχώς την Ελλάδα να υποχωρεί στις μουσουλμανικές ή τουρκικές διεκδικήσεις αναφορικά με τη λειτουργία χώρων θρησκευτικής λατρείας. Φυσικά αδιαφορούν προκλητικά για τα αίσχη της Τουρκίας όσον αφορά τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί και τη λεηλασία και βεβήλωση χριστιανικών εκκλησιών, που έχουν γίνει ακόμη και στάβλοι. Ας μη σχολιάσω και την καταστροφή των εκκλησιών από τις ορδές λαθρομεταναστών σε νησιά όπως η Λέσβος. Κανένας από αυτούς που κόπτεται για τα θρησκευτικά δικαιώματα των μουσουλμάνων δεν βλέπει την προσβολή της θρησκείας των Ελλήνων χριστιανών. Εκτός από τις πιέσεις για τη λειτουργία τεμένων και τζαμιών, δόθηκαν κατά καιρούς υπερβολικά ποσά ανακαίνισης από ευρωπαϊκά κονδύλια ό,τι τουρκικού στοιχείου υπήρχε στη χώρα, με αποτέλεσμα να έχουμε τζαμιά και σπίτια σφαγέων των Ελλήνων σε εξαιρετική κατάσταση και να δέχονται και επισκέπτες. Νησιά όπου η σφαγή του πληθυσμού τους έχει μείνει στην Ιστορία, όπως η Χίος, έχουν ανακαινίσει με ευρωπαϊκά κονδύλια μιναρέδες που δεσπόζουν στο κέντρο της πόλης και φαίνονται από παντού κάνοντας κάλεσμα στους απέναντι καλώς να ορίσουν.
Πρόσφατα ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων έδωσε άδεια να λειτουργήσει το Γενί Τζαμί ύστερα από 102 χρόνια, για να πάνε καμιά εκατοστή άτομα να εορτάσουν το Ραμαζάνι. Ο κ. Καλαντζής, ως φαίνεται, έχει τη θέση ισόβια, καθώς οι υπουργοί Παιδείας αλλάζουν, ο γενικός γραμματέας Θρησκευμάτων ποτέ, κατέχοντας τη θέση από το 2011. Επί θητείας του έχει λειτουργήσει τέμενος στην Αθήνα, ενώ αδειοδοτούνται χώροι θρησκευτικής λατρείας εντελώς ακατάλληλοι και ανεξέλεγκτοι, ανάμεσά τους και τζαμιά σε υπόγεια και μαγαζιά, με ένα εντελώς αστείο και απαράδεκτο νομικό πλαίσιο.
Στο όνομα των θρησκευτικών ελευθεριών (των άλλων) προσβάλλεται και καταπιέζεται το δικό μας θρησκευτικό αίσθημα και αλλοιώνεται η δική μας ταυτότητα. Ως πότε;
*Διδάκτωρ Διδακτολογίας Γλωσσών και Πολιτισμών, Πανεπιστημίου Paris III Sorbonne Nouvelle
Ελένη Παπαδοπούλου/newsbreak.gr