Η Εκκλησία μας σήμερα με το παλαιό ημερολόγιο τιμά την μνήμη των αγίων θεοστέπτων βασιλέων Κωνσταντίνου του Μεγάλου και της μητρός του Ελένης.
Του Γιάννη Παπανικολάου – ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ο Μέγας Κωνσταντίνος ήταν ο άνθρωπος που εξημέρωσε τα ήθη του ελληνικού λαού.
Παρέλαβε έναν λαό σε ημιαγρία κατάσταση, που θυσίαζε στους θεούς, που καταδίωκε απηνώς τους χριστιανούς, τους έδινε στα θηρία, τους έκαιγε στους δρόμους της Ρώμης αντί για φανάρια, τους θεωρούσε εχθρούς του, τους απέδιδε κάθε απίθανη κατηγορία που μπορούσε να σκεφθεί νους ανθρώπου και τόσα άλλα.
Όλα αυτά τα σταμάτησε ο Μέγας Κωνσταντίνος.
Ήταν ο άνθρωπος που, μετά τον Κύριο, έκοψε την ιστορία στα δύο.
Μπορούμε πλέον να μιλάμε για προ Χριστού αυτοκρατορία και κοινωνία, και μετά Χριστόν.
Εξημέρωσε τα ήθη των Ελλήνων, μπολιάζοντας την νομοθεσία του κράτους με το Ευαγγέλιο.
Από τότε πλέον το Ευαγγέλιο γίνεται σταθερά ο νόμος του Κράτους, η βάση και το θεμέλιό του.
Με βάση αυτό το κράτος νομοθετεί και η κοινωνία, ο λαός προοδεύουν πνευματικά και ηθικά και υλικά, σώζονται.
Δυστυχώς η σύγκριση τού τότε με το τώρα εμάς τους χριστιανούς μάς κάνει να μελαγχολούμε.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γύρισε την νομοθεσία μας πριν τον Μεγάλο Κωνσταντίνο.
Με τον νόμο που ψήφισε για τα ομόφυλα ζευγάρια έδειξε ότι δεν σέβεται τον ευαγγελικό νόμο ούτε την ανθρώπινη φύση ούτε φυσικά τον Θεό.
Από τον πολιτισμό προσπάθησε να μας επιστρέψει ξανά στην ημιαγρία κατάσταση, ή καλύτερα θα χρησιμοποιήσουμε την πολύ ωραία περιγραφή ενός φιλοσόφου που μέχρι πριν λίγο ο ίδιος ο Πρωθυπουργός θαύμαζε και συμβουλευόταν, του Στέλιου Ράμφου, να μας επιστρέψει δηλαδἠ «από την κοινωνική συνθήκη στην αρχέγονη κατάσταση».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κτύπησε άγρια τον θεσμό της οικογένειας, ο ρόλος της οποίας ανθρωπολογικά είναι «είναι να μεταλλάσσει τις ενστικτώδεις βιολογικές ανάγκες σε κοινωνικό εαυτό, αφού προηγουμένως πειθαρχήσει ορμές και συναισθήματα».
Την Κυριακή έχουμε τις ευρωεκλογές.
Ο Πρωθυπουργός προσπάθησε τον τελευταίο καιρό να αλλάξει την εικόνα που είχε δώσει όταν περνούσε το κατάπτυστο νομοσχέδιο και να δώσει την εικόνα ενός ανθρώπου που αγαπά και σέβεται την Εκκλησία και τον λαό της.
Όμως ο λαός δεν ξεχνά. Δεν ξεχνά ότι το «χριστιανόμετρο» ενός ηγέτη ενός λαού είναι η νομοθεσία.
Κατά πόσο αυτή η νομοθεσία εναρμονίζεται με το Ευαγγέλιο, που είναι η πηγή και το θεμέλιο της ζωής του λαού μας για 2000 χρόνια.
Για αυτό και την Κυριακή θα δώσει την απάντηση.