Ολόκληρος ο χαιρετισμός Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης Ανθίμου στο Συνέδριο με θέμα ”Εκκλησία και Αριστερά”
Στο συνέδριο «Εκκλησία και Αριστερά» μίλησε και ο Μητροπολίτης Θεσσαονίκης κ. Άνθιμος. Μεταξύ άλλων ο κ. Ανθιμος ανέφερε πως εάν ο άνθρωπος είναι πιστός στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη και ζει την ζωή της Εκκλησίας , η Εκκλησία δεν ερωτά και δεν ενδιαφέρεται ποιές είναι οι πολιτικές η οι κομματικές απόψεις του. Επισήμανε ακόμη πως στην ευρύτερη ελληνική αριστερά της Χώρας μας, υπάρχει υψηλό ποσοστό Ελλήνων πολιτών, που πιστεύουν στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη και στην ορθόδοξη ελληνική παράδοση. Ολόκληρος ο χαιρετισμός έχει ως εξής:
Θεωρώ χρέος μου και υποχρέωσή μου, να σας ενημερώσω ότι εις την επίσημο σημερινή έναρξη του παρόντος Συνεδρίου, στο οποίο και συμμετέχω, έχω την τιμή να εκπροσωπώ τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο.
Ο Μακαριώτατος, παρά την πρόθεσή του να συμμετάσχη αυτοπροσώπως στο Συνέδριο, ατυχώς δεν δύναται να είναι σήμερα μαζύ μας εδώ, λόγω υπηρεσιακών αναγκών και πολλών άλλων εκτάκτων υποχρεώσεων στην πρωτεύουσά μας την Αθήνα .
Μού ανέθεσε δε να μεταφέρω εις το παρόν Συνέδριο τις ειλικρινείς ευχές του για καλή επιτυχία στους φιλειρηνικούς σκοπούς και στις καλές προθέσεις των εμπνευστ ων του, και εις πάντας τους συμμετέχοντες εις αυτ ο, και τις πατρικές ευλογίες για ο,τι καλύτερο για την κοινωνία μας, την Εκκλησία μας και την Πατρίδα μας.
Από της πλευράς μου, ως επίσκοπος και Μητροπολίτης της ιστορικής Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, απευθύνω προς όλους τους φιλοξενουμένους και εντοπίους αξιοτίμους κυρίους και κυρίες, τους συμμετέχοντας στο Συνέδριο και στην παρούσα επίσημο έναρξη αυτού, την ευλογία της τοπικής Εκκλησίας μας, τον φωτισμό του αγίου Θεού , την προστασία της Παναγίας, του αγίου Δημητρίου τον ιερό ηρωισμό, και του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά την σοφία, υπομιμνήσ κω δε την μέχρι θυσίας φιλοπατρία των ηρώων του Μακεδονικού Αγώνος , που προετοίμασε τις νίκες των Ελλήνων το 1912-1913.
Η πρωτοβουλία για το παρόν Συνέδριο ανήκει στο Θεολογικό Τμήμα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, στην οποία ανταπεκρίθησαν παράγοντες η πρόσωπα της Αριστεράς , έτσι ώστε να επιτευχθή ο τίτλος και το περιεχόμενο του αρχομένου Συνεδρίου «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ».
Αυτός ο τίτλος εξένισε πολλούς. Καί κάποιοι εντεύθεν κακείθεν εξανέστησαν. Οι πλείστοι αδιαφόρησαν. Τελικώς πολλοί αναμένουν το αποτέλεσμα.
Προσωπικώς πιστεύω στην «καλή καγαθή » διάθεση συγκεκριμένων προσώπων, που συνεζήτησαν και συνωμολόγησαν.
Επί τούτοις καταθέτω την προσωπική μου άποψη επί της ουσίας του προβλήματος. Η Εκκλησία «θέλει πάντας ανθρώπους σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν » (Α’ Τιμ. 2 ,4 ), σεβομένη το δικαίωμα της προσωπικης ελευθερίας ενός εκάστου. Εάν ο άνθρωπος είναι πιστός στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη και ζη την ζωή της Εκκλησίας , η Εκκλησία δεν ερωτά και δεν ενδιαφέρεται ποιές είναι οι πολιτικές η οι κομματικές απόψεις του καθενός.
Εάν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι απορριπτουν a priori την χριστιανική πίστη, ακυρώνουν το ιερόν Ευαγγέλιο και αρνούνται την παρουσία του Χριστού στη ζωή των για τα παρόντα και τα μέλλοντα, τότε η Εκκλησία οφείλει να τους κ αλή διαρκώς στην πίστη και στη μετάνοια.
Εάν επιμένουν στην απιστία, και πάλιν η Εκκλησία σέβεται την επιλογή τους, αλλά και εκείνοι αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους.
Όταν προ είκοσι πέντε περίπου ετών εψηφίσθη η ισχύς του πολιτικού γάμου στη Χώρα μας, ήμουν ως Μητροπολίτης στην ωραία και ακριτική Αλεξανδρούπολη του Έβρου. Μετά την ισχύν του νόμου, ο πρώτος γάμος που έγινε στην Αλεξανδρούπολη ήταν από οικογένειες που ανήκαν στο ΚΚΕ. Αυτό θα πη ορθόδοξη χριστιανική πίστη και ζωή.
Σεβασμιώτατοι, κυρίες και κύριοι,
Εμείς πιστεύομε ότι εντεύθεν του προμνησθέντος κόμματος, στην ευρύτερη ελληνική αριστερά της Χώρας μας, υπάρχει υψηλό ποσοστό Ελλήνων πολιτών, που πιστεύουν στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη και στην ορθόδοξη ελληνική παράδοση. Είναι οι ορθόδοξοι Χριστιανοί των Χριστουγέννων, του Πάσχα, του 15/Αυγούστου , τω ν Κυριακών , των Δεσποτικών και Θεομητορικών εορτών , των Βαπτίσεων και των Γάμων.
Γι’ αυτούς τους λόγους οι ευθύνες της Εκκλησίας και της Αριστεράς είναι τεράστιες έναντι του Θεού και των ανθρώπων.